Bekijk volle/desktop versie : Gezonder haar met ghassoul



Pagina's : [1] 2 3 4

01-05-2013, 16:49
Lieve dames

Mijn haar wordt steeds dunner en dunner. Stijl of fohn mn haar al een tijdje niet meer, maar het wordt alsnog niet dikker.

Nu probeer ik de natuurlijke kant op te gaan: argan, ghassoul, slangenolie, habba sawda en henna. Hopen dat het nu wel lukt

Nu vroeg ik me af wat precies de voordelen zijn van ghasoul en of iemand er ervaring mee heeft. Volgens de oudere dames in mijn familie is het een wondermiddel. Het maakt je haar zacht, minder snel vettig, dikker,...

Wat denken jullie ervan?

Shokran

01-05-2013, 16:58


Geen idee, geloof al die fabeltjes niet

keratine behandeling schijnt ook goed voor je haar te zijn

01-05-2013, 18:52
Het klinkt idd te mooi om waar te zijn, maar ik geloof wel dat al die chemicalien die in haarverzorgingsproducten zitten op long run niet goed voor je zijn.

Ik heb al eens eerder over die keratinebehandeling gehoord, maar het effect daarvan is slechts tijdelijk.

01-05-2013, 18:58
Ghassoul maakt mijn haar juist super droog. Heb het een paar keer geprobeerd maar steeds hetzelfde drama. Het moment dat ik het eruit wil spoelen is een groot drama. Zo erg dat ik op dat moment me hoofd wil kaal scheren

01-05-2013, 18:59


Mijn haar werd van ghassoul juist heel droog en stug

01-05-2013, 19:01
Van stress kan je haar ook gaan uitvallen.

01-05-2013, 19:08

Citaat door taktakzit0ena:
Mijn haar werd van ghassoul juist heel droog en stug
Dat klopt toch met wat zij zegt dan, als ze zegt dat je haar dr minder snel vettig van wordt. Droog 3aksoeha vettig.

Ghassoel is toppie, maar je moettet gewoon als spoeling gebruiken (je kenner je haar en je lichaam mee wassen), niet zoals sommigen doen als masker.

01-05-2013, 19:09
Heb je van jezelf droog haar? Ik heb namelijk haar dat ik om de dag MOET wassen, anders is het vettig. De eerste dag is het schoon, de tweede dag moet ik al droogshampoo gebruiken (wat overigens totaal niet helpt, maar goed het zit tussen mn oren).
Citaat door Bi-Idhnillaah:
Ghassoul maakt mijn haar juist super droog. Heb het een paar keer geprobeerd maar steeds hetzelfde drama. Het moment dat ik het eruit wil spoelen is een groot drama. Zo erg dat ik op dat moment me hoofd wil kaal scheren

01-05-2013, 19:09
Je ken ook (olijf)olie door de ghassoel mengen.

01-05-2013, 19:09

Citaat door taktakzit0ena:
Mijn haar werd van ghassoul juist heel droog en stug
Ohnee, jij ook al

Het is dus niet zo goed voor je haar als ik dacht. Hoe lang heb je het gebruikt en heb je van jezelf droog haar?

Shokran! xx

01-05-2013, 19:10

Citaat door Doortje:
Van stress kan je haar ook gaan uitvallen.
Nou, daar heb ik hamdoulilah niet zo erg last van, behalven als het examens zijn :d

01-05-2013, 19:11

Citaat door SaraSientje:
Dat klopt toch met wat zij zegt dan, als ze zegt dat je haar dr minder snel vettig van wordt. Droog 3aksoeha vettig.

Ghassoel is toppie, maar je moettet gewoon als spoeling gebruiken (je kenner je haar en je lichaam mee wassen), niet zoals sommigen doen als masker.
ah zo. dus eerst wassen met gewone shampoo en erna ghassoul in je haar smeren en meteen uitwassen?

01-05-2013, 19:13



Citaat door Missie_Ariff:
Nou, daar heb ik hamdoulilah niet zo erg last van, behalven als het examens zijn :d
Oh, okee, hmdl.

Eet je wel gezond? Vitamine B is goed tegen haaruitval. Neem dan een goed merk, Solgar bijv.

Probeer eens kiezelaarde.
http://www.detuinen.nl/mariandl-hair-and-nail.html/

01-05-2013, 19:13

Citaat door Missie_Ariff:
ah zo. dus eerst wassen met gewone shampoo en erna ghassoul in je haar smeren en meteen uitwassen?
Kdoe altijd andersom eerst ghassoel ff spoelen, daarna shampoo. Maar diehard fans gebruiken alleen ghassoel.

Vroeger gebruikten ze in Marokko geen shampoo of zeep maar gewoon ghassoel voor huid en haar en moet je is zien wat voor prachtharen en huiden ze hadden. Komt ook door de gezondere atmosfeer toen maar ook door de verzorging zeggik je. Geen chemische troepicaliën in hun haar en huid. Puuuuuur natuur. Ghassoel en henna en olijfolie en plukker de vruchten van.

01-05-2013, 19:13
Nooit meer ghassoul voor mij! Ik gebruikte het omdat ik er positieve verhalen over hoorde!
Ja ghassoul was in de tijd van onze voor-voor ouders misschien een middel om het haar schoon te houden!
Mijn haar werd er super droog van! Stug en onuitkambaar! Na meerdere malen mijn haar te hebben gespoeld met antiklit producten wilde de kam er nog biet doorheen.

Ghassoul absolute afrader!

Pagina's : [1] 2 3 4