Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Oksels



Pagina's : [1] 2 3

30-04-2013, 13:02
Door het scheren bij mijn oksels krijg ik bruine plekken

Wie heeft dit ook? of wat kan ik ervoor gebruiken

30-04-2013, 13:31


pure alcohol!
moet je mee schoonmaken, dan wordt het lichter!

30-04-2013, 14:42
Niet meer scheren, maar harsen of epileren.

30-04-2013, 15:24

Citaat door Just-a-Female:
Niet meer scheren, maar harsen of epileren.

Ik epileer ook maar heb niet echt het gevoel dat het bruine minder wordt. Ik heb begrepen dat citroen ook blekend kan werken..

30-04-2013, 15:32


lieverd dat komt niet door het scheren
zweet jij veel

enne harse is beter mop

30-04-2013, 17:29


Ik hars hiermee, en krijg er lichte oksels van + hoe vaker hoe minder snel het teruggroeit.



30-04-2013, 18:58
Pure alcohol? Wie heeft dat wel eens geprobeerd?

30-04-2013, 19:25
- De huid van de oksels is zeer gevoelig voor ontharing. Veel vrouwen scheren dagelijks hun oksels, wat niet goed is voor de gevoelige huid van de oksels. Daarnaast krijg je van het scheren al snel weer stoppels en je neemt de haren er niet met de wortel uit. Dus direct onder het huidoppervlak zitten de haartjes nog en deze 'schijnen' soms door de huid door, waardoor donkere plekken kunnen ontstaan. Het is daarom beter om de haartjes er met wortel en al uit te trekken. Je zult merken dat de oksels direct veel lichter worden. Je kunt de haartjes er helemaal uit trekken door bijvoorbeeld te harsen, waxen of epileren. Houd er rekening mee dat het de eerste keren extra pijnlijk zal zijn als je gewend bent om te scheren. Na verloop van tijd wordt de pijn vanzelf minder.

- Schone oksels vertonen minder snel donkere plekken omdat de poriën dan niet (of minder) verstopt zitten. Zorg daarom voor een goede hygiëne door tweemaal per dag te douchen.

- Doe geen deodorant op nadat je in de avond hebt gedoucht. Dit is nergens voor nodig omdat de poriën van de oksels verstopt raken. Anti-perspirant is al helemaal af te raden in de avond omdat mensen van nature transpireren tijdens de slaap en dit proces kun je beter niet verstoren.

- Strakke kleding kan donkere plekken veroorzaken. Zorg er daarom voor dat je kleding niet te strak zit en draag met name in de zomer niet te strakke tops maar kies voor mooie golvende lijnen.

- Gebruik liever geen deodorant of anti-perspirant omdat, zoals eerder genoemd, de stoffen die erin zitten schadelijk voor de huid zijn en de poriën kunnen doen verstoppen. De beste optie is om een natuurlijk product zoals talkpoeder te gebruiken. Talkpoeder beschermt de oksels tegen schadelijke factoren en remt het zweten en nare geurtjes.

- Werkt geen van bovenstaande tips? Maak je oksels dan goed schoon door ze te scrubben. Dep ze zachtjes droog en wrijf ze in met een schijfje citroen. Was het citroensap er na 5 minuten weer af. Citroen heeft een blekend effect waardoor de oksels lichter zullen worden.

30-04-2013, 19:30

Citaat door Tamaghrabesjt:


Ik hars hiermee, en krijg er lichte oksels van + hoe vaker hoe minder snel het teruggroeit.


Waar kan ik dat kopen?

30-04-2013, 19:34

Citaat door you:
Waar kan ik dat kopen?
Harsen is de beste optie. In zelfgemaakte hars zit namelijk ook citroen. Dat verlicht je oksels. Dit is te koop in een Turkse winkel/groentewinkels.

30-04-2013, 20:25

Citaat door No-HairSolution:
Harsen is de beste optie. In zelfgemaakte hars zit namelijk ook citroen. Dat verlicht je oksels. Dit is te koop in een Turkse winkel/groentewinkels.
Dankjewel schat

Check je hoekje

30-04-2013, 20:29

Citaat door you:
Waar kan ik dat kopen?
heey die heb ik ook maar ik weet nie zo goed hoe ik het moet gebruiken me tante had voor gedaan maar ben bang dat ik me huid mee trek ofzo hoe doe jij et ?

30-04-2013, 20:39


Hahah wilde net deze post ook plaatsen..
dus wat te doen? waar haal ik pure alcohol?

30-04-2013, 21:04

Citaat door Tamaghrabesjt:


Ik hars hiermee, en krijg er lichte oksels van + hoe vaker hoe minder snel het teruggroeit.


Kan je dit gewoon bij elke turkse winkel halen?

30-04-2013, 23:32

Citaat door arabiangirl_23:
heey die heb ik ook maar ik weet nie zo goed hoe ik het moet gebruiken me tante had voor gedaan maar ben bang dat ik me huid mee trek ofzo hoe doe jij et ?
10 minuten laten koken in een pannetje op het vuur en dan laten afkoelen. Hars trekt je huid niet mee. En dan kun je het op deze manier gebruiken:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=RK0TOZoAp-8[/video]

Pagina's : [1] 2 3