Bekijk volle/desktop versie : Rabee al-Madkhali de kleinkind van al-Djahm ibn Safwaan verdraait Ahadith



02-05-2013, 19:25
In onderstaande video kunnen jullie horen hoe de Rabbijn van al-Saud de Hadith verdraait en het stuk over Jihad eruit laat. Als ik al die termen die voor zijn naam worden geplakt moet geloven is dit een van de grootste geleerden uit de geschiedenis van Islam, maar blijkbaar weet hij niet een Hadith normaal over te leveren van de profeet . Of deed hij het bewust?


De profeet Sallallahu 'Alayhi Wasalam zei:

قَالَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِذَا تَبَايَعْتُمْ بِالْعِينَةِ، وَأَخَذْتُمْ أَذْنَابَ الْبَقَرِ ، وَرَضِيتُمْ بِالزَّرْعِ ، [SIZE=6]وَتَرَكْتُمْ الْجِهَادَ[/SIZE] ، سَلَّطَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ ذُلًّا لَا يَنْزِعُهُ حَتَّى تَرْجِعُوا إِلَى دِينِكُمْ[/SIZE]

“Wanneer jullie handelen in transacties, de staarten van de koeien volgen, tevreden zijn met de landbouw, en de Jihād fī Sabīlillāh verlaten, zal Allāh jullie bedekken met een vernedering die niet weggenomen zal worden totdat jullie terugkeren naar jullie Deen (d.w.z. de ware Islām).”

[Overgeleverd door Ibn ‘Umar radiyAllāhu ‘anhu. Deze hadīth is te vinden in Sunan Abū Dāwūd, boek 23, nr. 3455, in Saheeh Al-Jāmi’ nr. 688, in Ahmad nr. 4825 en in “Musnad Ibn ‘Umar, nr.22 van Abū Umayyah At-Tarsūsī]


[SIZE=4]حفيد الجهم بن صفوان: ربيع المدخلي يسقط لفظة الجهاد من الحديث النبوي


[video=youtube;fN3Ti2axXx4]http://www.youtube.com/watch?v=fN3Ti2axXx4[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=fN3Ti2axXx4

02-05-2013, 19:42


♛ Checkmate.

03-05-2013, 14:49
BarakaAllaahu fik

03-05-2013, 14:51
Elke fitnah topic zie je de bekende figuur wel tussen zitte :0 sta er echt van op te kyke
Maar islammankind heb niks tegen jou hoor
Maar omdt t me is opgevalle wou k t ff kwijt

07-05-2013, 01:19


Bismi Allah

07-05-2013, 02:11
Nou dit vind ik heel oneerlijk, je ziet gewoon duidelijk dat de shaykh de tekst van de hadith kwijt is, daarom zie je dat hij de tartieb niet goed overlevert.

En dit kan gebeuren. Hoeveel riwayaat zijn er shaadh in de boeken van hadith vanwege versprekingen of vergeetachtigheid van de raawie (die soms zelfs een grote haafidh kan zijn). Dit is ta3an doen op iemands niyyah gevolgd door takfier (door hem toe te schrijven aan de kaafir jahm ibn sawfaan).

Bovendien is de context van de woorden juist het terugkeren naar quran en sunnah zodat dit zal leiden tot versterking van de gemeenschap t.a.v. de vijanden van het geloof.

Deze zaken gaan echt te ver. Als je niet met iemand eens bent op inhoudelijke kwesties, oke. Maar ga niet dingen verzinnen die er niet zijn en daarmee onrecht aandoen.
ولا يجرمنكم شنآن قوم على ألا تعدلوا اعدلوا هو أقرب للتقوى واتقوا الله إن الله خبير بما تعملون

07-05-2013, 04:45

Citaat door sheikhalalbani:
Nou dit vind ik heel oneerlijk, je ziet gewoon duidelijk dat de shaykh de tekst van de hadith kwijt is, daarom zie je dat hij de tartieb niet goed overlevert.
Ik vind dit gewoon heel eerlijk, als je huis van glas is dan moet je geen stenen naar andere huizen gooien, met andere woorden als je er van houdt om anderen onder te loep te nemen (ondanks het feit dat je Djahl in dat onderwerp door meerdere geleerden is aangegeven) dan moet je niet zeuren als hetzelfde wordt gedaan met jou.

Je ziet gewoon duidelijk dat hij speelt met de woorden van Allah ipv de tartib kwijt te zijn. Als je de tartib kwijt bent, dan noem je alles op maar dan niet op de juiste volgorde. Hij noemt de zaken door elkaar op (dat neem ik hem niet kwalijk omdat niemand ma'soom is).

Maar deze aanbidder van al-Salool staat bekend als een vijand van Jihad en een spreekpop van de zionisten en amerikanen http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4589720&highlight=

Dus dat uitgerekend hij dit doet, dat is voor mij geen toeval. Moge Allah Ta'ala hem leiden of de Dajl van hem en zijn soort nog meer ontmaskeren, en hen vernederen in de Dunya voor Akhira..



Citaat:
En dit kan gebeuren. Hoeveel riwayaat zijn er shaadh in de boeken van hadith vanwege versprekingen of vergeetachtigheid van de raawie (die soms zelfs een grote haafidh kan zijn).


Iedereen maakt fouten, dat kan ik niet tegenspreken. Maar de hele video klopt niet, want bij hem begint het een stuk eerder. Voordat hij aankomt bij deze hadith spreekt hij over de situatie van de Umma. Hij heeft het over de film 'Innocence of Muslims' en noemt dat de schuld van de moslims omdat ze niet vasthouden aan de Koran en Sunna. Hier kan ik in meegaan en hoe eerder we terugkeren naar de Sunna van onze profeet hoe eerder Allah ons uit deze schande haalt.

Waar blijft de rol van de Leiders en de Geleerden in dit dan? En waarom, nu we het over lasteraars van de profeet hebben, noemt hij en zijn Waliy al-Khamr de Paus, Denemarken, Amerika (allemaal lasteraars van de profeet en we kennen allemaal de hukm over dit soort) Mu'ahadeen? Waarom worden degenen die zijn Waliy al-Khamr lasteren wel gestraft, gemarteld en gedood, en degenen die de Religie, Allah en Zijn profeet niet?

Kortom, een en al onzin, net zoals de rest van zijn videos. Ik kan me er een herinneren over al-Wala Wa'l Bara waarin hij het op zijn manier uitlegt. al-Wala is voor de Selefiyeen (wel die van zijn Waliy al-Khamr, en de Salaf van Bush) en al-Bara is voor iedereen die deze "Selefiyeen" haat. Subhana Allah, geen woord over de Joden, Christenen en de Mushrikeen, terwijl de essentie is van al-Wala wa'l Bara.



Citaat:
Dit is ta3an doen op iemands niyyah
Ta'n? Noem het: "Sihr die terugkeert op de Sahir."


Citaat:
gevolgd door takfier (door hem toe te schrijven aan de kaafir jahm ibn sawfaan)
De situatie van geleerden zoals Madkhali en consorten is haarfijn uitgelegd door Sheikh Abu Qatadah in "Ma'alim at-Ta'efah al-Mansurah" , dus kies jij maar welke situatie jij denkt dat die van toepassing is op Madkhali:




En over al-Djahm ibn Sawfaan lezen we het volgende:

[SIZE=3]
لا أشك أن المرجئة الأوائل القائلين أن الإيمان قول بلا عمل ، الذين قال عنهم سفيان بن عيينة لما سئل عن الإرجاء: الإرجاء على وجهين : قوم أرجوا أمر علي وعثمان، فقد مضى أولئك. فأما المرجئة اليوم فهم يقولون الإيمان قول بلا عمل. فلا تجالسوهم ولا تؤاكلوهم ولا تشاربوهم، ولا تصلوا معهم ولا تصلوا عليهم . رواه الطبري في تهذيب الآثار 2/181

لا شك أن أولئك أقل خبثا من هؤلاء المداخلة ؛لأنهم رغم تعريفهم الفاسد للإيمان لم يظاهروا المشركين على الموحدين ولم يتولوا الطواغيت ولا رقعوا للمشرعين وأعداء الدين كما يفعل هؤلاء الخوالف من المداخلة الذين دخلوا في ولاية الطواغيت ، وزادوا على ذلك فعلة لم يفعلها حتى غلاة المرجئة من الجهمية الذين لم يوالوا الروم ولا انحازوا إلى صف الصليبيين ضد المسلمين ؛ أما هؤلاء الخوالف الضلال ؛ فلم يكتفوا بالجدال عن طواغيت الحكم بل انبروا يدافعون ويجادلون عن أحلافهم من الصليبيين ويثنون عليهم بل ويدعون لهم ، حتى نعب خطباؤهم على منبر المسجد الحرام قائلين ( جزى الله أمريكا عنّا خيراً!!) وفي مقابل هذا كله تراهم يشنون غاراتهم على الموحدين ويطيلون ألسنتهم في الدعاة المعارضين للتحالف مع الصليبين والاستنصار بهم ويبيحون دماء المجاهدين لهم ويؤيدون طواغيت الحكم ويظاهرونهم ويؤزونهم ويحرضونهم علي قتلهم وإعدامهم

وتفاصيل هذا تجده في رسالتي المشار إليها آنفا والمنشورة في هذا المنبر المبارك[/SIZE]

http://www.tawhed.ws/FAQ/pr?qid=3370






Citaat:
Bovendien is de context van de woorden juist het terugkeren naar quran en sunnah zodat dit zal leiden tot versterking van de gemeenschap t.a.v. de vijanden van het geloof.
Broeder, met alle respect ik had je hoger ingeschat. Het feit dat de aanbidders van de Tawageeth hier zich niet hebben laten zien, terwijl ze overal wat te zeggen hebben zegt veel. Kun je me uitleggen wat "het terugkeren naar de Religie" betekent volgens de geleerden in de context van deze Hadith? Wordt daar niet Jihad mee bedoeld?

Hoe kan het dan dat je "het terugkeren naar de Religie" in deze Hadith uitlegt als het vasthouden aan Tawheed? Terwijl de geleerden hebben gezegd dat het betekent: Terugkeren naar Jihad? Misschien komt dat omdat je het hele stuk van Jihad eruit hebt gehaald.

Dus of je bent een leugenaar die de toorn van Allah verdiend, of je bent een Djahil die de aHadith van de profeet en diens uitleg niet kent, wat een schande is voor een "Mufti"



[SIZE=3](حَتَّى تَرْجِعُوا إِلَى دِينِكُمْ)

أي : يستمر هذا الذل عليكم ، حتى تعودوا إلى إقامة الدين كما أراد الله عز وجل ، فتطيعوا الله في أوامره ، وتجتنبوا ما نهاكم الله عنه ، وتقدموا الآخرة على الدنيا ، وتجاهدوا في سبيل الله

والحديث يدل على الزجر الشديد والنهي الأكيد عن فعل هذه المذكورات في الحديث ، لأن النبي صلى الله عليه وسلم جعل ذلك بمنزلة الردة ، والخروج عن الإسلام ، فقال : حَتَّى تَرْجِعُوا إِلَى دِينِكُمْ

وفيه أيضاً : الحث الأكيد على الجهاد في سبيل الله ، وأن تركه من أسباب ذل هذه الأمة أمام غيرها من الأمم ، وهذا هو واقع الأمة اليوم ، للأسف الشديد ، نسأل الله تعالى أن يمن علينا وعلى المسلمين جميعا بالرجوع إلى هذا الدين ، وهدايتنا وتوفيقنا إلى العمل به ، على الوجه الذي يُرضي الله عز وجل

والله أعلم .

انظر : "سبل السلام" للصنعاني (3/63 ، 64) ، "نيل الأوطار" للشوكاني 6/297 – 299

"شرح بلوغ المرام" للشيخ ابن عثيمين 4/36 – 39




Het antwoord is simpel: Hij is een vijand van Jihad en Mujahideen, en denkt ongestraft te spelen met de aHadith van de profeet .

07-05-2013, 04:45

Citaat:
Deze zaken gaan echt te ver. Als je niet met iemand eens bent op inhoudelijke kwesties, oke. Maar ga niet dingen verzinnen die er niet zijn en daarmee onrecht aandoen.
Dat ik het niet eens ben met hem op zaken van Imaan, is hopelijk duidelijk voor iedereen. Ik zou me zorgen maken als dat niet het geval zou zijn. Een moslim die kennis claimt te hebben en vervolgens deze rabijn en zijn soortgenoten een hand boven het hoofd houdt, daar kijk ik voor uit en heb ik mijn vraagtekens bij. Het zijn niet zomaar inhoudelijke kwesties, het zijn duidelijke zaken van Iman die van een persoon een Kafir, of een Mu'min maken, maar daar was dit topic niet voor. Dit was om zijn verdraaiingen van de woorden van de profeet te ontmaskeren.

07-05-2013, 06:22
Mensen kunnen zich verspreken. Dit is eerlijk gezegd wat ik niet begrijp. Waarom pak je niet gewoon zijn uitspraken onder de loep als hij fout zit? Sommige mensen gaan met modder gooien wat gewoon niet nodig is. Geef aan waar je het niet eens bent met hem. Je kan niet gaan liegen over personen en hun fouten publiceren. Publiceer wat hij verspreid en waar hij achter staat.

08-05-2013, 00:10
Ik heb een keer gehoord van dat er een man ooit zei tegen een persoon:
Ik ken sahih buchari ( of muslim ) uit mijn hoofd ( gememoriseerd ), de broeder keek de persoon aan en liep weg.
En de reden hiervan is omdat de persoon die het zei zijn baard afschoor, en dus werkelijk hadith boek niet heeft gememoriseerd!

zoals Shaykh ABdulwahaab RahiemuhuALLAAH in zijn boek AL ousoul atalata ( de 3 fundamenten ) daden had vermeldt na kennis!
En dus als iemand kennis heeft over een bepaalde zaak er ook naar zal gaan handelen.

Daarom is er een welbekend hadith dat zelf vele kinderen kennis van hebben dat engelen het huis niet binnen komen waar een afbeelding ( foto ) zich in bevindt ...en dit is overgeleverd door bouchari rahiemuhuAllaah , in bid' al khalq, 2986.

Deze hadith er er zijn er meerderen dat er een verbod is om afbeeldingen te maken oftwel ook zelf te gebruiken! ( alleen in noodzaak )

11-06-2013, 12:25
Jihad ontkenners zijn het