Bekijk volle/desktop versie : Veel geld naar Marokko opsturen.



Pagina's : [1] 2 3

04-05-2013, 12:21
Mijn man wilt een huis bouwen in Marokko.

Hij heeft het geld op zijn nederlandse bankrekening; het gaat ongeveer om 180.000 euro. (2milj dh)

Hij wilt het via western union verzenden, maar dat raadt k hem af. de kosten zijn best hoog denk ik.

Wat is jullie advies? Wafabank openen in NL?

04-05-2013, 13:23


Zoveel geld via Western Union versturen is financieel gezien niet verstandig en daarnaast vallen dat soort grote transacties op bij de Nederlandse autoriteiten. Het feit dat hij het geld op zijn bankrekening heeft staan suggereert al dat dit geld is waarover inkomstenbelasting is betaald en al op de radar van de Belastingdienst zit.

De kans is groot dat bijvoorbeeld de fiscus vragen gaat stellen naar het waarom van die transacties (stel: jaar x stond er EUR 180K op de bankrekening en jaar Y nog maar EUR 10K). Dit zou bijvoorbeeld kunnen duiden dat er in Marokko een 2e huis is gekocht en/of er schenkingen zijn gedaan etc. Allemaal dingen waar de fiscus en andere autoriteiten (bijv.. SVB) erg geïnteresseerd in zijn. Los van je intiele vraag over de repateriering van het geld naar Marokko, zijn dit ook zaken waar je je bewust van moet zijn.

04-05-2013, 14:12
wu heeft een limiet van 7.5k per zending en als je dat paar keer doet kom je op een zwarte lijst en mag je nooit meer gebruik maken van western union
je hebt van die goudhandelaren in marokko die hier in nl euros ontvangen en je een bepaalde koers geven in marokko, direct handje contantje en dat is volgens mij ook het meest veilige en goedkoopste. je hebt hier een nederlandse term voor maar kan er even niet opkomen. zo bankieren ze nog in vele landen.

05-05-2013, 00:52
Hoe zit het met SWIFT (Marokkaanse banken hebben geen IBAN/BIC?)

http://finaint.com/swift_code/BCPOMAMC.html

05-05-2013, 01:01


heeft je man geen marokkaanse rekening kan hij daar storten en dan huis mee betallen en marokko

05-05-2013, 01:12
Gewoon in delen opnemen en zelf vervoeren (afschift meenemen )

05-05-2013, 10:41

Citaat door Sirus_the_virus:
Mijn man wilt een huis bouwen in Marokko.

Hij heeft het geld op zijn nederlandse bankrekening; het gaat ongeveer om 180.000 euro. (2milj dh)

Hij wilt het via western union verzenden, maar dat raadt k hem af. de kosten zijn best hoog denk ik.

Wat is jullie advies? Wafabank openen in NL?
voor 5000 euro lever ik het cash bij u af thuis in Marokko binnen 24 uur !

05-05-2013, 11:02
Dat is inderdaad de meest veilige optie: geld overmaken naar je eigen Marokkaanse betaalrekening. Bij zoveel geld zou ik wel bij je eigen Nederlandse bank langsgaan om te informeren naar mogelijk gunstigere FX-rates (valutakoers) en/of andere financiële producten waarbij je meer rendement haalt uit de transactie en/of kosten bespaart.

Lmoehim veel succes!

05-05-2013, 12:50

Citaat door abu-dinges:
voor 5000 euro lever ik het cash bij u af thuis in Marokko binnen 24 uur !
dit is de grootste grap

05-05-2013, 12:53

Citaat door riffi-boy:
dit is de grootste grap
je bent jaloers da jij nie op deze deal kon komen

05-05-2013, 13:02

Citaat door abu-dinges:
je bent jaloers da jij nie op deze deal kon komen
wie zegt dat jij gegarandeerd dat geld geeft of veilig naar marokko stuurt ?

05-05-2013, 13:16

Citaat door riffi-boy:
wie zegt dat jij gegarandeerd dat geld geeft of veilig naar marokko stuurt ?
bancaire garanties

ik heb onderpand voor dat geld iets wat jij niet kunt geven !

05-05-2013, 13:58



Citaat door abu-dinges:
bancaire garanties

ik heb onderpand voor dat geld iets wat jij niet kunt geven !
Ja is goed

05-05-2013, 14:29
voor zulke bedragen kun je het beste naar een filiaal van een marokkaanse bank gaan bij in utrecht of amsterdam en vragen wat de beste optie is. alle marokkaanse banken hebben zwift en iban codes

05-05-2013, 14:37
met de vliegtuig naar Marokko onder 10.000 euro blijven.

Pagina's : [1] 2 3