Bekijk volle/desktop versie : Dus dat



Pagina's : [1] 2 3

02-05-2013, 02:08
Er is geen jihad gaande in Syrië ..
Wat ik me afvraag is: Waarom; zou Allah al onze godvrezende broeders die naar het martelaarschap verlangen en waarlijk hun woord bij daad zetten doormiddel van hijrah te doen naa Syrië om te vechten voor de zaak van Allah met de intentie niet terug te keren?
1) Omdat ze verlangen naar het martelaarschap
En:
2) De intentie om de khilafaat te stichten en voorgoed daar te blijven.

Ik vraag me af he .. Allah die barmhartiger is voor zijn dienaren dan dat zij voor hun eigen ziel zijn! Waarom zou Allah (de heer der werelden) zijn oprechte dienaren leiden naar het land van jihad om hun vervolgens de hel in te werpen?

We weten dat Allah de martelaren de hoogste rangen van het paradijs schenkt omdat ze hun ziel geven om la illaha illa Allah hoog te houden..

En we weten dat de daden worden bepaald om hun intentie..

En de talloze ahadieth omtrent dit onderwerp zijn oneindig ..

Zoals een klein voorbeeld Allah belast een
ziel niet boven haar vermogen..

Dus hoe kunnen wij zeggen da er geen jihad gaande is momenteel in Syrië ..

Als ik zeg nee er is geen jihad tegen mezelf en ik bekijk het hele plaatje dan kom ik tot de conclusie dat ik tegen mezelf lieg!


Moge Allah de mujahideen d overwinning schenken en de rest van moslims leiden naar de rechte pad Ameen

02-05-2013, 02:09


Ik heb gezegd wat ik vond wat gezegd moest worden ..

Wie er op los wilt weerleggen gaat uw gang ..

02-05-2013, 02:57

Citaat door Bruuder:
[color="#navyblack"]

Rasulullah (salla lahu alehi wa salaam) heeft gezegd:

“Wie Allah oprecht vraagt om de beloning van het martelaarschap zal de beloningen van de martelaren krijgen, zelfs wanneer hij sterft in zijn bed” (Sahih Muslim)

Winden van het Paradijs x Nasheed

Bekijk deze video op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=MhfVj...e_gdata_player

En de Profeten en hun Metgezellen zijn mijn buren




Het is overgeleverd van Abou Sa'ied Al-Choedrie dat hij heeft gezegd: "Er kwam een man bij de boodschapper van Allah en zei: "Wie van de mensen is de beste ? Hij (salalahu alaihi wa sallam) zei: "Een Gelovige (moe'min) die strijdt met zijn leven en zijn bezittingen op de Weg van Allah." Hij vroeg" en wie daarna?"
Hij ( salalahu alaihi wa sallam zei: "iemand die zich terugtrekt in een vallei en daar zijn Heer aanbidt."

En in een andere versie: De boodschapper van Allah heeft gezegd: Iemand die Allah vreest en de mensen onthoudt van zijn kwaad." (al boecharie en moeslim)

Commentaar: hier wordt Djihaad beschouwd Als de ultieme verdienste en daarna komt de superioriteit van iemand die zich afzondert met de intentie dat hij Allah zal aanbidden en zijn slechte kant vannde mensen zal weghouden. Daarnaast wordt hier met goedkeuring gesproken over het zoeken naar kennis over religieuze zaken

Wonderen op het Jihad slagveld
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4645220
[/COLOR]
.

02-05-2013, 03:02
Wie zegt dat er geen dijhaad is in syrie dan?
Kan jij met een uitspraak van een geleerde komen van ahlulsunnaah die gewoon duidelijk zegt:
Er, is GEEN dijhaad in syrie?
Alleen bruuder, aller eerst, wat is de doel van dijhaad?

02-05-2013, 03:06


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4649437
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4443001

Dezelfde scheikh die in onderstaande topic voor dwalend wordt uitgemaakt door sommige leden en geleerden aan hun reacties en filmpjes terug te lezen, vertegenwoordigt precies hetgeen scheikh al fawzaan ons vertelt in de fatwa .. Elmohiem tegenstijdigheid tot het bot .. Maar jah.. Wanneer de waarheid boven water komt en ze geen antwoord kunnen geven gaan ze kilometers lang lopen schreeuwen khaawaridj takfieries etc ..
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4645220&highlight=

Te triest voor woorden dit!

02-05-2013, 03:09

Citaat door Salafi_Manhadj:
Wie zegt dat er geen dijhaad is in syrie dan?
Kan jij met een uitspraak van een geleerde komen van ahlulsunnaah die gewoon duidelijk zegt:
Er, is GEEN dijhaad in syrie?
Alleen bruuder, aller eerst, wat is de doel van dijhaad?
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4647849
Mischien dat je de reacties even door kan nemen in Shaa Allah ..

Topic is trouwens op slot gezet omdat een stel onwetenden bewust de topic wilden crashen..

02-05-2013, 03:11
Hier heb je alvast 1 geleerde
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4650714

02-05-2013, 03:13
Broeder, als ik je wat vraag dan verwacht ik dat je dan ook een inhoudelijke antwoord op mijn vraag geeft en mij niet door verwijst naar een andere topic.
Dus, welke geleerde zegt dat er geen dijhaad in syrie is.
Wat is de doel van dijhaad?

02-05-2013, 03:17

Citaat door Bruuder:
En is dit geen afbeelding?

02-05-2013, 03:18
Lees goed wat er staat:

Ik zeg dus hoe kunnen wij zeggen dat er geen jihad momenteel in Syrië is.. Doelend op de leden die beweren dat er geen jihad is vandaar dat ik de topics voor je plaats zodat jij met je eigen ogen kan getuigen wat deze leden beweren.. Wat zij weer van hun geleerden meekrijgen...


Jij vraagt me welke geleerden beweren van niet ?

Dus heb ik alvast 1 voor je geplaatst ..
Volg je het nog broeder?

02-05-2013, 03:19

Citaat door Salafi_Manhadj:
En is dit geen afbeelding?
Ontopic Blijven aub .. Als je nasieha wilt geven over afbeeldingen gaat uw gang maar hou het wel netjes aub..

02-05-2013, 03:21

Citaat door Bruuder:


Dus hoe kunnen wij zeggen da er geen jihad gaande is momenteel in Syrië ..
Voilà

02-05-2013, 03:25



Citaat door Bruuder:
Lees goed wat er staat:

Ik zeg dus hoe kunnen wij zeggen dat er geen jihad momenteel in Syrië is.. Doelend op de leden die beweren dat er geen jihad is vandaar dat ik de topics voor je plaats zodat jij met je eigen ogen kan getuigen wat deze leden beweren.. Wat zij weer van hun geleerden meekrijgen...


Jij vraagt me welke geleerden beweren van niet ?

Dus heb ik alvast 1 voor je geplaatst ..
Volg je het nog broeder?
Nee, ik volg je totaal niet. Want het boeit me eerlijk gezegd niet als een lid hier wat zegt, tenzij degene met bewijzen komt.
Ik, hoef ook niet te weten welke leden dit wel of niet zeggen.
Ik vraag je enkel: Welke geleerde heeft gezegd dat er geen dijhaad is in syrie.
Dus of jij haalt een uitspraak van de geleerde erbij + bron vermelding of je zegt wallahu a3laam
En daarnaast vraag ik je wat de doel van dijhaad is.
graag inhoudelijk reageren en geen links plaatsen die verwijzen naar marokko.nl

Barakallahoe feek

02-05-2013, 03:27
Welterusten

Citaat door Salafi_Manhadj:
Nee, ik volg je totaal niet. Want het boeit me eerlijk gezegd niet als een lid hier wat zegt, tenzij degene met bewijzen komt.
Ik, hoef ook niet te weten welke leden dit wel of niet zeggen.
Ik vraag je enkel: Welke geleerde heeft gezegd dat er geen dijhaad is in syrie.
Dus of jij haalt een uitspraak van de geleerde erbij + bron vermelding of je zegt wallahu a3laam
En daarnaast vraag ik je wat de doel van dijhaad is.
graag inhoudelijk reageren en geen links plaatsen die verwijzen naar marokko.nl

Barakallahoe feek

02-05-2013, 03:29

Citaat door Bruuder:
Ontopic Blijven aub .. Als je nasieha wilt geven over afbeeldingen gaat uw gang maar hou het wel netjes aub..
Ik wil wel graag ontopic blijven aghi, alleen u dient wel inhoudelijk op mijn vragen in te gaan of te zeggen dat u het niet weet.
Kwa afbeeldingen broeder, het kan zijn dat u niet weet dat het niet toegestaan is om ze te verspreiden, dus vandaar dat ik aan u vroeg of u wist dat dit een afbeelding was, zoals terug te lezen in mijn vorige reacties op jou in een andere topic, waar u geen reactie op gaf.

Ik vroeg/ vraag u slechts iets en meer niet.
En in scha Allaah, zal ik het netjes houden en mocht ik het niet netjes houden, dan kunt u mij corrigeren.
BarakAllahoe feek

Pagina's : [1] 2 3