Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Cambridge dieet ervaringen en voortgang

Pagina's : [1] 2

Nuriye_1975
09-05-2013, 10:31

Hoi allemaal, Ik was vorig week donderdag 2 mei naar een cambridge dieet consulent gegaan, die gevestigd was in Den Haag. Het gesprekje duurde ongeveer 1 uur. Ze heeft me gewogen, gemeten en informatie verschaffen over de dieet. Ik kon keuze maken van Cambridge 500 of 800. Ik heb voor 500 gekozen. Vervolgens heb ik shakes gekocht voor 2 weken. Normaliter kom je elk week voor de consult. In verband met haar vakantie heb ik shakes gehaald voor 2 weken. Sypmatieke vrouw en heel erg duidelijk was ze. Gaf me prettig en vertrouwd gevoel. Dus daar was ik zeker blij mee. Vrijdag 3 mei ben ik met cambridge dieet begonnen. Dit betekende dat ik alleen 3 shakes gehele dag mog nemen en verplicht 3 liter water moest drinken. Ze had nog iets belangrijks gezegd: Als ik 2 weken heb volgehouden, dan betekent dat ik deze dieet kan volhouden totdat ik mijn streefgewicht zou halen. Lengte: 161 Start gewicht: 93.6 (te hoog, waardoor ik kans heb op gezondheidsklachten ) Streef gewicht: 55 kg Voortgang van mijn dieet: 1e en 2e dag ging wel gemakkelijk. Normaal krijg ik geen 1 liter water binnen. Omdat ik niks meer kan eten behalve shakes dan, ging ik veel drinken. 3e en 4e dag had ik in de avond rare gevoel in mijn buik. Geen pijn of zo. Maar wat ik van de consulent had begrepen, dat je in de ketose kwam. Dit betekent dat je geen honger gevoel meer hebt en dat je vet aan het verbranden bent. Toen heb ik gelijk de ketose stick gebruikt, die ik van de consulent had gebruikt. Het was donker paars. Ik was in hoge mate vet aan het verbranden. Ik was erg blij om dat te zien. 5e en 6e dag ---> Geen hongersgevoel . Gewicht 6e dag 89.5 kg. Meiden en heren ik ben in totaal 4 kilo afgevallen . :D Ik zal mijn toekomstige voortgangen hier vermelden. Maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen. Mochten er ook anderen zijn, die dezelfde dieet volgen, kunnen we elkaar motiveren en stimuleren. Ik hoor het graag van jullie.

Za3mak
09-05-2013, 11:46
salaam, ik doe modifast intensive. Komt op hetzelfde neer als cambridge dieet. Ik drink ook 3 shakes per dag, 2,5 liter water en koffie en thee zonder melk en suiker. Ik ben gisteren begonnen, ik wil nog voor de ramadan 15 kilo kwijt, ik hoop dat het haalbaar is. Dag 1 gisteren viel me met de honger erg mee, had wel trek in eten. Maar ik ga het dit keer volhouden inshaAllah. Proficiat met je 4 kilo! En je consulente heeft gelijk, als je het 2 weken kan volhouden, dan ook langer want uit ervaring weet ik dat de eerste 2 weken het moeilijkst zijn. Heb cambridge vorig jaar 4 weken gedaan en daarbij 9 kilo afgevallen.

Nuriye_1975
09-05-2013, 12:00
Wat goed van je. We kunnen elkaar motiveren. 15 kilo ga je inshallah afvallen. Ik wil 55 worden. Daarom wil ik ook doorzetten in de ramazan. Inshallah heb ik de kracht de dieet te doen ook al ben ik aan het vasten.

LADY-si
09-05-2013, 12:20
Wauw 4 kilo in een week, wat fijn meis! En ook van de 9 naar de 8 op de weegschaal lijkt mij een enorme boost. Ik ben maandag 7 mei begonnen. Ik wil rond de 25kg kwijt met shaken zodat ik grootste deel kwijt ben en daarna nog wat kilo's met een gezond eetpatroon. Ik ga maandag wegen hoop op minimaal 3 kilo.

Nuriye_1975
09-05-2013, 12:22

Is erg motiverend. Inshallah gaat ons lukken. Laat me weten hoe je voortgang is.

LADY-si
09-05-2013, 12:24
Is erg motiverend. Inshallah gaat ons lukken. Laat me weten hoe je voortgang is. Insh'Allah zolang we volhouden moet het gaan lukken. Ik zal zeker laten weten, jij ook blijven posten hè.

Barcelona
09-05-2013, 13:01
Hoi. Ik ben vandaag 39 dagen bezig.. En zonder te zondigen :hoera:.. ik ben daar heel blij mee. Ik had vorige week mijn eet week (week 5) en toen niks afgevallen.. Maar in de 4 weken ben ik 9 kilo afgevallen ervoor.. En nu zit ik in week 6 en ben benieuwd hoeveel ik maandag ben afgevallen. Maar 4 kilo de eerste week is zo goed... Insha Allah zul je volhouden en een gezond gewicht halen.

Nuriye_1975
09-05-2013, 13:53
Insh'Allah zolang we volhouden moet het gaan lukken. Ik zal zeker laten weten, jij ook blijven posten hè. Deal

Nuriye_1975
09-05-2013, 13:55
Hoi. Ik ben vandaag 39 dagen bezig.. En zonder te zondigen :hoera:.. ik ben daar heel blij mee. Ik had vorige week mijn eet week (week 5) en toen niks afgevallen.. Maar in de 4 weken ben ik 9 kilo afgevallen ervoor.. En nu zit ik in week 6 en ben benieuwd hoeveel ik maandag ben afgevallen. Maar 4 kilo de eerste week is zo goed... Insha Allah zul je volhouden en een gezond gewicht halen. Wat goed Barcelona. Keep in touch. Ik heb volop motivatie nodig en bedankt voor je steun.

MakeupAddict
09-05-2013, 15:05
ik ben bzg met shake dieet van kruidvat. Ik ben 1m60. 4 dagen geleden had k me gewogen en woog ik 64kg. Wat ik nu ben begonnen te doen is appelazijn in glas water dat doe ik voor elke shake ik drink. Had gehoord dat het helpt. Dit is nu mijn 3de week maar zonder enige maaltijd. Vorige week kon ik sommige dagen niet volhouden en at ik 1 maaltijd en 2 shake in combi. Ben niet veel afgevallen vorige week :jammer: Hoe gaat het bij jullie

Nuriye_1975
09-05-2013, 15:16
ik ben bzg met shake dieet van kruidvat. Ik ben 1m60. 4 dagen geleden had k me gewogen en woog ik 64kg. Wat ik nu ben begonnen te doen is appelazijn in glas water dat doe ik voor elke shake ik drink. Had gehoord dat het helpt. Dit is nu mijn 3de week maar zonder enige maaltijd. Vorige week kon ik sommige dagen niet volhouden en at ik 1 maaltijd en 2 shake in combi. Ben niet veel afgevallen vorige week :jammer: Hoe gaat het bij jullie Hoi Make up addict, Heb je het zwaar omdat je trek hebt of heb je honger? Hoeveel ben je in totaal afgevallen? Ik ben met cambridge 4 kilo afgevallen en dit is mijn 7e dag. Ik doe 500. Ik heb totaal geen hongersgevoel. Wat verschil is tussen shakes als modifast en cambridge is dat cambridge kholidraat arm is. In modifast zit toch 1/3 van de hoeveelheid khoolidraten. Khoolidraat zorgt ervoor dat je toch honger gaat krijgen en bij Cambridge shake is dat niet het geval, omdat het op eiwit basis is. Je gaat dan op de 3e dag in ketose. Dit betekent dat je vet gaat verbranden en gek dat het is, ik zie het gelijk aan mijn lichaam en weegschaal (kan vetpercentage meten). Mijn vetpercentage is 4 punten gedaald. Merkwaardig toch. De consulent heeft de zure dingen afgeraden, omdat je al vet aan het verbranden bent. Ik mag niet eens groene thee drinken met citroensmaak. Dit zal de vetverbranding afremmen.

MakeupAddict
09-05-2013, 15:32
Hoi Make up addict, Heb je het zwaar omdat je trek hebt of heb je honger? Hoeveel ben je in totaal afgevallen? Ik ben met cambridge 4 kilo afgevallen en dit is mijn 7e dag. Ik doe 500. Ik heb totaal geen hongersgevoel. Wat verschil is tussen shakes als modifast en cambridge is dat cambridge kholidraat arm is. In modifast zit toch 1/3 van de hoeveelheid khoolidraten. Khoolidraat zorgt ervoor dat je toch honger gaat krijgen en bij Cambridge shake is dat niet het geval, omdat het op eiwit basis is. Je gaat dan op de 3e dag in ketose. Dit betekent dat je vet gaat verbranden en gek dat het is, ik zie het gelijk aan mijn lichaam en weegschaal (kan vetpercentage meten). Mijn vetpercentage is 4 punten gedaald. Merkwaardig toch. De consulent heeft de zure dingen afgeraden, omdat je al vet aan het verbranden bent. Ik mag niet eens groene thee drinken met citroensmaak. Dit zal de vetverbranding afremmen. Nee meer trek, maar nu hmdl ben ik 4dagen na elkaar zonder maaltijd bzg zonder honger. Ik ben nog aant twijfelen of ik zou overstappen naar Cambridge. Ik vind dat zo duur. IK zal misshien toch beginnen met Cambridge. ik weet het nog niet

Nuriye_1975
09-05-2013, 15:50

Nee meer trek, maar nu hmdl ben ik 4dagen na elkaar zonder maaltijd bzg zonder honger. Ik ben nog aant twijfelen of ik zou overstappen naar Cambridge. Ik vind dat zo duur. IK zal misshien toch beginnen met Cambridge. ik weet het nog niet Ik woon op mezelf. In principe zou ik dat voor boodschappen halen, maar dat hoeft niet meer. In principe valt dan mee. Maar professionele steun is extra steun die je hebt en je bent vet aan het verbranden. Dat is wat we willen toch?

MakeupAddict
09-05-2013, 16:42
heb besloten om over te stappen naar cb. Ik heb me net gewogen, en ik weeg nog steeds 64 kg. IK vrees dat ik gwn niet meer afval ofzo. ik snap het niet.

Za3mak
09-05-2013, 17:05
Hoi Make up addict, Heb je het zwaar omdat je trek hebt of heb je honger? Hoeveel ben je in totaal afgevallen? Ik ben met cambridge 4 kilo afgevallen en dit is mijn 7e dag. Ik doe 500. Ik heb totaal geen hongersgevoel. Wat verschil is tussen shakes als modifast en cambridge is dat cambridge kholidraat arm is. In modifast zit toch 1/3 van de hoeveelheid khoolidraten. Khoolidraat zorgt ervoor dat je toch honger gaat krijgen en bij Cambridge shake is dat niet het geval, omdat het op eiwit basis is. Je gaat dan op de 3e dag in ketose. Dit betekent dat je vet gaat verbranden en gek dat het is, ik zie het gelijk aan mijn lichaam en weegschaal (kan vetpercentage meten). Mijn vetpercentage is 4 punten gedaald. Merkwaardig toch. De consulent heeft de zure dingen afgeraden, omdat je al vet aan het verbranden bent. Ik mag niet eens groene thee drinken met citroensmaak. Dit zal de vetverbranding afremmen. De samenstelling van modifast intensive is zo goed hetzelfde als cambridge. Er zitten in beide ongeveeer 50 gram koolhydraten per 3 zakjes. Dus ook bij modifast intensive kom je in ketose, mits je er niets bij eet. Bij de andere varianten/merken weet ik het niet.

Pagina's : [1] 2