Bekijk volle/desktop versie : Is het van slechte achlaaq om de belediger van de profeet uit te schelden?????



Pagina's : [1] 2 3 4

11-05-2013, 18:51
Mensen namen mij het laatst kwalijk omdat ik hier tekeer ging tegen een kaafir die de profeet salallahu 3alaihi wa salam op een erge wijze beledigde.

Ik kreeg allemaal berichten met: "Dit is slechte achlaaq" "Dit past een moslims niet" "Wat is dit nou weer" "DIt had ik niet van je verwacht" enz.

Natuurlijk wil ik iedereen bedanken voor het feit dat ze mij adviseren en zo horen moslims ook te zijn. Addienoe nasie7ah zoals de profeet salallahu 3alaihi wa salam het zei.

Maar de vraag is: Is het van slechte gedrag om een kaafir uit te schelden wanneer hij de profeet salallahu 3alaihi wa salam beledigd.

In een lange hadith in bukhari lezen wij dat tijdens de sul7 van hudaybiyyah een gesprek plaats vond tussen de profeet salallahu 3alaihi wa salam en 3urwah ibn mas3oed (van de kant van de quraish), waarop hij de profeet salallahu 3alaihi wa salam beledigde en zei dat hij met lage mensen had verzameld die hem in geval van een oorlog zouden verlaten.
Abu bakr radiallahu 3anhu stond achter de profeet salallahu 3alaihi wa salam en toen hij dit hoorde zij hij tegen hem: "Zuig de clitores van Laat, (denk je) dat wij van hem wegrennen en hem in de steek laten??"

Deze hadith is door meerdere geleerden aangehaald als bewijs dat je niet dient te zwijgen of met goede woorden dient te praten wanneer de profeet salallahu 3alaihi wa salam wordt beledigd, maar dat je zo'n persoon op een harde wijze terug mag antwoorden. Natuurlijk dient er altijd rekening gehouden te worden met de gevolgen die dit met zich mee brengt.


Hier de hadith in Arabisch:
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=52&ID=4967


Hier de vertaling in Engels (Volume 3, Book 50, Number 891):
http://www.sahih-bukhari.com/Pages/Bukhari_3_50.php
(In de engelse vertaling hebben ze het niet letterlijk vertaald, maar dan wordt in ieder geval de context duidelijk)


Hier hebben ze enkele uitspraken van geleerden hieromtrent erbij gehaald:
http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=59816

11-05-2013, 18:55


Ken ne uitleg van de geleerden plaatsen omtrent deze hadith.

11-05-2013, 19:01

Citaat door sheikhalalbani:
Mensen namen mij het laatst kwalijk omdat ik hier tekeer ging tegen een kaafir die de profeet salallahu 3alaihi wa salam op een erge wijze beledigde.

Ik kreeg allemaal berichten met: "Dit is slechte achlaaq" "Dit past een moslims niet" "Wat is dit nou weer" "DIt had ik niet van je verwacht" enz.

Natuurlijk wil ik iedereen bedanken voor het feit dat ze mij adviseren en zo horen moslims ook te zijn. Addienoe nasie7ah zoals de profeet salallahu 3alaihi wa salam het zei.

Maar de vraag is: Is het van slechte gedrag om een kaafir uit te schelden wanneer hij de profeet salallahu 3alaihi wa salam beledigd.

In een lange hadith in bukhari lezen wij dat tijdens de sul7 van hudaybiyyah een gesprek plaats vond tussen de profeet salallahu 3alaihi wa salam en 3urwah ibn mas3oed (van de kant van de quraish), waarop hij de profeet salallahu 3alaihi wa salam beledigde en zei dat hij met lage mensen had verzameld die hem in geval van een oorlog zouden verlaten.
Abu bakr radiallahu 3anhu stond achter de profeet salallahu 3alaihi wa salam en toen hij dit hoorde zij hij tegen hem: "Zuig de clitores van Laat, (denk je) dat wij van hem wegrennen en hem in de steek laten??"

Deze hadith is door meerdere geleerden aangehaald als bewijs dat je niet dient te zwijgen of met goede woorden dient te praten wanneer de profeet salallahu 3alaihi wa salam wordt beledigd, maar dat je zo'n persoon op een harde wijze terug mag antwoorden. Natuurlijk dient er altijd rekening gehouden te worden met de gevolgen die dit met zich mee brengt.


Hier de hadith in Arabisch:
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=52&ID=4967


Hier de vertaling in Engels (Volume 3, Book 50, Number 891):
http://www.sahih-bukhari.com/Pages/Bukhari_3_50.php
(In de engelse vertaling hebben ze het niet letterlijk vertaald, maar dan wordt in ieder geval de context duidelijk)


Hier hebben ze enkele uitspraken van geleerden hieromtrent erbij gehaald:
http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=59816
Het is een natuurlijke aanleg. Als iemand word beledigt waar je ontzettend veel van houdt dat je dan te keer gaat. Als je moeder op straat wordt beledigt dan ga je bijna met die persoon op de vuist maar wordt de profeet beledigt dan dienen we nog steeds op een lieve manier met hem te praten. Omgekeerde wereld

11-05-2013, 19:08

Citaat door Arabmen:
Ken ne uitleg van de geleerden plaatsen omtrent deze hadith.
Check die laatste link.

11-05-2013, 19:10



Citaat door Karim00:
Het is een natuurlijke aanleg. Als iemand word beledigt waar je ontzettend veel van houdt dat je dan te keer gaat. Als je moeder op straat wordt beledigt dan ga je bijna met die persoon op de vuist maar wordt de profeet beledigt dan dienen we nog steeds op een lieve manier met hem te praten. Omgekeerde wereld
Ja, dat is waar. Maar uitiendelijk snap ik het wel, het gaat buiten de norm om die er is binnen de islam en islamitische gedrag. Maar men moet begrijpen dat er soms uitzonderlijke situaties kunnen plaatsvinden.

12-05-2013, 03:19
Ik zelf zou me moeilijk kunnen bedwingen als iemand recht in me gezicht, Allaah of Zijn Boodschapper hard beledigd. Correct me if i'm wrong, maar is het niet afgekeurd of zelfs verboden om andersmans (af)goden te beledigen, om het feit dat je daarmee eigenlijk Allaah beledigd?

Klinkt raar, en dit las ik in een hadith en de sahaba reageerde ook van huh, hoe beledig je Allaah als je iemands godsdienst of god (afgod) beledigd? De antwoord was: als je hun goden beledigd dan beledigen zij jou terug door Allaah te beledigen.

En deze situatie heb jij zelf veroorzaakt aangezien jij je uitliet op hun goden.

Ik zelf zou me inhouden als ik goed nadenk, en hun bespot beantwoorden met verstandige woorden en hun pijn doen op een andere manier, namelijk: hen en de toeschouwers laten zien dat zij degenen zijn met slechte manieren en een slechte opvoeding en een slechte karakter, aangezien zij schelden en vloeken en bespotten en ik me kalm hou en hen beantwoord met verstandige woorden en sabr. Dan zou ik roepen: ik ben een aanbidder van de Godheid die jij beledigt en bespot, en ik ben een volger van de Profeet die jij beledigd en bespot. Wie van ons is degene die kalm blijft, respectvol en menselijk ondanks dat hij word beledigd en vernederd en terwijl hij instaat is om jullie hetzelfde aan te doen? Ik, een moslim, een aanbidder van Allaah, een volger van de Profeet Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam.

Jullie menen op een betere weg te zijn, terwijl er slechts kwade woorden uit jullie monden voortkomen, en jullie een hele agressieve houding vertonen en grote disrespect en onmenselijkheid. Terwijl ik, degene die volgens jullie is afgedwaald en me op een slechte weg bevind met slechte gedachten en leringen, jullie beantwoord met geduld, respectvolle woorden, vermaningen en een kalme menselijke houding.. Wie van ons bevind zich op een kwade weg, jullie die me uitschelden en me beledigen terwijl ik jullie benader met respect, zachte woorden en menselijkheid? Of ik die jullie aanspreek op een zachtaardige manier met respect terwijl jullie mij beantwoorden met gescheld en beledigingen en een agressieve onrespectvolle houding?

Ik dank Allaah dat Hij mij heeft geleid naar de Islaam en dat Hij mij niet heeft laten dwalen en vallen in het ongeloof. Moge Allaah jullie leiden en jullie vergeven voor hetgeen jullie aan slecht hebben gezegd over Hem en Zijn Boodschapper Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam. Jullie zijn onwetend en blind voor de Waarheid, hopelijk zullen jullie ooit de blinddoek afdoen en de Waarheid accepteren want jullie gevloek en gescheld schaad Allaah in het niets. Het schaad slechts jullie zelf want uiteindelijk zullen jullie het Vuur in worden geworpen als jullie overlijden in een staat van ongeloof.

Moge Allaah mij vermeerderen in sabr en in zachtaardigheid en het vergeven van mensen. Ik getuig dat niets en niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allaah en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en Boodschapper is.

Weet o jullie die de Heer der Werelden en Zijn Boodschapper beledigen, dat ik een moslim ben en dat ik er trots op ben een dienaar van Allaah te zijn en dat Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam mijn leraar en ultieme voorbeeld is.

Mijn dood zal zeer zeker aanbreken en die van jullie ook, daar is geen twijfel aan. Hou jullie tongen in bedwang en zegt slechts het goede en zwijg over datgene waarover je geen kennis hebt. Want het kan ooit tot je doordringen dat jij je al die tijd niet op de Waarheid bevond en dat je de Waarheid juist aanviel en dat dat je duur zal komen te staan, wees gewaarschuwd. Ik getuig openlijk dat ik een moslim ben en dat de Islaam de enige godsdienst is die word geaccepteerd door de Schepper van de Hemelen en de aarde. Ik getuig openlijk dat er geen mens leeft of heeft geleeft zoals Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam en dat hij het voorbeeld is voor de gehele mensheid en wie hem bevecht, bevecht de Heer der Werelden en wie de Heer der Werelden bevecht, die zal tot de verliezers behoren.

Ik getuig nogmaals dat niets en niemand het RECHT heeft om aanbeden te worden BEHALVE Allaah! En ik getuig nogmaals openlijk dat Mohammed Zijn dienaar en Boodschapper is. Ik hou van Allaah, ik respecteer en vrees Allaah want Hij heeft de meeste recht op mij en ik onderwerp me willig en onderdanig aan Hem en ik hou van Mohammed, de Boodschapper van Allaah sallallaahoe 'alayhi wa sallam. Ik heb hem meer lief dan ik mezelf lief heb en ik heb hem meer lief dan mijn ouders, gezin, broers zussen, familie en de gehele mensheid. Hij is mijn voorbeeld en leraar en er is niemand op wie ik meer wil lijken dan op hem. De Islaam is mijn geloof en mijn manier van leven. Wie hier problemen mee heeft, laat diegenen er iets aan doen, en anders zwijgen.

12-05-2013, 06:15

قد عمل كبار الصحابة بهذه الوصية ، ورأوا ذلك عقوبة وقعت على مستحقها ، ولم يروا ذلك مستقبحاً في شيء ؟! وقد سبق ذِكر قول أبي بن كعب راوي الحديث لها ، وقد قالها – أيضاً – أبو بكر الصدِّيق رضي الله عنه ، فقد قال عروة بن مسعود لما جاء مفاوضاً عن المشركين في " الحديبية " للنبي صلى الله عليه وسلم : " فَإِنِّى وَاللَّهِ لأَرَى وُجُوهًا ، وَإِنِّى لأَرَى أَوْشَابًا مِنَ النَّاسِ خَلِيقًا أَنْ يَفِرُّوا وَيَدَعُوكَ " ، فَقَالَ لَهُ أَبُو بَكْرٍ : " امْصُصْ بَظْرَ اللاَّتِ ، أَنَحْنُ نَفِرُّ عَنْهُ وَنَدَعُهُ " ، فَقَالَ : مَنْ ذَا ؟ قَالُوا : أَبُو بَكْرٍ .
رواه البخاري ( 2581 ) .
قال ابن حجر – رحمه الله - :
و " البَظْر " : بفتح الموحدة ، وسكون المعجمة : قطعة تبقى بعد الختان في فرج المرأة .
و" اللات " : اسم أحد الأصنام التي كانت قريش وثقيف يعبدونها ، وكانت عادة العرب الشتم بذلك ، لكن بلفظ الأم ، فأراد أبو بكر المبالغة في سب عروة بإقامة من كان يعبد مقام أمه ، وحمَله على ذلك ما أغضبه به من نسبة المسلمين إلى الفرار .
وفيه : جواز النطق بما يستبشع من الألفاظ لإرادة زجر من بدا منه ما يستحق به ذلك ، وقال ابن المنيِّر : في قول أبي بكر تخسيس للعدو ، وتكذيبهم ، وتعريض بإلزامهم من قولهم " إن اللات بنت الله ! " تعالى الله عن ذلك علوّاً كبيراً ، بأنها لو كانت بنتاً : لكان لها ما يكون للإناث .
" فتح الباري " ( 5 / 340 ) .
وقال ابن القيم – رحمه الله - :
وفى قول الصِّدِّيق لعروة : " امصُصْ بَظْرَ اللاَّتِ " : دليلٌ على جواز التصريح باسم العَوْرة ، إذا كان فيه مصلحة تقتضيها تلك الحال ، كما أذن النبي صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أن يُصرَّح لمن ادَّعى دعوى الجاهلية بِهَنِ أبيه ، ويقال له : " اعضُضْ أيْرَ أبيك " ، ولا يُكْنَى له ، فلكل مقام مقال .
" زاد المعاد في هدي خير العباد " ( 3 / 305 ) .
والله أعلم


http://islamqa.info/ar/ref/121823

12-05-2013, 13:00
Onderwerp: Is het van slechte...
Gesproken als een laffe murji2i die zelfs niet opkomt voor de profeet.




Bedankt voor je mooie rode punt Shaakir. Scheld jij er maar op los als de Profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam door onwetende mensen word uitgescholden, inplaats van sabr te tonen tot het uiterste en da'wah te doen.

Opkomen voor de Profeet sallaallaahoe 'alayhi wa sallam is verdediging en verdedigen kun je het beste doen door de vervloekter neer te halen door de juiste gedragscode te tonen: dit is het gedrag dat de Profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam ons leert en wat voor gedrag leert jouw leraar jou? Schelden vloeken agressief zijn?

Ik ben een voorstander van sabr aangezien ik de Profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam wenst te volgen, en hij is degene met het meeste sabr jegens onwetende mensen,, al is het uiterst moeilijk jezelf te bedwingen. Wie meent de Profeet sallallaahoe 'alayhi te verdedigen, die doet dat niet door slecht agressieve gedrag, schelden en schreeuwend en vloekend. Zo zorg je slechts ervoor dat men wijst, zie je nou wel! Zo is een echte moslim, een echte volger van Mohammed! Agressief, schreeuwend en scheldend en gewelddadig. Zo is jouw gedrag aanleiding dat velen meer kwaafspreken en een afkeer krijgen van de Islaam en de beste der mensen, Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam. SubhanAllaah.

De Profeet zei dat hij is gezond om de karakter te vervolmaken. Hij is gezonden als genade voor de werelden en hij is geen tiran. Wie onwetend is, wij doen da'wah en vertellen diegene hoe het werkelijk zit, met sabr. Wie scheld uit onwetendheid, kunnen wij ook uitschelden en aanvallen, maar wat voor goeds komt daaruit? De Profeet nam nooit wraak voorzichzelf maar slechts als de Voorschriften van Allaah werd overschreden.

De sterke man is niet degene die de ander kan neerwerpen, maar sterke man is diegene die zijn woede beheerst terwijl hij op het punt staat uit te barsten. De Profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam zei 3 maal als advies antw tegen een man die hem vroeg om een daad die hem het Paradijs zal binnen leiden: wees niet boos, wees niet boos, wees niet boos.

Allaah weet het beste, maar het slechte kun je slechts genezen met het goede en het lasteren kunnen je niet stoppen behalve met het goede want met het slechte zul je het lasteren slechts vermeerderen en dus zorg je ervoor dat men de geliefde Porfeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam slechts meer gaan beledigen en bespotten, en hem de slechte gedragscode toeschrijven en hem toeschrijven dat hij agressie en gescheld heeft verkondigd vanwege jouw slechte gedrag.

Moge Allaah ons leiden en onze harten zuiveren van elk vorm van kwaad en moge Allaah onze karakter verbeteren en onze daden rechtschapen maken.

12-05-2013, 19:28
Jullie zullen zeker op de proef worden gesteld in jullie eigendommen en in jullie zelf, en jullie zullen zeker van degenen die de Schrift vóór jullie gegeven was en degenen die deelgenoten (aan Allaah) toekenden veel pijnlijks horen. En als jullie GEDULDIG zijn en (Allaah) vrezen: voorwaar, dat behoord tot de aanbevolen daden. (Soerah Âli 'Imrân (3) Aya 186)

Volgens ibn 'Abbaas is dit Verz geopenbaard na de uitspraak van de Jood Finhaas aan Aboe Bakr: "O Aboe Bakr, wij zijn geen armen, Allaah heeft behoefte aan ons. Toen werd Aboe Bakr boos op hem en sloeg hem op zijn gezicht. Finhaas ging naar de Profeet, en zei: Kijk wat jouw vriend heeft gedaan, hij heeft mij geslagen! Toen zei de Profeet: O Aboe Bakr, waarom heb je dit gedaan? Aboe Bakr zei: Hij heeft verzonnen dat Allaah arm is en dat zij (de Joden) rijk zijn, maar Finhaas ontkent dat. Om duidelijk te maken wat er gebeurd was openbaarde Allaah dit Verz.

En Hij heeft jullie al in het Boek (de Qor-aan) geopenbaard, dat als jullie de Verzen van Allaah horen, en zij worden verworpen en bespot, dat jullie niet met hen (die dit doen) zitten, totdat zij op een ander gesprek overgaan. Anders zouden jullie als hen zijn. Voorwaar, Allaah zal de huichelaars en de ongelovigen allen in de Hel verzamelen. (Soerah An Nisâ (4) Aya 140)

En wanneer jij degenen ziet die beledigend spreken over Onze Verzen, wend je dan van hen af, totdat zij over een ander onderwerp spreken. En indien de satan het jou doet vergeten, zit dan niet, nadat de herinnering (tot jou komt), bij het onrechtvaardige volk.(Soerah Al-An'âm (6) Aya 68)

En gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet en schenk GEEN aandacht aan hun kwelling. en vertrouw op Allaah. En Allaah is voldoende als Beschermer. (Soerah Al-Ahzâb (33) Aya 48)

En voorzeker, Wij hebben de hemelen en de aarde en wat er tussen is in zes dagen (perioden) geschapen, en vermoeienis raakte Ons niet. Wees daarom GEDULDIG met wat zij zeggen en prijs de Glorie met een lofprijzing van jou Heer, vóór zonsopgang en vóór zonsondergang. (Soerah Qâf (50) Aya 38-39)


Spoort Allaah ons aan tot een geduldige houdig jegens gespot en beledigingen over Allaah en Zijn Boodschapper of spoort Allaah ons aan tot een agressieve ongeduldige houding jegens gespot en het beledigen van Allaah en Zijn Boodschapper?

De Waarheid is duidelijk te zien, elhamdoulilaah.

18-11-2014, 23:48
Kijk hoe gezellig

19-11-2014, 00:43
http://goto.marokko.nl/?url=https%3A%2F%2Fwww.dropbox.com%2Fs%2Fnxr5gg3cb 2nke1n%2FVID-20141111-WA0015.mp4%3Fdl%3D0

19-11-2014, 03:05
Abdars dient zich diep te schamen.

19-11-2014, 03:16


Zo zie je maar hoeveel liefde en lghira sommigen voor onz geliefde profeet vrede zij mij hem hebben. Maar als hun vrouwen of hun moeders zouden beledigd worden gaan ze geen liefdevolle preek geven maar onmiddellijk in de aanval gaan. Dieptriest

19-11-2014, 03:22

Citaat door A_bdars:
Ik zelf zou me moeilijk kunnen bedwingen als iemand recht in me gezicht, Allaah of Zijn Boodschapper hard beledigd. Correct me if i'm wrong, maar is het niet afgekeurd of zelfs verboden om andersmans (af)goden te beledigen, om het feit dat je daarmee eigenlijk Allaah beledigd?

Klinkt raar, en dit las ik in een hadith en de sahaba reageerde ook van huh, hoe beledig je Allaah als je iemands godsdienst of god (afgod) beledigd? De antwoord was: als je hun goden beledigd dan beledigen zij jou terug door Allaah te beledigen.

En deze situatie heb jij zelf veroorzaakt aangezien jij je uitliet op hun goden.

Ik zelf zou me inhouden als ik goed nadenk, en hun bespot beantwoorden met verstandige woorden en hun pijn doen op een andere manier, namelijk: hen en de toeschouwers laten zien dat zij degenen zijn met slechte manieren en een slechte opvoeding en een slechte karakter, aangezien zij schelden en vloeken en bespotten en ik me kalm hou en hen beantwoord met verstandige woorden en sabr. Dan zou ik roepen: ik ben een aanbidder van de Godheid die jij beledigt en bespot, en ik ben een volger van de Profeet die jij beledigd en bespot. Wie van ons is degene die kalm blijft, respectvol en menselijk ondanks dat hij word beledigd en vernederd en terwijl hij instaat is om jullie hetzelfde aan te doen? Ik, een moslim, een aanbidder van Allaah, een volger van de Profeet Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam.

Jullie menen op een betere weg te zijn, terwijl er slechts kwade woorden uit jullie monden voortkomen, en jullie een hele agressieve houding vertonen en grote disrespect en onmenselijkheid. Terwijl ik, degene die volgens jullie is afgedwaald en me op een slechte weg bevind met slechte gedachten en leringen, jullie beantwoord met geduld, respectvolle woorden, vermaningen en een kalme menselijke houding.. Wie van ons bevind zich op een kwade weg, jullie die me uitschelden en me beledigen terwijl ik jullie benader met respect, zachte woorden en menselijkheid? Of ik die jullie aanspreek op een zachtaardige manier met respect terwijl jullie mij beantwoorden met gescheld en beledigingen en een agressieve onrespectvolle houding?

Ik dank Allaah dat Hij mij heeft geleid naar de Islaam en dat Hij mij niet heeft laten dwalen en vallen in het ongeloof. Moge Allaah jullie leiden en jullie vergeven voor hetgeen jullie aan slecht hebben gezegd over Hem en Zijn Boodschapper Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam. Jullie zijn onwetend en blind voor de Waarheid, hopelijk zullen jullie ooit de blinddoek afdoen en de Waarheid accepteren want jullie gevloek en gescheld schaad Allaah in het niets. Het schaad slechts jullie zelf want uiteindelijk zullen jullie het Vuur in worden geworpen als jullie overlijden in een staat van ongeloof.

Moge Allaah mij vermeerderen in sabr en in zachtaardigheid en het vergeven van mensen. Ik getuig dat niets en niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allaah en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en Boodschapper is.

Weet o jullie die de Heer der Werelden en Zijn Boodschapper beledigen, dat ik een moslim ben en dat ik er trots op ben een dienaar van Allaah te zijn en dat Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam mijn leraar en ultieme voorbeeld is.

Mijn dood zal zeer zeker aanbreken en die van jullie ook, daar is geen twijfel aan. Hou jullie tongen in bedwang en zegt slechts het goede en zwijg over datgene waarover je geen kennis hebt. Want het kan ooit tot je doordringen dat jij je al die tijd niet op de Waarheid bevond en dat je de Waarheid juist aanviel en dat dat je duur zal komen te staan, wees gewaarschuwd. Ik getuig openlijk dat ik een moslim ben en dat de Islaam de enige godsdienst is die word geaccepteerd door de Schepper van de Hemelen en de aarde. Ik getuig openlijk dat er geen mens leeft of heeft geleeft zoals Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam en dat hij het voorbeeld is voor de gehele mensheid en wie hem bevecht, bevecht de Heer der Werelden en wie de Heer der Werelden bevecht, die zal tot de verliezers behoren.

Ik getuig nogmaals dat niets en niemand het RECHT heeft om aanbeden te worden BEHALVE Allaah! En ik getuig nogmaals openlijk dat Mohammed Zijn dienaar en Boodschapper is. Ik hou van Allaah, ik respecteer en vrees Allaah want Hij heeft de meeste recht op mij en ik onderwerp me willig en onderdanig aan Hem en ik hou van Mohammed, de Boodschapper van Allaah sallallaahoe 'alayhi wa sallam. Ik heb hem meer lief dan ik mezelf lief heb en ik heb hem meer lief dan mijn ouders, gezin, broers zussen, familie en de gehele mensheid. Hij is mijn voorbeeld en leraar en er is niemand op wie ik meer wil lijken dan op hem. De Islaam is mijn geloof en mijn manier van leven. Wie hier problemen mee heeft, laat diegenen er iets aan doen, en anders zwijgen.
Dus dit is wat jij gaat zeggen als iemand Allah uitscheld? Je gaat een vrijdagpreek houden?

Oke, even een paar vragen:
- Ga je ook een mimbar neerzetten of ga je gewoon ergens op staan?
- Bij welke Alinea ga je even zitten voor een pauze?




Ik heb echt mijn lachspieren belast bij het lezen van deze post.

19-11-2014, 07:50

Citaat door sheikhalalbani:
Dus dit is wat jij gaat zeggen als iemand Allah uitscheld? Je gaat een vrijdagpreek houden?

Oke, even een paar vragen:
- Ga je ook een mimbar neerzetten of ga je gewoon ergens op staan?
- Bij welke Alinea ga je even zitten voor een pauze?




Ik heb echt mijn lachspieren belast bij het lezen van deze post.
Wat verwacht je van types die alleen aankomen met, heb geduld wanneer je onderdrukt wordt, heb geduld wanneer je dochter verkracht wordt, heb geduld wanneer je vrouw vermoord wordt, neem afstand van je rechten ook al sta je in je gelijk etc?

Pagina's : [1] 2 3 4