Bekijk volle/desktop versie : mijn topic



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

11-05-2013, 13:10
Dagen vergaan

Vergaan zijn de dagen, die nutteloos waren
die niet besteed zijn aan 't kennis vergaren
de dagen die voorbij vlogen, slapend, zittend
in plaats van te vasten, in plaats van biddend

Vergaan zijn de dagen, vol nutteloos gepraat
dagen dat je niet met gushoo3 in gebed staat
gevuld waren ze met ijdel en onzinnig vermaak
in plaats van dat je over al jouw gebeden waakt

Vergaan zijn de dagen, zonder de aanbidding
voorwaar dan is er verlies i.p.v. overwinning
de dagen die voorbij vlogen, zonder het besef
besteed je tijd goed, voor je 't weet is 't weg!

11-05-2013, 13:11


Enkel Allaah

Niemand die je geneest, niemand die je schenkt
Enkel Allaah die jou geeft, die weet wie jij bent
Niemand die je helpt, niemand die je kan leiden
Enkel Allaah die jou redt, die jou kan bevrijden

Niemand die je voorziet, niemand die je bijstaat
Enkel Allaah die je verlost, beschermt van kwaad
Niemand die je hoort, niemand die je altijd kleed
Enkel Allaah Ar-Razaaq, Zijn rizq waar je van eet

Niemand die jou beschermt, niemand die jou ziet
Enkel Allaah die je verlost van eindeloos verdriet
Niemand die je steunt, niemand die je redden kan
Enkel Allaah, geloof in Hem o beste vrouw of man.

11-05-2013, 13:12
Al Hamdoelilah voor een nieuwe dag, vandaag is het begin van het einde van je problemen, vandaag is het de dag dat je de keuze maakt tussen winnen en verliezen, tussen verdriet en vreugde. Je hebt genoeg ellende meegemaakt, het wordt tijd om je beloning op te halen. Het wordt tijd om voor jezelf te kiezen. Stop met jezelf te vertellen waarom iets niet kan en start met jezelf te herinneren waarom het allemaal wél kan. Maak je geen zorgen of het allemaal nog wel goed gaat komen want je wordt hoe dan ook door Allah subhanahu wa ta’ala onderhouden, Hij zegt: “Er is geen levend wezen op aarde, of aan Allah is het onderhoud ervan.”
(Soerat Hoed: 6). Het wordt tijd om te veranderen, vergeet de fouten die je hebt gemaakt en herinner de goede dingen die je hebt gedaan. Er zijn momenteel een heleboel mensen die op jou zitten te wachten, jij bent in staat om je eigen leven en die van hen te veranderen. Het enige wat je hoeft te doen is een eerste stap, Allah subhanahu wa ta’ala zal jou dan verder begeleiden. Jij bent een leider, jij bent een strijder en jij bent het voorbeeld voor velen.En Allah subhanahu wa ta’ala is trots op je.

11-05-2013, 13:12
De oven...

Ik ben geboren in een moslim familie, toen ik jong was ben ik een aantal keer mee geweest naar de moskee, voor de rest heb ik nooit iets gedaan aan mijn geloof. Mijn vader liet mij vrij, mijn moeder spoorde mij altijd aan om meer met mijn geloof bezig te zijn. Ik geloofde wel in Allah, maar leefde tegen de regels van mijn geloof. Heel soms dacht ik aan het hiernamaals en de Dag des Oordeels, maar omdat de gedachte daarover mij beangstigde wilde ik niet te veel over na denken. Ik maakte mijzelf altijd wijs dat Allah mij toch wel zou vergeven, maar diep in mijn hart wist ik dat ik mijzelf in de maling nam.

Na mijn huwelijk leefde ik zo voort, zonder gebed, zonder gedachtenis aan Allah. Mijn bekering tot de islam gebeurde op een heel bijzondere manier:

Ik werkte in een gemeente bakkerij in Ankara. Gemeente bakkerijen zijn speciaal voor de arme mensen gebouwd om goedkoop brood te maken. Het zijn grote geautomatiseerd bakkerijen waar elke nacht duizenden broden worden gebakken. De ovens zijn kamers waar het brooddeeg met karretjes worden ingereden.

We werkten in de nacht zodat de broden vroeg in de ochtend vers en warm klaar waren voor de verkoop.
Na het gebruik van de oven werd het door een vaste werknemer schoon gemaakt. Op een dag was hij ziek, niemand dacht aan het schoonmaken van de oven, behalve ik.

Ik ging de oven in om het schoon te maken, één van mijn collega's wist niet dat ik binnen was en deed de ovendeur dicht. Hij sloot de bakkerij af en ging als laatste weg. Ik was zo intens bezig dat ik niet had gemerkt dat hij dikke metalen deur had dicht gemaakt. Ik klopte op de deur, maar tevergeefs. Ik klopte nog een keer en bonkte keer op keer, maar er was niemand meer in de bakkerij. Uiteindelijk begon ik te geloven dat iedereen echt weg was.

Vanaf dat moment werd ik bezeten door grote zorgen, mijn benen begonnen te trillen van angst, want de eerste persoon di in de bakkerij zou komen, zou op de ontvlamming knop van de oven drukken. Pas wanneer de oven heet genoeg was, zouden het deeg karretjes erin gereden worden.

Ik werd hopeloos, mijn laatste uren waren geslagen, de hitte van de oven zou mij dood bakken. Een plotselinge dood zou niet zo erg zijn. De hitte zou mijn vel tot en met mijn ingewanden roosteren, het vet aan mijn lichaam zou als braadvet dienen.
Het was alsof ik een voorproefje van de hel zou krijgen.

Bij de gedachte aan de hel werd mijn angst nog groter. Ik zou niet alleen in de oven branden, maar ook in de hel, want tot op dat moment had ik bijna nooit iets aan mijn geloof gedaan.
Ik wist dat ik moest bidden en vasten, Ik mocht geen alcohol drinken en geen ontucht plegen........ maar toch deed ik alles wat niet mocht.
Ik dacht: "Zou Allah mij vergeven.... kon ik maar uit de oven, kreeg ik maar nog een kans....."

Ik opende mijn handen en smeekte om vergiffenis bij Allah. Ik maakte soedjoed e smeekte keer op keer voor een kans.
Ik begon te bidden, maar hoe kon ik in een paar uur tijd het gebed inhalen van de afgelopen jaren. En dat was niet het enige wat ik had verzaakt, er waren nog veel meer dingen die ik niet deed. Daar zou ik keer op keer hetgeen meemaken wat ik in de oven beleven. En nog wel erger dan dat.

Ik was totaal overgeleverd aan de genade van Allah, alleen Hij zou een wonder kunnen veroorzaken en mij redden uit de oven.

Intussen was een van mijn collega's thuis aan het slapen, hij droomde dat ik in een oven in moeilijkheden verkeerde.
Enige uren later was hij wakker geworden en kwam naar de bakkerij om te werken. Hij deed de deur open en liep meteen naar de knop van de oven. Net op het moment dat zijn vinger naar de knop ging, dacht hij aan zijn droom.
"Zou er echt iemand in de oven zitten? Ach, nee, ...het was alleen maar een droom..."
Hij twijfelde, .... net op het moment dat hij de knop wilde indrukken, besloot hij toch t kijken.

De deur ging open, ik kon het bijna niet geloven. We stonden stom verbaasd naar elkaar te kijken, het leek alsof ik in een wazige droom was. Als hij iets later was gekomen, zou ik waarschijnlijk doorgedraaid zijn.

O wat was ik opgelucht, ik ging meteen naar de soedjoed en dankte Allah keer op keer Allah voor de nieuwe kans die ik had gekregen. Nu kon ik mijn leven verbeteren en als een goede moslim leven.

Ik ging vanaf die dag bidden en sla nooit de Ramadan over om te vasten. Ik betaalde mijn zakaat en doe alles wat in mijn vermogen ligt.

Na de ervaring in de oven was het alsof ik terug kwam uit de hel en een nieuwe kans kreeg om mijn leven te beteren. Ik kan wel zeggen dat ik een stukje hel heb ervaren, natuurlijk was het niet de echte hel, maar wel een voorproefje van de toestand van een mens die naar het vuur dreigt te gaan.

Ik werd door mijn ervaring gedwongen stil te staan bij de dreigingen van de hel. De meesten van ons willen er niet aan denken, maar diep in onze harten schuilt toch de angst ervoor. Zelfs bij mensen die er niet in geloven.

Wanneer ga je ook stil staan bij de dreigingen van de hel? Denk je elke dag aan de dood?
Misschien is dit verhaal een "wake up call" voor vele moslims onder ons. Moge Allah ons alle leiden... Amine

11-05-2013, 13:13


Weet dat Allah jou kan straffen via je dochter of je zus, omdat je de eer van iemand anders aantastte en hier tevreden mee was. Je kunt dus een bestraffing van Allah in dit wereldse leven verwachten alvorens het hiernamaals. Allah beschermt de familie en kinderen van de rechtvaardige moslim door middel van zijn rechtvaardigheid. Maar wanneer een man corrupt is dan zullen logischerwijs ook zijn familie en kinderen corrupt worden. Hoe kan het ook anders als hij hun voorbeeld is?

11-05-2013, 13:14
WIL JIJ EEN REMEDIE VOOR DEZE ZIEKTE?....

Hoedt jullie voor jaloersheid want jaloersheid verteert goede werken zoals vuur brandstof verteert. (Aboe Dawoed)

"Er is tot u gekomen de ziekte van de volkeren vóór u: jaloezie en haat. Dit is de 'scheerder' (vernietiger), ik zeg niet dat het haar scheert, maar dat het geloof scheert (vernietigt). Bij de Ene in Wiens Hand mijn ziel is, u zult het Paradijs niet betreden totdat u gelooft, en u zult niet geloven voordat u elkaar lief hebt. Zal ik u niet vertellen over hetgeen uw liefde zal versterken tussen u? Verspreid (de begroeting van) salaam onder u." (Een hasan hadith is. Al-Jaami 'Tirmidhi, 2434).

Wat de betekenis van de uitdrukking "het scheert (vernietigt) het geloof" is, al-Tayyibi zei: "dat wil zeggen, haat neemt het geloof weg als een scheermes dat haar wegneemt." (Al-al-Tuhfat Ahwadhi bi Sharh Jaami 'Tirmidhi).

OPLOSSING:
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah zei in zijn boek al-Amraad Quloob (de ziekten van het hart):

"Wie in zichzelf iets van hasad ondekt jegens een ander, moet proberen deze te neutraliseren door middel van taqwa (vroomheid, het bewustzijn van Allah) en sabr (geduld). Dus dient hij een hekel aan dat (het gevoel van hasad) in zichzelf te hebben... Maar degene die ten onrechte zijn broer (in de Islam) door woord of daad onrecht doet, zal worden gestraft. Degene die Allah vreest en geduldig is, behoort echter niet tot de overtreders, en Allah zal hem door zijn taqwa zijn voordeel doen."
Als je voelt dat je jaloers bent jegens een bepaalde persoon, koop dan een cadeau voor hem en schud hem de hand. De Profeet (Salla Allahu 3alayhi wa Salam) zei: "Schud de hand, want dit zal wrok weg nemen, en geef elkaar geschenken en heb elkaar lief, want dit zal haat verdrijven." (Overgeleverd door Maalik in al-Muwatta", 1413 ).

11-05-2013, 13:15
Lieve zuster

je moet begrijpen dat jij of iemand anders het Hellevuur kan binnentreden! Bij Allah, wij zijn niet beter dan Fatima, de dochter van Rasul’Allah - Sal Allahu Alyhi wa Sallam. En hij zei tegen haar: “O Fatima, dochter van Mohammed, vraag me wat je van mijn rijkdom wenst, want ik zal voor jou niets baten bij Allah subhana wata3ala .” Dit wil zeggen dat het niet uitmaakt of je mijn dochter bent, als je niet werkt voor Jannah (het Paradijs) zeggende aan Allah swt dat mijn vader zo en zo is, het zal jou nergens toe helpen.

Islam is gevuld met veel Mu’minaat waarvan hun vrees voor Allah volledig is. Terwjil de andere meisjes posters van ongelovige zangers en ongelovige atleten ophangen, zou jij posters van Fatima en vele andere Mu’minaat in je hart prenten.

Aasiyah, de vrouw van Fir’aun. Haar Imaan in Allah swt bloeide onder de schaduw van iemand die zei: “Ik ben je Heer, de Meest Verhevene!” Wanneer Fir’aun hoorde over het geloof van zijn vrouw, sloeg hij haar en beval zijn bewakers om haar te slaan. Ze namen haar in de hitte nacht, bonden haar handen en voeten vast en sloegen haar oneindig. Tot wie keerde zij zich? Zij keerde zich tot Allah swt! Zij bad: “Mijn Heer, bouw een huis voor mij aan Uw zijde in het Paradijs en red mij van Fira’un en zijn daden en red mij van het onrechtvaardige volk.”

Het is overgeleverd dat toen ze dit zei, de hemel voor haar opende en zij haar huis in het Paradijs zag. Ze glimlachte. De bewakers keken verbaasd – ze wordt gemarteld en ze lacht? Gefrustreerd beval Fir’aun een rolsteen te brengen en deze op Aasiyah te leggen, om haar om te brengen. Maar Allah swt nam haar ziel vóór de rolsteen werd gebracht. Zij werd voor alle gelovige mannen en vrouwen een voorbeeld tot het einde van de tijd:

En de gelovigen heeft Allah de vrouw van Fir’aun als voorbeeld gegeven, toen zij zei: “Mijn Heer, bouw voor mij een huis aan Uw zijde in het Paradijs, en red mij van Fir’aun en zijn daden en red mij van het onrechtvaardige volk.” (At-Tahrim aya 11)

11-05-2013, 13:15
Geliefde zuster die de hijaab nog niet draagt.
Op een dag zul je gewikkeld worden, volledig bedekt van top tot teen en neergedaald worden in je graf. Laat jouw laatste dag op aarde niet de eerst dag zijn dat je een hijaab zal dragen.
Geliefde zuster, en ja ik hebt het over jou, jij die je hijaab nog niet draagt. Ik zeg bewust 'nog' niet, want ik weet dat er goedheid in jou zit. Ik weet hoe graag je dat wil dragen om Allah tevreden te stellen, maar shaytaan spreekt je zoveel dingen in. Je ontkent dat je bang bent voor de reacties van de mensen, maar zeg nu eens eerlijk. Schaam jij je voor de bomen? Wallahi, je ziet er zo prachtig uit met hijaab. Je straalt! Al ken ik jou niet. Ik weet dat je zal stralen met hijaab. Wees geen wandelende zonde, mijn geliefde zuster.Mensen die jou erover aanspreken willen het BESTE met jou. En ja je leest het goed. Het beste! Ze proberen je enkel van het vuur te redden. Je bent zo prachtig ma sha Allah. Bedek je en... laat die schoonheid voor je man.Ik weet hoe moeilijk het is. Vooral als je 'vriendinnen' hebt die dat verafschuwen, maar weet dat zij je niet zullen baten in je graf en op de dag des Oordeels. Troost jezelf niet door te zeggen dat islam in het hart zit. Neem eens even een hijaab en zet het een keer op en kijk in de spiegel. Zeg nu eens eerlijk, staat jou dat niet prachtig?Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken.

11-05-2013, 13:16
Alleen omdat haar ogen niet tranen, wil dat niet zeggen dat haar hart niet huilt. Alleen omdat ze sterk overkomt, wil dat niet zeggen dat er niets aan de hand is. Het hebben van een gebroken hart is net alsof je ribben gebroken zijn, aan de buitenkant lijkt er niets mis te zijn maar iedere ademhaling doet vreselijk veel pijn. Dus ken haar waarde voordat het te laat is. Never hurt a woman, she's a precious creature of Allah subhana wa ta3ala.

11-05-2013, 13:17
een Zuster die jouw zeer geliefd is ♥:

Als Jannah een bloem was, zou ik het voor je plukken,
Als Jannah een vogel was zou ik het voor u vangen,
Als Jannah een huis was zou ik het voor u bouwen,
maar omdat Jannah een plek is dat geen oog ooit heeft gezien,
vraag ik in een du3a aan Allaah om het voor u reserveren.

11-05-2013, 13:17
Overgave aan Allah,

O dienaar van Allah, wat ziet uw toekomst, er mooi uit,
In volle overgave aan Allah, komt er een traan, je huilt,
Jou ontroering, die je voor Allah brengt, tijdens je gebed,
Is voor jou beter, dan de hele wereld, vol met goud belegd.

Goud en geld, daar zou jij dienaar, niet zoveel naar verlangen,
Dan de liefde die jij hebt voor Allah, dat is je echte verlangen,
Jou overgave aan Allah, zit niet alleen van binnen, in je hart,
Straalt van je af, met zoveel Nour, het licht wat Allah je gaf.

Je toekomst, dienaar van Allah, stel je in dienst van de Heer,
Een sterk vertrouwen, in waar je gaat, je denkt keer op keer,
Ja de Satan volgt mij, maar mijn weg is Allah, die mij leidt,
Vol overgave zijn mijn gedachten bij Allah, die mij verrijkt.

Nooit zal ik de vijand, van de mens, tot mijn daden laten,
Mijn overgave is aan Allah, mijn daden zijn mijn waarden,
Mijn toekomst, breng ik niet in gevaar, door Satan te volgen,
Hij heeft niets te verliezen, maar ik denk aan de gevolgen.

Mijn streven is het Paradijs, met de genade van mijn Heer,
Mijn overgave aan Allah, maakt mij nu sterk, iedere keer,
Mijn gebeden zijn oprecht, voel mij met Allah vertrouwd,
Mijn Doeá's, maak ik voor jou, kom tot Allah, heel gauw.

11-05-2013, 13:19
Uiterlijk straalt maar innerlijk bepaald. Elke persoon is mooi geschapen maar het is de karakter die de persoon mooi of lelijk maakt. Wees niet onzeker over je uiterlijk, vergelijk jezelf niet met andere die er mooier uitzien want wie weet is hen binnenste lelijk en dat maakt hen verdorven. Niemand is perfect, we hebben allemaal tekortkomingen, de ene is dik, de ander is dun, de ene is lang en de ander is kort, alle tekortkomingen kunnen worden aangevuld met de Nour (Licht) van Allah subhnaahu wa ta’ala. En als de Nour van Allah subhanahu wa ta’ala op je schijnt dan zul je aantrekkelijk zijn. Vertrouw op Allah subhanahu wa ta’ala. Allah subhanahu wa ta’ala zegt: “Vertrouw dan op Allah. Waarlijk! Allah houdt van degenen die (op Hem) vertrouwen.”
(Soerat Aali Imraan: 159). Luister goed: jij bent ma’sa’Allah, jij bent geweldig, jij bent prachtig. Als jij de Nour van Allah subhanahu wa ta’la wilt hebben dan moet je Hem vaak gedenken, zeg vaak in jezelf Subhan’Allah, wees Hem vaak dankbaar door vaak Al Hamdoelilah te zeggen, doe goede daden, lach meer, voel je goed en heb vertrouwen. Het Licht zal op je schijnen zelfs als je je in de duisternis bevind. Mensen zullen aan je zien dat je IETS hebt wat ze nog nooit hebben gezien, dit is de Nour, dit is het Licht. Dit maakt jou uniek, dit maakt jou prachtig.

11-05-2013, 13:20


Verdwaal niet in duisternis,

Verdwaal niet in duisternis, zink niet weg, van het licht,
Denk aan u zelf, u Imaan, breng uw leven in evenwicht,
Het Nour van Allah, dat is je bescherming, van elke dag,
Die u beschermd, voor die duisternis, 't diepe zwarte gat.

Zonden zullen worden bedekt, zodat, jij ze niet meer ziet,
Zo donker als in een diepe zee, geen liefde, geen verdriet,
Duisternis, zal door duisternis, altijd weer worden bedekt,
Waarboven de donkere wolken, u van 't laatste licht, belet.

Verdwaal niet in duisternis, de Islaam 't kent geen dwang,
Als jij Allah niet zoekt, ga zover je wil, ga maar jou gang,
De duisternis zal tot jouw komen, zodat jij niets meer ziet,
Zelfs je uitgestrekte hand, zul jij nagenoeg, niet meer zien.

Laat de donkere wolken verdwijnen, kom uit de duisternis,
Als jij 't licht zoekt van Allah, Allah die jou leven verlicht,
Verdwaal niet in duisternis, de liefde van Allah, is dichtbij,
Laat 't niet in onkunde voorbijgaan, maar wees voorbereid.

Vraag Allah, steeds om leiding, verdwaal niet in duisternis,
Toon je dankbaarheid tot Allah, en wandel zo, in Zijn licht,
Die donkere wolken, ze zullen, uit jouw leven verdwijnen,
En voor jouw dienaar, zal Allah, ook de zon laten schijnen.

11-05-2013, 13:20
O Allaah schenk mij leiding

Ik vertrouw op Uw Macht, op Uw Wijsheid, op U alleen
O Allaah schenk mij leiding, want zonder U val ik in 1
Door op U te vertrouwen hervind ik de rust, 't gemak
O Allaah schenk mij leiding, schenk me 'n veilig onderdak

O Allaah zonder U, ben ik volledig verdwaald en verloren
en zal ik behalve als U anders wil, tot de dwalenden behoren
O Allaah schenk mij leiding, Ik smeek U en roep enkel U aan
schenk mij kennis, wijsheid en geduld, in mijn nederig bestaan

O Allaah schenk mij leiding, O Allaah laat mij U gehoorzamen
schenk mij ikhlaas, opdat ik behoor tot Uw oprechte dienaren
O Allaah schenk mij leiding, voorwaar ik heb vele gebreken
daarom zal ik U dag en nacht vragen om mij ervoor te vergeven!

11-05-2013, 13:21
Vergeef de mensen

Allen hebben wij vele fouten en zonden
waaraan wij in ons leven zijn gebonden
Zo zullen er dus ook vele mensen zijn
waarvan je denkt, ze doen mij veel pijn

Je voelt je gekwetst, je vraagt waarom
hoe diegene dat allemaal zeggen kon
Je voelt je verdrietig, je vraagt wanneer
komt diegene met veel spijt tot inkeer

Maar zijn dit vragen, die je stellen moet
terwijl je ook nog wenst dat diegene boet
waarom niet het de ander volledig vergeven
en zo je hart in zuiverheid laten voortleven

Wij wensen toch ook dat Allah ons vergeeft
voor elke fout of zonde die jij hebt beleefd
Wij streven toch ook naar Allah Zijn Genade
vanwege al die fouten en vele slechte daden

Daarom, wees vergevensgezind, voor iedereen
niet na jaren denken, maar vergeef het meteen
Een waar moslim, een mooi mens, 'n mooi hart
waarvan je denkt, deze persoon, is zeker apart.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9