Bekijk volle/desktop versie : Bundelen Koran als boek.



11-05-2013, 18:54
Hallo allemaal, sinds een jaar ben ik bezig de islam te onderzoeken en ik overweeg in de nabije toekomst de shahada af te leggen.
Maar dan moet ik wel volledig overtuigd zijn. Tijdens het lezen in de koran viel mij wat op, nml er word vele malen herhaald in de koran naar het boek. Mijn vraag is daarom waarom de koran pas na de profeet mohammed(vzmh) is gebundeld en niet tijdens zijn leven.
Ik bedoel is er in de 23 jaar tijd van de openbaring nooit iemand op het idee gekomen om het te bundelen als een boek, terwijl er meerdere malen wordt gerefereerd naar het boek? Omdat de profeet mij een verstandig mens is, vind ik het vreemd dat hij de koran nooit heeft laten bundelen. Dan had zijn woord letterlijk overgenomen kunnen worden. Nu is het gebundeld zonder het toezien van de profeet(vzmh).

Ook wil ik vragen of er een biografie in omloop is van de Profeet mohammed die geschreven is tijdens zijn leven of een paar jaar na zijn leven?

Deze bovenstaande vraag is niet om het geloof in een kwaad daglicht te stellen of iemand te beledigen. Het is puur voor mijn eigen kennis.

Bedankt