Bekijk volle/desktop versie : medicijnen tegen misselijkheid die mij rusteloosheid en depressie zorgen...



Pagina's : [1] 2 3 4 5

03-05-2013, 13:54
Ik heb dit nooit gehad. Nu ik die medicijnen drink heb ik rusteloosheid en denk ook veel. Pff kan er niet meer tegen ik voel me beter met misselijkheid, ik ga denk ik gewoon stoppen...

Wie heeft dit ook met bepaalde medicijnen?

03-05-2013, 14:04


wat slik je voor medicijnen?

03-05-2013, 14:06
Ik ben zwanger en slik primepram ofzoiets, maar ben nu beter dan de de voirge weken

03-05-2013, 14:07
Vraag een ander recept.
Ik kreeg emsefane. Daar werd ik suf van maar niet depri

03-05-2013, 14:08


Is het niet iets om aan je huisarts voor te leggen? Staan de bijwerkingen die je hebt ook in de bijsluiter??

03-05-2013, 14:14

Citaat door sokara:
Ik ben zwanger en slik primepram ofzoiets, maar ben nu beter dan de de voirge weken
ik zou kijken voor iets natuurlijks..
de arts van uwv wilde ook dat ik emsefane of zoiets ging gebruiken tegen de misselijkheid maar mijn huisarts stond daar niet 100% achter..

Gember schijnt te helpen tegen misselijkheid.

http://www.e-gezondheid.be/gember-een-veilig-en-doeltreffend-middel-tegen-zwangerschapsmisselijkheid/actueel/936

03-05-2013, 14:21
Hey meid ik gebruik emesafene en het helpt super goed. Ik
Zou dat nemen. Je wordt er alleen moe van, maar dat heb ik liever dan dat ik de hele dag misselijk ben en de hele tijd moet overgeven.


03-05-2013, 14:25
Stop meteen met het innemen van dat spul! Misselijkheid is normaal, het hoort erbij..

03-05-2013, 14:32
als je er zo ziek van wordt geestelijk waarom blijf je die rommel dan gewoon naar binnen proppen? en je hebt nog wel een baby in je baarmoeder zitten. amai zeg.

ik neem altijd zelfgemaakte gember thee in tegen de misselijkheid en dat werkt prima staat gember ook om bekend. en als je zwanger bent dan hoort misselijkheid er gewoon bij. maar als je toch naar de medicijnen gaat grijpen en je wordt er helemaal geestelijk ziek van terwijl je zwanger bent dan ga je toch niet door blijven slikken? weyoow zeg sommige proppen ook alles naar binnen wat de huisarts geeft.

03-05-2013, 14:40
Ik zou het niet meer innemen en een ander alternatief zoeken. En aangezien misselijkheid eerder een vervelend kwaaltje is dan echt iets kwaads zou ik er zeer zeker niet mee doorgaan. Ik heb in het verleden ernstige angstaanvallen en paranoïde gedachtes overgehouden aan tabletten die ik had gekregen tegen een oorontsteking in een te hoge dosering. Wijze les: niet zomaar iets klakkeloos aannemen, omdat het medicijnen uit Europa en verkregen op Europees grondgebied (jammer genoeg denken veel Marokkanen nog op deze bekrompen denkwijze), net zoals je in Marokko iedere bijsluiter zou lezen en alle etiketten zou onderzoeken, zou ik dat zeer zeker ook in Nederland doen. Lees altijd wat de gebruiksaanwijzing is en vooral de aanbevolen dosering, die staat er niet voor niets bij, mocht jouw dosering afwijken dan is dit heel goed mogelijk, maar bespreek het wel eerst met de arts of het inderdaad wel klopt. Een collega van mij kreeg twee maanden geleden oordruppels in plaats van oogdruppels van de apotheek, apotheek vertelde dat het niet hun fout was, maar dat de huisarts daadwerkelijk oordruppels had voorgeschreven (oogdruppels kunnen wel voor het oog worden gebruikt, maar omgekeerd mag dit nooit en zal het oog gevaar lopen), de huisarts werd gebeld en meneer deed er heel luchtig over onder het mom van ''foutje'', collega heeft weken onder behandeling gestaan bij de oogarts in het ziekenhuis. Altijd goed lezen wat jou in de handen gedrukt wordt, beste mensen! Moge Allah swt alle ouderen bijstaan die niet kunnen lezen en alles slikken wat hun voorgekauwd wordt.

03-05-2013, 14:43
goedzo meid, de mens is helaas net een domme koei helaas en neemt alles maar klakkeloos over. terwijl er voor kwaaltjes en ziektes gewoon de sunnah van de profeet vrede zij met hem er bij gepakt kan worden. maar vindt men tegenwoordig ouderwets en dom en niet te vertrouwen. ze gaan liever naar de huisarts... nou dames blijf vooral slikken die rotzooi zoals jullie hier boven kan lezen kan het flink mis gaan en dit is dan nog wel een tipje van de sluier.

03-05-2013, 14:48
ik ga er gewoon mee stoppen ik voel me al beter met misselijkheid , dokter heeft die medicijnen voorgeschreven omda ik niks at ik moest kokhalzen voor alles , ik was ook niet meer actief, ben afgevallen nu voel ik me hamdoelilah vele beter!
er zijn ook veel mensen die anti depressiva drinken, ik vind dat dokters dat heel snel aansmeren bij de mensen. Mijn man hebben ze dat al een paar keer aangesmeerd ik zei tegen hem zeker niet drinken. is heel slecht. liever doea doen, ontspannen, sport beoefenen. dan dat ROTSPUL. Ik ken iemand in de famillie die dat drinkt al jaren... pfff Ya rabie gieb chifa! GEZONDHEID KOMT ECHT OP DE EERSTE PLAATS JE DENKT AAN NIKS NI MEER

03-05-2013, 14:48


moroccanshow, waarom ben ik het altijd met jou eens.....

03-05-2013, 14:49
marocan show----,wrm spreek je zo hard tegen de mensen? domme koei ik weet ni ze maar respect ken je zeker niet???

03-05-2013, 14:51

Citaat door MoroccanShow:
als je er zo ziek van wordt geestelijk waarom blijf je die rommel dan gewoon naar binnen proppen? en je hebt nog wel een baby in je baarmoeder zitten. amai zeg.

ik neem altijd zelfgemaakte gember thee in tegen de misselijkheid en dat werkt prima staat gember ook om bekend. en als je zwanger bent dan hoort misselijkheid er gewoon bij. maar als je toch naar de medicijnen gaat grijpen en je wordt er helemaal geestelijk ziek van terwijl je zwanger bent dan ga je toch niet door blijven slikken? weyoow zeg sommige proppen ook alles naar binnen wat de huisarts geeft.
-

Pagina's : [1] 2 3 4 5