Bekijk volle/desktop versie : Spongebob Squarepants



Pagina's : [1] 2 3 4

02-05-2013, 17:10
[Zit die tekenfilm te kijken op Nickelodeon, en begrijp werkelijk niet waarom kinderen zo gek zijn op dat mormel. Allemaal lelijke oninteressante gedrochten in die tekenfilm. En toch kan je Spongebob en zn lelijke maatje rekenen tot wereldidolen. Why?]









Toevoeging:

Oké ik ben eruit:

Wetenschappers in de Verenigde Staten leveren kritiek op het succesvolle tekenfilmkarakter SpongeBob SquarePants. Nieuw onderzoek wijst op het bestaan van aandachtsproblemen bij 4-jarige kinderen die net een aflevering van de serie hebben gezien.

Dat meldt de New York Times, die zich beroept op een artikel in het wetenschappelijke blad Pediatrics dat gisteren verscheen. De prestaties van kinderen van 4 die net naar een aflevering van SpongeBob hadden gekeken, werden daarin vergeleken met even oude kinderen die hadden zitten tekenen of naar een educatief programma hadden gekeken.

De SpongeBob-doelgroep bleek minder goed te scoren in aandachtstestjes en het oplossen van kleine vraagstukken.

Nickelodeon, de televisiezender die de over de hele wereld populaire serie produceert, wijst de kritiek van de hand. Een woordvoerder laat weten dat SpongeBob in eerste instantie is bedoeld voor de leeftijdscategorie 6-11 jaar. Ook vraagt Nickelodeon zich af of het onderzoek, uitgevoerd onder 60 kinderen, wel representatief is.

Kinderen die net naar SpongeBob hadden gekeken, bleken op ongeveer de helft van het vermogen te presteren dat de andere kinderen aan de dag legden. Een van de wetenschappers die verantwoordelijk zijn voor het onderzoek, Angeline S. Lillard, hoogleraar psychologie aan de universiteit van Virginia, wijst erop dat zulke aandachtsproblemen ook ontstaan bij andere kinderseries waarin de gebeurtenissen elkaar snel opvolgen en veel onwaarschijnlijke dingen gebeuren


http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/article/detail/2903641/2011/09/13/SpongeBob-slecht-voor-kinderen.dhtml

Spongebob sucks!

02-05-2013, 17:11


Ik vind die ene vriend op een pik lyken

02-05-2013, 17:12



Citaat:

02-05-2013, 17:13

Citaat door moslimaatjuh09:
Onverklaarbaar.

02-05-2013, 17:13



Citaat door ArifRules:
I do

02-05-2013, 17:14
Je moet een paar afleveringen kijken en dan ga je merken hoe je helemaal ingezogen wordt in het verhaal

Ik vind het btw ook niks aan, maar snap wel waarom mijn broertje en kennissen het graag kijken

02-05-2013, 17:15
Waar gaat het verhaal eigenlijk over?

02-05-2013, 17:16
Toevallig zijn mijn kinderen nu ook aan het kijken ze zijn der helemaal gek op.

02-05-2013, 17:16

Citaat door ladybaba:
Je moet een paar afleveringen kijken en dan ga je merken hoe je helemaal ingezogen wordt in het verhaal

Ik vind het btw ook niks aan, maar snap wel waarom mijn broertje en kennissen het graag kijken
Jah dat is wat ik ook denk, dat er een bepaald psychologisch spel wordt gespeeld waardoor je MOET kijken ook al is er eigenlijk niks aan.

02-05-2013, 17:17
Ik vind het wel leuk en soms wel grappig

02-05-2013, 17:17
Patrick en Spongebob zijn zo irritant dat het gewoon grappig is.

Ik wil heel graag zo een krab burger proeven .

02-05-2013, 17:18
Ik denk dat je je kinderen Spongebob niet moet aandoen. Of Nickelodeon in zn geheel niet.

02-05-2013, 17:19



Citaat door riffia19:
Toevallig zijn mijn kinderen nu ook aan het kijken ze zijn der helemaal gek op.
Ga ook meekijken , op de grond liggen met een kussen en doe alsof je weer kind bent!

Pfff ik wil weer kind worden

02-05-2013, 17:20

Citaat door ladybaba:
Ga ook meekijken , op de grond liggen met een kussen en doe alsof je weer kind bent!

Pfff ik wil weer kind worden
Als je lang genoeg naar Spongebob kijkt wordt je inderdaad kind, lees ik net:

http://www.kijkmagazine.nl/nieuws/maakt-spongebob-kinderen-dom/

02-05-2013, 17:21

Citaat door QueenBee:
Jah dat is wat ik ook denk, dat er een bepaald psychologisch spel wordt gespeeld waardoor je MOET kijken ook al is er eigenlijk niks aan.
Ik heb dat met de meeste cartoon network tekenfilms. Met name; courage the cowardly dog en adventure time

Pagina's : [1] 2 3 4