Bekijk volle/desktop versie : Stijging antisemitische incidenten



09-05-2013, 00:46

Citaat door Pozerd:
Het aantal incidenten met een antisemitische achtergrond is het afgelopen jaar met 30 procent gestegen. Dat blijkt uit een rapport van de Universiteit van Tel Aviv en het Europees Joods Congres.

De wereldwijde stijging van antisemitisch geweld en vandalisme komt na een daling van 2 jaar. Het afgelopen jaar vonden 686 incidenten plaats in 34 landen. In 2011 ging het nog om 526 gevallen.

Extreemrechtse partijen
Dieptepunt was de schietpartij op een joodse school in Frankrijk, in maart vorig jaar, waarbij een extremistische moslim vier mensen doodschoot. Deze aanslag leidde tot een serie andere incidenten, vooral in Frankrijk. Het aantal gewelddadige aanvallen op joden verdubbelde daar bijna.

De Israëlische onderzoekers en Joodse leiders zijn verder bezorgd over de opkomst van extreemrechtse partijen in Hongarije, Griekenland en andere landen. Er is volgens hen een direct verband tussen de groei van dit soort partijen en het aantal antisemitische incidenten en aanvallen op andere minderheden.

Economische crisis
Het succes van partijen als Jobbik in Hongarije, Gouden Dageraad in Griekenland en Svoboda in Oekraïne wordt gevoed door de economische crisis in Europa, denken zij. Moshe Kantor, de president van het Europees Joods Congres, roept de Europese Unie op in actie te komen.

Volgens het rapport heeft de stijging van het aantal antisemitische incidenten geen verband met de Israëlische militaire operatie in Gaza, in november. Rond die tijd was er slechts een bescheiden piek in incidenten te zien.

http://nos.nl/artikel/493064-stijging-antisemitische-incidenten.html

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik hier blij om ben. Klinkt misschien gek, maar hoe meer antisemitisme in de wereld, hoe meer joden verhuizen naar Israël waardoor het aantal joden toeneemt in Israël

Dus ja, ik ben blij dat het antisemitisme toeneemt.
.

09-05-2013, 11:29


klote jood!

09-05-2013, 11:34
Je bent dus ook nog eens een neppe jood ook. Blij zijn dat je eigen volk, kinderen op een school, worden doodgeschoten. Zoek hulp.