Bekijk volle/desktop versie : wij van deze generatie als wij kinderen krijgen



Pagina's : [1] 2

04-05-2013, 01:23
dan wil ik dat wij van onze tijd die wij nu mee maken leren , wij moeten ervoor zorgen dat onze kinderen niet zo verrot worden als de meeste van ons , plaats hier suggesties hoe wij dat kunnen voorkomen ? waar is het misgegaan met deze generatie ? zijn het de ouders ? waarom zijn de dochters van deze tijd de grootste dieptepunt die de islam heeft meegemaakt ?? welke fouten hebben onze (voor)ouders gemaakt die wij kunnen voorkomen ?? etc.....

04-05-2013, 01:32


reageer dan

04-05-2013, 01:33
tarbia

04-05-2013, 01:34

Citaat door Mtiwiewest:
tarbia
ja maar hoe ?? ik denk dat de meeste van onze ouders ook tarbia hebben gegeven maar blijkbaar is dat niet genoeg

04-05-2013, 01:45


Ik denk het komt dat marokkaanse ouder meer praten over wat niet mag zonder de reden waarom het niet mag geen hadith of iets dergelijks gewoon halouf mag niet waarom daarom
Relatie mag niet waarom daarom
Want als j vader het hoort narrie narrie ik denk gewoon te weinig islam in de opvoeding te weinig echt communiceren

04-05-2013, 01:49

Citaat door magrebmoiselle:
Ik denk het komt dat marokkaanse ouder meer praten over wat niet mag zonder de reden waarom het niet mag geen hadith of iets dergelijks gewoon halouf mag niet waarom daarom
Relatie mag niet waarom daarom
Want als j vader het hoort narrie narrie ik denk gewoon te weinig islam in de opvoeding te weinig echt communiceren
ja dat is zeker ook een reden , dus altijd uitleg geven waarom iets haram is en wat de gevolgen ervan kunnen zijn

04-05-2013, 02:11
Communicatie, liefde en aandacht geven. Begrijp me niet vekeerd, onze ouders houden zielsveel van ons maar je hoort niet gauw: Weldi/benti, ik ben trots op jou, ga zo door. Ik houd van je, etc etc. Alles bespreekbaar maken met je kids en interesse tonen in wat zij doen op elk gebied.

04-05-2013, 02:49
Wij Marokkanen hebben een autoritaire opvoeding gehad.
Iets wat niet mag, tjaa dat mag gewoon niet en daar heeft het kind mee te dealen geen uitleg waarom het niet mag.
Doet het kind iets fout dan krijgt het kind dat niet alleen te horen, maar ook te voelen.
Doet het kind iets goed was er niemand die het een complimentje gaf of een schouderklopje.
Ik vind het niet heel raar dat vele ontspoord zijn hoor.
Misschien moet er naar de opvoedstijl gekeken worden vind je niet??

04-05-2013, 02:58
Even iets anders; onze generatie kent nauwelijks berberse izran. Kei jammer, had het er net met mijn nicht over. Cause wat moet er gezongen worden op de feesten van mijn (klein)kinderen? Nu doen de omaatjes het, maar hoe zit het over een paar jaar? Op sommige feesten doen ze al gangnamstyle ofzo =/ Moeshkila.

04-05-2013, 03:13

Citaat door Minoeshaa:
Even iets anders; onze generatie kent nauwelijks berberse izran. Kei jammer, had het er net met mijn nicht over. Cause wat moet er gezongen worden op de feesten van mijn (klein)kinderen? Nu doen de omaatjes het, maar hoe zit het over een paar jaar? Op sommige feesten doen ze al gangnamstyle ofzo =/ Moeshkila.
Ik zou mij eerder zorgen maken om de islam die steeds meer wegvaagt dan de izran.!

04-05-2013, 03:18
Ik denk dat het totaal niet aan de autoritaire opvoeding ligt. Dat had de vorige generatie namelijk ook en daar ging het hartstikke goed.

Het was juist ineens de grote vrijheid, zoals naar school gaan en werken waar je aanraking komt met het andere geslacht, mode, hypes enz.

De tv heeft ook zijn rol gehad. Jongens willen grote geld maken en belanden in een wereld van drugs en shishas.

04-05-2013, 03:22

Citaat door Almakteb:
Ik denk dat het totaal niet aan de autoritaire opvoeding ligt. Dat had de vorige generatie namelijk ook en daar ging het hartstikke goed.

Het was juist ineens de grote vrijheid, zoals naar school gaan en werken waar je aanraking komt met het andere geslacht, mode, hypes enz.

De tv heeft ook zijn rol gehad. Jongens willen grote geld maken en belanden in een wereld van drugs en shishas.
Ik denk het wel de vorige generatie waar je het over hebt ware simpelere wezentjes die waren nog naar wens te kneden door de ouders.

04-05-2013, 03:28



Citaat door complex-meisje.:
Ik denk het wel de vorige generatie waar je het over hebt ware simpelere wezentjes die waren nog naar wens te kneden door de ouders.
Ik vind een stukje autoritaire opvoeding echt van belang. De jeugd is eenmaal lastig te verleiden. Strenge afspraken en regels horen bij een goede opvoeding. Niemand ontspoort daarvan.

04-05-2013, 03:29

Citaat door voorhoofd_groot:
dan wil ik dat wij van onze tijd die wij nu mee maken leren , wij moeten ervoor zorgen dat onze kinderen niet zo verrot worden als de meeste van ons , plaats hier suggesties hoe wij dat kunnen voorkomen ? waar is het misgegaan met deze generatie ? zijn het de ouders ? waarom zijn de dochters van deze tijd de grootste dieptepunt die de islam heeft meegemaakt ?? welke fouten hebben onze (voor)ouders gemaakt die wij kunnen voorkomen ?? etc.....
Ik ben best goed opgevoed. Ik ben trost op mijn moeder. Maar ik neem ook graag andere advies aan.

04-05-2013, 08:53
Ouders doen niks meer, en sociale media speelt rol

Al het slechte wordt tegenwoordig open en bloot gepromoot, ik zeg gepromoot. Vele zien elkaar uitgaane n nemen dat over

sociale media heeft de verderf normaal gemaakt

Pagina's : [1] 2