Bekijk volle/desktop versie : Denken zij dat zij

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

28-04-2013, 11:48
-Denken zij dat zij werkelijk geloven, zonder dat zij beproeft worden?-

Wat is, tot nu toe, jouw zwaarste beproeving geweest en hoe ga je daarmee om?

28-04-2013, 11:52

je kan nooit meten wat jou beproeving is. je kan alleen met de wil van allah de vaak-vergvevende zijn teken opvatten als teken voor jou. als je dat kan, dan ben je dichter bij allah de alwetende de barmhartigste

28-04-2013, 11:53
Dood van 2 dierbare personen. Wel het moeilijkste tot nu toe.

28-04-2013, 11:54

Citaat door ArifRules:
denk je dat het jou beproeving is? waarom denk je dat?

28-04-2013, 11:56

Citaat door webweb:
je kan nooit meten wat jou beproeving is. je kan alleen met de wil van allah de vaak-vergvevende zijn teken opvatten als teken voor jou. als je dat kan, dan ben je dichter bij allah de alwetende de barmhartigste
Klopt enigszins wel wat je zegt, maar ik heb het over gebeurtenissen die jou eventueel nog dichter naar het geloof toe hebben getrokken.

28-04-2013, 11:57

Citaat door ArifRules:
Allahier7amhom. Heeft dat jou qua geloof ook veel sterker gemaakt?

28-04-2013, 11:59

Citaat door buuf_22:
Klopt enigszins wel wat je zegt, maar ik heb het over gebeurtenissen die jou eventueel nog dichter naar het geloof hebben getrokken.
je bedoelt “Allah zal de gelovigen niet in de toestand laten waarin jullie verkeren, totdat Hij het slechte van het goede scheidt.”

(Soerat Aali cImraan: 179)

-“En Wij stellen jullie op de proef met het slechte en het goede, als een beproeving en tot Ons is de terugkeer.”

(Soerat al-Anbiyaa’: 35)

bijvoorbeeld rijk zijn of arm worden, kan een beproeving zijn.

28-04-2013, 12:02
Je kunt waarmee allah je beproeft denk ik niet openbaren

28-04-2013, 12:02

Citaat door webweb:
je bedoelt “Allah zal de gelovigen niet in de toestand laten waarin jullie verkeren, totdat Hij het slechte van het goede scheidt.”

-“En Wij stellen jullie op de proef met het slechte en het goede, als een beproeving en tot Ons is de terugkeer.”

Dat kan idd ook een beproeving zijn, echter is dat niet het enige waarmee de mens beproeft is.

28-04-2013, 12:03

Citaat door SarcastischGuy:
Je kunt waarmee allah je beproeft denk ik niet openbaren
Waarom niet? Wellicht trekt men daar lering uit. Het zijn geen zondes die je openbaart. Corrigeer me gerust als ik het fout heb.

28-04-2013, 12:04

Citaat door webweb:

beproeving kan alles zijn broeder, allah beproeft ons om te laten zien of jouw imaan juist stijgt of slaper word, de meest mensen die beproeft werden waren de profeten

28-04-2013, 12:04

Citaat door buuf_22:
Dat kan idd ook een beproeving zijn, echter is dat niet het enige waarmee de mens beproeft is.
Ibn Qayyim Al-Jawzi(moge ALLAH hem genadig zijn) zegt: Sommige

oprechten(saliheen) hebben gezegd:

“Oh mijn zoon, voorwaar de beproeving is niet gekomen om jou te

vernietigen, maar het is gekomen om jouw geduld en imaan op de proef te

stellen,”(Zaad Al-Ma’aad deel 4 blz 194)

28-04-2013, 12:07

Citaat door buuf_22:
Waarom niet? Wellicht trekt men daar lering uit. Het zijn geen zondes die je openbaart. Corrigeer me gerust als ik het fout heb.
kijk ik weet het zeker ook niet, ik ga niet liegen
Maar stel dat iemand beproeft is met Hmm enge ziekte, je gaat toch niet tegen mensen ik heb dit ziekte, misschien wel als je weet Sssstt ze je dan helpen, Allahu a3lam, ik doe hier geen uitspraken over, allah weet het best

28-04-2013, 12:07

Citaat door webweb:
denk je dat het jou beproeving is? waarom denk je dat?
Omdat ik dat gevoel had.

28-04-2013, 12:08

Citaat door SarcastischGuy:
beproeving kan alles zijn broeder, allah beproeft ons om te laten zien of jouw imaan juist stijgt of slaper word, de meest mensen die beproeft werden waren de profeten
ja natuurlijk kan het alles zijn, makkelijk gezegd in grote lijnen. Allah zegt in Surah Al-Baqarah vers 155-157:

“En Wij zullen u een weinig beproeven door vrees, honger, verlies van bezittingen, levens

en vruchten; maar verkondig blijde tijdingen aan de geduldigen,

Zij die, wanneer een rampspoed hen achterhaalt, zeggen: "Voorzeker, wij zijn van Allah en

tot Hem zullen wij wederkeren".

Dezen zijn het, op wie de zegeningen en de barmhartigheid van hun Heer rusten en dezen

zijn het, die de rechte weg volgen.”

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6