Bekijk volle/desktop versie : Spijt van het stoppen met de verrichting van het gebed.



10-05-2013, 11:52
Hey,

Ik heb een vraagje, ik ben een tijd lang gestopt met bidden.. het was meer dat ik er steeds geen zin meer in had en ik het
vermoeiend vond om steeds de wassing te moeten doen.
Net werd ik wakker met een ongelovelijke spijt sub7anAllah, terwijl ik al zeker een jaar niet meer bid. Ik vroeg mezelf af waarom ik mij een moslima kan noemen, het enige wat ik doe is de ramadan stipt volgen.
Ik draag geen hoofddoek (Later in Shaa Allah wel), ik praat met iedereen man of vrouw, mijn kleren zijn niet het meest hheilige en de vijf zuilen van de islaam behoren ook nog niet tot mijn dagelijkse routine.
De shahada, geloofsovertuiging staat hamdoulilah vast bij mij.
De Salaat wil ik vandaag In Shaa Allah weer meebeginnen.
De Zakaat.. ik weet niet of ik dit mee mag rekenen en in wel opzicht het wordt bedoeld. Ik ben wel een persoon die graag anderen helpt materieel of immaterieel. Ik zou mijn laatste cent weggeven als ik weet dat een ander het harder nodig heeft. Als dit wordt bedoeld dan voldoe ik hier wel aan..
Sawm, het vasten, dat volg ik stipt hamdoulilah.
De Hadj, dat komt in Shaa Allah nog.

Ik vind het echt jammer dat ik ooit ben gestopt, en graag pak ik de draad weer op.

Ik wil dus graag vanaf vandaag weer beginnen en het dit keer In Shaa Allah volhouden. Mijn vraag is, ik weet niet welke gebedstijden ik moet aanhouden.. mijn moeder adviseerde mij risallah. Maar geldt voor Risallah dat die tijden voor de hele maand zijn of moet ik elke dag opnieuw kijken?

En mijn laatste vraag is, vandaag is het vrijdag, ik hoorde dat het niet toegestaan is om op een vrijdag te beginnen met biidden.
Ik vind het vreemd als dat inderdaad niet klopt, want men kan op elk moment beslissen omzich als het ware terug te keren tot de verplichtingen van de islam.

Dus.. Klopt het?? En mag men op een vrijdag niet beginnen met bidden? En graag ook tips welke gebedstijden van Rotterdam de meest betrouwbare is.

En graag geen gekopieer en geplak van sites van geleerden en hun uitspraken, want ik begrijp nooit wat er precies mee wordt bedoeld haha.

Dankjewel alvast...

Gebruiker S.

10-05-2013, 11:54


Waarom zou je niet op een vrijdag mogen beginnen met het gebed? Dat heb ik nooit gehoord. Ik zou gewoon beginnen met het gebed en als er een moskee in de buurt is, dan kun je daar vragen naar de gehanteerde tijden.

10-05-2013, 12:12
[color="#red"]
De shahada, geloofsovertuiging staat hamdoulilah vast bij mij.
[/COLOR][/SIZE]
-----------------------------------------------


[SIZE=3][color="#red"]
http://www.youtube.com/watch?v=dPumKfURff0&feature=youtube_gdata_player
[/COLOR]

10-05-2013, 12:13
Vrijdag is een prachtige dag om met het gebed te beginnen. Zelf heb ik ook nog nooit gehoord dat je niet op een vrijdag mag beginnen met het gebed. Mijn advies:

Verricht de gusul (grote wassing), spreek de dua's uit en woon als je in staat bent het vrijddaggebed bij. Je zal merken dat je een fijn gevoel aan dit gebed zal overlaten, en in sha Allah nooit meer zult stoppen met het gebed. Voel de kracht van het gebed!

Alles gaat stap voor stap, maar begin beter vandaag dan morgen. Wie zegt dat je er morgen nog bent? Je hoeft niet meteen perfect te zijn, de islam was er ook niet in 1 x. MAAR... Het gebed is wel een van de allerbelangrijkste zaken in de islam! Na dit kan je jouw imaan versterken en dan zal alles in sha Allah op zijn pootjes terecht komen. Aarzel niet, en begin vandaag nog met het gebed!

Voor vragen kan je mij gerust pm'en! Ghair in sha Allah! Je kunt het schat, vertrouw alleen op Allah swt.

Groetjes,

Maryam.

PS: als ik iets verkeerds heb gezegd, dan mogen jullie mij verbeteren in sha Allah!