Bekijk volle/desktop versie : Advies graag!



Pagina's : [1] 2

17-01-2005, 19:38

Citaat door traantje80:
Salaam moalaikom zusters en broeders,

Ik zit met een probleem, namelijk het volgende:

Ik heb een aardige jongen leren kennen, met als doel een huwelijk uiteraard. Deze jongen is heel lief, en doet goed zijn best om goed over te komen bij mij. Hij is ook goed bezig met de islam en wil graag in een islamitisch land gaan wonen. Nu zou je zeggen wat is het probleem?? Ja daar geef ik mezelf ook de schuld aan.. De ene keer ben ik er zeker gaan dat ik verder wil met deze jongen en dan denk ik weer nee, ik denk niet dat ik gelukkig met hem kan worden ( wat dan aan mij zou liggen)

Op de een of ander manier ben ik zo out of gevoelens wat hem betreft. Ik wil hem absoluut niet hem aan het lijntje houden, en ik realiseer me inderdaad elke dag dat ik er langer mee wacht, is een dag te veel. Het lijkt wel alsof mijn verstand zegt, trouw met hem, maar dan spelen mijn gevoels weer..

Wie heeft ook in zo een situatie gezeten en wat heb je gedaan? En wie kan mij adviseren wat ik moet doen. Ik ben echt ten einde raad en ben bang dat ik straks de verkeerde keuze zal maken.

Alaikom salaam traantje
.

17-01-2005, 19:39


Twyfels dus.
Gewoon nie doen.

17-01-2005, 19:48

Citaat door Funk Lady Flex:
Twyfels dus.
Gewoon nie doen.
inderdaad

17-01-2005, 19:50
Salaam Alaikoum Zuster

waneer je twijfelt, kun je altijd het beste kiezen voor "nee". dus in jou geval nie doen...maar dan nog...het is jou keuze en jou leven, wij geven je alleen maar tips!

succes!

wa Aalaikoum Salaam

17-01-2005, 19:55


kan t zijn dat je onzeker in je vel zit...ik bedoel voel je je onzeker?

Misschien heeft het daarmee t emaken, en dat daar al die twijfels vandaan komen...



of ga ik nu te ver?

17-01-2005, 20:05

Citaat door traantje80:
Maar ik denk ook van hoe kan ik hem nou laten gaan. Niemand heeft de garantie dat je iemand beters kan ontmoeten. De ene keer denk ik dat ik hem mis, en dan heb ik liever niet dat hij me belt of smst. Ik wordt af en toe gek van mezelf. Hij kan er niets aan doen, hij zegt gewoon wat hij voor me voelt en wil een toekomst met mij.
Als je op dit moment niet wilt trouwen wil dit niet zeggen dat je hem moet laten gaan. Ik ben het er namenlijk mee eens dat het moeilijk is om iemand anders te ontmoeten die je hartje sneller doet kloppen.
Je moet wel eerlijk tegen hem zijn, want hij is ook niet achtelijk na een tijdje gaat hij ook doorhebben dat iets niet klopt en dan is de kans groot dat de relatie kapot gaat. Praten is echt zoooo belangrijk.

Moeskiela

17-01-2005, 20:28
De profeet zei ook dat je situaties van twyfel moet vermyden of laten gaan.

17-01-2005, 20:30
Probeer met hem over je gevoelens en je gedachten te praten. Wees niet bang voor wat hij gaat zeggen, wees gewoon open en eerlijk. Of schrijf het alvorens op een papier op, zodat je alles in een helder vizier hebt staan.

Succes meissie,

ZYH.

17-01-2005, 23:01
de profeet zei dat je een gooeie moslim niet moet afwijzen!!
maar in geval van twijfels kan je inderdaad beter NEE zeggen

maar ik weet dat wanneer je nee gaat zeggen dat je toch een schuld gevoel gaat overhouden!!!
wat je het beste kan doen is SALAAT ISTHIGARA verrichten!!!
en allah zal je daarbij helpen
en als je uiteindelijk NEE gaat zeggen dan zou het later beter voor je zijn wat betreft die schuldgevoelens

elmohim veel succes
en moge allah je helpen

ps: volg je verstand want je gevoelens worden geleidt door de shiaten maar je verstand niet!!!

18-01-2005, 23:22
ik zou heel goed nadenken voor je nee gaat zeggen meid.
als hij een lieve jongen is een goede moslim ,en je voel veel voor hem what is the problem dan en je weet dat shaitan twijfel zaait tussen man en vrouw.
je moet het goed uitpraten voor je een beslissing neemt
veel sucses

19-01-2005, 10:36
In het huwelijk treden is een moeilijke en belangrijke beslissing die een stempel drukt op je verdere leven,dus als je nu al twijfelt kun je er best nu (voordat jullie trouwen) een eind aan maken,want wat als je trouwt en dan steeds denkt van dit is toch niet de man waarmee ik de rest van men leven wil delen.En het is eerlijk gezegd ook niet eerlijk tegenover je partner want hij vind jou blijkbaar wel de vrouw van zijn leven,hij verdient ook iemand die 100% zeker is van haar gevoelens tegenover hem.In ieder geval ga goed na wat je voelt voor die jongen,en maak dan een beslissing (hoe sneller hoe beter)En ik hoop echt voor jou dat je de juiste maakt


GReetz hafsa

19-01-2005, 10:38
salaat istighara

19-01-2005, 13:34


ik zou het niet doen!

19-01-2005, 13:50
he mop, ik raad je aan om dervoor te gaan. als hij niet degene was voor jou, had je niet eens aan de gedachte gedacht om met hem te trouwen. wat betreft de gevoelens, die heeft iedereen. iedereen wil zich nog niet binden en denkt van, nee maar die ander is leuker. maar dan blijf je maar doorgaan en komt er nooit wat van.

denk er maar goed over na en succes.

xxxx

Pagina's : [1] 2