Bekijk volle/desktop versie : Stewardessen Turkish Airlines mogen geen rode lippenstift gebruiken



Pagina's : [1] 2

03-05-2013, 19:25
Stewardessen van Turkish Airlines mogen geen felroze of knalrode lippenstift meer op.





Dat meldt de Britse krant The Telegraph. In de nieuwe esthetische code van de nationale luchtvaartmaatschappij staat dat het boordpersoneel geen felgekleurde lippenstift meer mag dragen. De maatschappij geeft de voorkeur aan stewardessen met subtiele make-up in pasteltinten. Door deze maatregel krijgt Turkish Airlines heel wat kritiek te verduren.

Zo hebben veel Turkse vrouwen - bij wijze van protest - een foto van hun rood gestifte lippen op Facebook geplaatst. Tegenstanders van het lippenstiftverbod suggereren dat de Turkse overheid het land op een subtiele manier probeert te islamiseren. ‘Dit is een pervers verbod. Hoe moet je zoiets anders verwoorden’, aldus Gürsel Tekin, vicevoorzitter van oppositiepartij CHP.

Het is niet de eerste keer dat de maatschappij in opspraak komt. In februari stelde ze de nieuwe uniformen voor de stewardessen voor. Deze rode gewaden tot op de enkels - die de vrouwelijke rondingen verdoezelen - werden bijzonder negatief onthaald en worden nog niet gedragen.

03-05-2013, 19:27


x Smeert 2 lagen rode lipstick opx

03-05-2013, 19:29
Hahah kijk waar ze nou tegen protestere, rode lippenstift...akhir zaman! Ik ben wel benieuwd naar die gewaden , is daar een foto van?

Correctie: moest zijn voor rode lippenstift, tegen pasteltinten..

03-05-2013, 19:32
Ik snap uberhaupt niet waarom stewardessen er zo ordinair bij lopen. Je staat niet op de catwalk, je bent gewoon aan het werk.

03-05-2013, 19:34


Kheb nog niet lang geleden met turkish airline gevlogen, ze zagen eruit als clowns

03-05-2013, 19:41

Citaat door Nidaa:
Ik snap uberhaupt niet waarom stewardessen er zo ordinair bij lopen. Je staat niet op de catwalk, je bent gewoon aan het werk.
Ja want rode lippestift is zo ordinair

03-05-2013, 19:43
Nu nog de wijven van RAM aanpakken.

03-05-2013, 19:44
Hoezo ordinair..?
Ik vind die outfits best mooi!

03-05-2013, 19:45
Alsof Turk chicks bovenlippen hebben


03-05-2013, 19:50
Het is maar lippenstift. Kifesh protest?

03-05-2013, 20:00

Citaat door Just-a-Female:
Hahah kijk waar ze nou tegen protestere, rode lippenstift...akhir zaman! Ik ben wel benieuwd naar die gewaden , is daar een foto van?

Correctie: moest zijn voor rode lippenstift, tegen pasteltinten..

03-05-2013, 20:05

Citaat door North_Princess:
Ja want rode lippestift is zo ordinair


Ik doel op het gehele outfit. Korte rokken, strakke blousjes en hoge hakken en een volgeplamuurd gezicht. Ja ordinair, voor iemand die mensen moet bedienen.

03-05-2013, 20:05



Citaat door faraha:
. Thnx! Ik vind de rechter, soort lange jas met broek wel mooi hoor!

03-05-2013, 20:08
Wanne bullshit

03-05-2013, 20:12
jeetje het is maar lippenstift ; je gaat er heus niet dood van als je eens een dagje geen rode lippenstift gebruikt

& sowieso de kleur rood voor op je werk is byna altyd too much

islamisering? turkye IS een islamitisch land

Pagina's : [1] 2