Bekijk volle/desktop versie : me moeder maakte net een opmerking joh



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20

09-05-2013, 12:16

Citaat door Falouja4ever:
De enige die hier met glans de titel van ezel zou moeten krijgen,dat ben jij!Alleen ben je spijtig genoeg niet zo slim op dat zelf in te zien.Je maakt jezelf alleen maar onsterfelijk belachelijk met je tribale uitspraken die kant nog wal raken.Zet je ze klem in bepaalde onderwerpen dan beginnen ze over martelen en moorden.Elghaila!!
als je geen antwoord kan geven kan je het op een heel normaal manier zeggen ipv mij uitmaken als ezel heel erg zwak van jou

09-05-2013, 12:21


Velen hebben teveel naar politiek gekeken en komen met politieke correctie antwoorden als, hoe durf je zo te praten... het paradijs ligt onder haar voeten, jij bent diegene die een vies wijf is etc etc .
Zulke uitspraken die TS heeft gedaan zijn niet zomaar gekomen en zullen niet komen als het 1 keer mis is gegaan. Ik denk zelf dat ze het super zwaar heeft om zulke uitspraken te doen. En wij als mens we zijn geen ijzer, we zijn gemaakt van vlees en bloed en je hebt een pijn en geduldgrens. Als die zijn bereikt dan boeit het niet of het nou je moeder/vader is of niet.
Ten tweede wij het Marokanisch volk (vorige generaties vaak, ik zie namelijk een verbetering) daar valt niet mee te praten. ze hebben altijd gelijk al vliegt een geit. Iemand die ouder is kijkt altijd neerbuigend naar diegene die jonger is, vanaf jongs af aan leren ze je dat ej ouders niet tegen moet spreken, je mag ze niet recht in de ogen kijken, als ouderen praten mag jij als kind niks zeggen, en dan de grote onderscheid die gemaakt wordt tussen jongens en meisjes. Jongens mogen alles en meiden niks. Het cultuur heerst over het geloof en de ouders weten zo weinig dat hetgene wat de kinderen van buiten leren botst met de manier waarop de ouders hun kinderen willen opvoeden. Wat krijg je ervan ? depressies, meiden die zsm willen trouwen om het huis te verlaten (vaak komen ze terecht in een nog dieper gat) en het ergste zulke "haat" gevoelens jegens de mensen van wie je eigenlijk moet houden.

TS enige advies die ik voor je heb is maak een probleem groot en het zal zichzelf verkleinen (kebberha tsghaar zoals de marokkaanse gezegde luidt), onze ouders ma3a kaamil al assaf zodra je ze extreeeem goed gaat behandelen wordt het niet gewaardeerd, jij vindt (en zo hoort het) dat je ouders de beste behandeling moeten krijgen, maar op 1 of andere manier zien zij het als zwakte van jouw kant en beginnen dan met nare dingen te smijten. Behandel haar niet al te speciaal, kom je plichten na en verkoop wat vaker een nee, jij moet tot rust komen en het beste is door wat afstand te creëren

09-05-2013, 12:27

Citaat door AbouRfissa:
Velen hebben teveel naar politiek gekeken en komen met politieke correctie antwoorden als, hoe durf je zo te praten... het paradijs ligt onder haar voeten, jij bent diegene die een vies wijf is etc etc .
Zulke uitspraken die TS heeft gedaan zijn niet zomaar gekomen en zullen niet komen als het 1 keer mis is gegaan. Ik denk zelf dat ze het super zwaar heeft om zulke uitspraken te doen. En wij als mens we zijn geen ijzer, we zijn gemaakt van vlees en bloed en je hebt een pijn en geduldgrens. Als die zijn bereikt dan boeit het niet of het nou je moeder/vader is of niet.
Ten tweede wij het Marokanisch volk (vorige generaties vaak, ik zie namelijk een verbetering) daar valt niet mee te praten. ze hebben altijd gelijk al vliegt een geit. Iemand die ouder is kijkt altijd neerbuigend naar diegene die jonger is, vanaf jongs af aan leren ze je dat ej ouders niet tegen moet spreken, je mag ze niet recht in de ogen kijken, als ouderen praten mag jij als kind niks zeggen, en dan e grote onderscheid die gemaakt wordt tussen jongens en meisjes. Jongens mogen alles en meiden niks. Het cultuur heerst over het geloof en de ouders weten zo weinig dat hetgene wat de kinderen van buiten leren botst met de manier waarop de ouders hun kinderen willen opvoeden. Wat krijg je ervan ? depressies, meiden die zsm willen trouwen om het huis te verlaten (vaak komen ze terecht in een nog dieper gat) en het ergste zulke "haat" gevoelens jegens de mensen van wie je eigenlijk moet houden.

TS enige advies die ik voor je heb is maak een probleem groot en het zal zichzelf verkleinen (kebberha tsghaar zoals de marokkaanse gezegde luidt), onze ouders ma3a kaamil al assaf zodra je ze extreeeem goed gaat behandelen wordt het niet gewaardeerd, jij vindt (en zo hoort het) dat je ouders de beste behandeling moeten krijgen, maar op 1 of andere manier zien zij het als zwakte van jouw kant en beginnen dan met nare dingen te smijten. Behandel haar niet al te speciaal, kom je plichten na en verkoop wat vaker een ne, jij moet tot rust komen en het beste is door wat afstand te creëren
kijk eens aan eindelijk iemand met verstand en dit voor een man respect voor jou!

09-05-2013, 12:37

Citaat door Aangeklaagd:
kijk eens aan eindelijk iemand met verstand en dit voor een man respect voor jou!

we kunnen lekker gaan praten over dat ze dat niet hoort te zeggen, maar laten we het probleem beter analyseren, je hoort onkruid te verwijderen bij de wortels en niet die 2 bovenste blaadjes want morgen groeien die er weer aan. TS dus aanpakken en een draai aan haar oor geven zal het probleem niet verhelpen, vandaag misschien maar zodra het milieu weer optimaal is om te ontploffen dan is het weer raak. Een oud kan je niet veranderen, een mens in het algemeen kan je niet makkelijk veranderen je hebt hele sterke argumenten nodig en diegene moet geen Marokkaan zijn en al helemaal niet van de vorige generatie. Dan blijft er weinig over ... jezelf veranderen en dat heb je wel in de hand.

Een goed voorbeeld Cesar Milan (voor diegene die discovery channel kijken), ik vergelijk nu gene mensen met honden maar het gedrag is hetzelfde, je hebt sommige die bazig zijn, anderen die bijten, beesten die alles slopen etc.... je moet ze corrigeren, no touch no talk no eye contact vandaag zal je de vruchten niet plukken en morgen ook niet.... maar na een periode gaat zij zich echt wel afvragen wat er is en doordat jij (TS) dan haar boksbal niet meer bent dan heeft ze geen keus om je anders te behandelen (tenzij je haar weer toelaat om alles te zeggen)

09-05-2013, 12:38



Citaat door AbouRfissa:
Velen hebben teveel naar politiek gekeken en komen met politieke correctie antwoorden als, hoe durf je zo te praten... het paradijs ligt onder haar voeten, jij bent diegene die een vies wijf is etc etc .
Zulke uitspraken die TS heeft gedaan zijn niet zomaar gekomen en zullen niet komen als het 1 keer mis is gegaan. Ik denk zelf dat ze het super zwaar heeft om zulke uitspraken te doen. En wij als mens we zijn geen ijzer, we zijn gemaakt van vlees en bloed en je hebt een pijn en geduldgrens. Als die zijn bereikt dan boeit het niet of het nou je moeder/vader is of niet.
Ten tweede wij het Marokanisch volk (vorige generaties vaak, ik zie namelijk een verbetering) daar valt niet mee te praten. ze hebben altijd gelijk al vliegt een geit. Iemand die ouder is kijkt altijd neerbuigend naar diegene die jonger is, vanaf jongs af aan leren ze je dat ej ouders niet tegen moet spreken, je mag ze niet recht in de ogen kijken, als ouderen praten mag jij als kind niks zeggen, en dan de grote onderscheid die gemaakt wordt tussen jongens en meisjes. Jongens mogen alles en meiden niks. Het cultuur heerst over het geloof en de ouders weten zo weinig dat hetgene wat de kinderen van buiten leren botst met de manier waarop de ouders hun kinderen willen opvoeden. Wat krijg je ervan ? depressies, meiden die zsm willen trouwen om het huis te verlaten (vaak komen ze terecht in een nog dieper gat) en het ergste zulke "haat" gevoelens jegens de mensen van wie je eigenlijk moet houden.

TS enige advies die ik voor je heb is maak een probleem groot en het zal zichzelf verkleinen (kebberha tsghaar zoals de marokkaanse gezegde luidt), onze ouders ma3a kaamil al assaf zodra je ze extreeeem goed gaat behandelen wordt het niet gewaardeerd, jij vindt (en zo hoort het) dat je ouders de beste behandeling moeten krijgen, maar op 1 of andere manier zien zij het als zwakte van jouw kant en beginnen dan met nare dingen te smijten. Behandel haar niet al te speciaal, kom je plichten na en verkoop wat vaker een nee, jij moet tot rust komen en het beste is door wat afstand te creëren
Je hebt helemaal gelijk, eindelijk iemand die et es snapt ze denken dat door een opmerking ik meteen zulke woorden aan vies maak het is wat er door vroeger is gebeurd het weer naar boven kwam door die opmerking vandaar dat ik ook meteen zon gevoel kreeg naarboven van vroeger allemaal en dankjewel voor je advies ik waardeer het enorm en ik zal er ook aan werken alleen spijtig genoeg komen altijd momenten dat je het gewoon allemaal niet meer aankan als ze er zo bijvoorbeeld mee doorgaat maar ja dan zie ik dan wel hoe het verder gaat ik ga in ieder geval de topic nu sluiten is wel genoeg geweest zo

09-05-2013, 12:52
Ik hoop dat de topic zo word verwijderd, heb al pm gestuurd naar mod.

09-05-2013, 13:03

Citaat door Aangeklaagd:
deze is site is een spygisch niet in orde de mensen die hier rondhangen zijn ziek in hun hoofd geen wonder dat de meeste boven de 10000 reacties hebben geen leven buiten marokko.nl

09-05-2013, 13:08

Citaat door SecretsMogoli:
Je hebt helemaal gelijk, eindelijk iemand die et es snapt ze denken dat door een opmerking ik meteen zulke woorden aan vies maak het is wat er door vroeger is gebeurd het weer naar boven kwam door die opmerking vandaar dat ik ook meteen zon gevoel kreeg naarboven van vroeger allemaal en dankjewel voor je advies ik waardeer het enorm en ik zal er ook aan werken alleen spijtig genoeg komen altijd momenten dat je het gewoon allemaal niet meer aankan als ze er zo bijvoorbeeld mee doorgaat maar ja dan zie ik dan wel hoe het verder gaat ik ga in ieder geval de topic nu sluiten is wel genoeg geweest zo
Ik had een tijdje terug nog tijdens een bijeenkomst met alleen maar vaders die al volwassen kinderen handen of puberende kids (ik was naast 2 andere de enige die dus niet in het rijtje hoorden) dit punt aangegeven. Ze kijken altijd naar je als een slaaf, je moet doen wat ze zeggen, je mag ze niet teleurstellen, je mag ze niet tegenspreken, je moet moet moet moet en hoe wordt jij als zoon/dochter beloond ?? Alhmaar, aghyour, en in de ergste gevallen : weld lhraam, 97baa, bent l97baa (genoeg dames die dit meemaken), je bent niks, je bent waardeloos, die broer/zus is beter, zij/hij geeft mij geld en jij niet jij bent dus niks in mijn ogen... al doe je alles voor ze.

Een correct antwoord hier op het forum zal als volgt luiden: het zijn je ouders heb geduld met ze, het paradijs ligt onder hun voeten, inchalah zullen ze veranderen...
theoretisch gezien allemaal leuke en mooi maar in het echt zie jij alleen die hel die in hun mond zit, en onder hun voeten de grond. Hoe zit het met jouw rechten? Horen ouders je niet goed te behandelen? horen zij geen onderscheid te maken tussen hun dochters en zonen? is het niet verboden je een nickname te geven en al helemaal niet aanspreken met 7ayawanaat of scheldwoorden...??

Zie het alsof je naar boven wilt klimmen, je zet net een stap omhoog en zij trekt je 2 naar beneden, hoe goed jij je best ook doet je komt erachter dat je juist achteruit gaat (reden dat je deze topic hebt geopend ... van binnen ben je kapot), je gaat hoe dan ook naar beneden.. draai je dan om en loop naar beneden tot zij moe wordt van het trekken (van boven naar beneden trekken is makkelijker dan van beneden naar boven) ... en als men dan opgeeft dan kan je aan een nieuwe start beginnen zoals jij het wilt (niet dezelfde fouten maken zoals alles geven en een berg rotzooi weer ontvangen).

09-05-2013, 13:21
Is het niet een goed idee wanneer jij en je moeder een keer alleen zijn en gaan praten waarom ze zo doet? Laat je gevoelens praten en zeg wat er op je hart ligt. Wilt ze niet luisteren en behandeld ze je nog steeds zo. Misschien moet je dan maar die uitspraken negeren, ook al doet het heel erg pijn. Doe je best thuis en op school. Maar ga niet denken ik ga trouwen en nooit meer langs.

09-05-2013, 13:23

Citaat door Niet-Marokkaans:
Is het niet een goed idee wanneer jij en je moeder een keer alleen zijn en gaan praten waarom ze zo doet? Laat je gevoelens praten en zeg wat er op je hart ligt. Wilt ze niet luisteren en behandeld ze je nog steeds zo. Misschien moet je dan maar die uitspraken negeren, ook al doet het heel erg pijn. Doe je best thuis en op school. Maar ga niet denken ik ga trouwen en nooit meer langs.
ik heb het ook geprobeerd te zeggen zo vaak maar ze doet alsof ik me aanstel en geeft er eigenlijk niks om ze negeert het of ontkent het maar ik probeer het ook zo vaaaaak te negeren maar alsnog blijft het stiekem pijn doen in je hart dat je eigen moeder je soms zo behandelt begrijp je

09-05-2013, 13:27

Citaat door morina:
Wat ben ik gelukkig met mijn mama en wat ben ik blij dat in onze gezin de meiden juist meer aandacht kregen.
Zowel mijn papa allaherhemou als mijn mama hebben ons nooit het gevoel gegeven dat de jongens beter zijn juist gaven zij altijd aan dat de meiden erg zorgzaam en liefdevolle waren tegenover hun ouders. Daarom hoop ik dat ik nog lang van mijn lieve mama mag genieten en ik haar kan blij maken ik kan nooit de zorg evenaren die zij mij heeft gegeven, maar ik zal altijd voor haar bidden dat ze op de hoogste rang komt in het paradijs waar zij samen met mijjn lieve papa die ik nu onwijs mis zal zijn. Maar helaas zijn er ook genoeg ouders die " niet goed" voor hun kinderen zijn heb er genoeg gezien in mijn omgeving wel heel spijtig.
oh hier heb ik altijd zon hekel aan
als mijn vriendin zoiets zegt nadat ik mijn hart probeer te luchten heb ik zin om haar nek om te draaien dat et dan niet de moment is om te zeggen hoe o geweldig je mama is al hoewel ik zeer blij voor je ben

09-05-2013, 13:30

Citaat door Niet-Marokkaans:
Is het niet een goed idee wanneer jij en je moeder een keer alleen zijn en gaan praten waarom ze zo doet? Laat je gevoelens praten en zeg wat er op je hart ligt. Wilt ze niet luisteren en behandeld ze je nog steeds zo. Misschien moet je dan maar die uitspraken negeren, ook al doet het heel erg pijn. Doe je best thuis en op school. Maar ga niet denken ik ga trouwen en nooit meer langs.

Dit helpt niet, ze zeggen dan vaak dat er niks is en dat je hun alles bent etc, Gewoon negeren is de beste oplossing : ga je mee sporten, nee geen tijd. Ga je mee boodschappen doen .. geen tijd . wil je wat brieven lezen ik moet werken, zo nu en dan zelf iets doen van wat ze normaal vraagt uit jezelf .... geen "gezellige" praatjes maken ... ze gaan dan echt wel inzien dat ze de touwtjes niet meer in handen hebben en zullen zich heel snel aanpassen aan de situatie

09-05-2013, 13:31


en ohjha voor de mensen die denken dat dit een fake topic is denk wat je wilt maar ik zou dit niet zomaar zeggen over mn moeder en ik heb ook wel tijden dat ik het erg goed heb met haar maar als ze soms zulke uitspraken weer maakt denk ik fuck it
en geslagen was gewoon een keer omdat ze bleef schreeuwen om de afwas die ze mij vroeg te doen om 11 uur waar ik totaal geen zin in had en op een gegevn mom ging ze echt ver met schreeuwen dat ik na de douche rende haar een tik gaf op der arm en naar beneden rende en de afwas alsnog deed waarna k daarna wel erg spijt van heb gekregen maar terugdraaien ken je niet op dat moment dus wat nou en ik was toen ook nog een stuk jonger is geen excuus maar ik wou een nieuwe start maken maar als zij zo blijft denken hoeft t voor mij aprt niet meer

09-05-2013, 13:33

Citaat door SecretsMogoli:
ik heb het ook geprobeerd te zeggen zo vaak maar ze doet alsof ik me aanstel en geeft er eigenlijk niks om ze negeert het of ontkent het maar ik probeer het ook zo vaaaaak te negeren maar alsnog blijft het stiekem pijn doen in je hart dat je eigen moeder je soms zo behandelt begrijp je
Ik wil het niet goed praten, maar heb geduld en weet dat geduld beloond word. Je zegt zelf dat ze niet wilt luisteren of ontkent. Wat wil je meer doen. Er is niks dat je kan doen als je moeder zelf niet inziet dat ze fout is. Zoek je toevlucht bij Allaah Subhana Wa3Thallah.

09-05-2013, 17:35
kijk dr phill een goed voorbeeld jong meisje van 16 vermoord pooier krijg je ervan als jij je kind zo verwaarloosd net als wat de moeder van ts doet, dr phil geeft ook de schuld aan de moeder wat haar verantwoordelijk is om kind te beschermen en het goede aan te moedigen

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20