Bekijk volle/desktop versie : Trojaans Paard?



Pagina's : [1] 2

28-04-2013, 05:57
Vannacht om 03:51 kreeg ik van McAfee de melding dat er een Trojaans Paard ExploitIframeBO o.i.d. in quarantaine is geplaatst.

Geen idee hoe ik eraan kom....ik heb niets gedownload....

Kan iemand me a.u.b vertellen wat ik nu moet doen?

Ik heb na de melding gescand en volgens mcafee is mijn pc nu schoon? Alleen lees ik net dat zo'n Trojan ook beschermd kan zijn tegen anti virus en dus zelf aangeeft dat ze in quarantaine is geplaatst. Dat zou best kunnen, want mijn mcafee is eigenlijk al verlopen

Verder heb ik geen beveiliging....dus geen anti virus programma's niets. Wat moet ik doen?

28-04-2013, 12:35


1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
x onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
x onder "Update", klik op de Start update knop.
x onder "Scanner", tab "Settings":
- onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
x onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.

Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.

x Klik op Scan en kies Complete System Scan.
Na de scan; volg onderstaande instructies :
BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
x Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
(Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
x Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)

x Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
x Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

28-04-2013, 14:39
Mc Afee de-installeren en een gratis antivirus pakket downloaden en installeren. Daarnaast kun je Mallwarebytes downloaden en installeren. Deze heeft ook een real time functie en naast die van je antivirus heb je dan een goede beveiliging.

Mallwarebytes betaalde versie heb ik voor je. Pm me maar.

Lijst met gratis antivirus programmas:
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/anti-virus

28-04-2013, 14:57
Volg tip van Alpha -Male op. Behalve dat de realtime functie Malewarebytes niet bij een demo werkt. Of is dat alweer verandert?

28-04-2013, 18:56



Citaat door Denker:
Volg tip van Alpha -Male op. Behalve dat de realtime functie Malewarebytes niet bij een demo werkt. Of is dat alweer verandert?
Nee, klopt als het goed is. Realtime functie is betaald. Ik heb een gecrackte versie voor der vandaar haha.

28-04-2013, 19:17
Bedankt allemaal!

Het probleem is alleen: Ik durf echt niets te downloaden. Ik kan me best voorstellen dat AVG betrouwbaar is, maar ik durf het echt niet op dit moment.

Ik kreeg gisteren om 03:51 dit bericht:



Verder heb ik tot nu toe nog niets van een virus/trojan/spyware gemerkt. Ik begrijp dat als er iets op mijn pc zit er risico's bestaan zoals aanvallen door hackers etc....dus ik moet wel iets doen. Alleen durf ik niet extra programma's te downloaden. Wie weet werkt er zometeen helemaal niets meer. Ik heb trouwens gisteren de site circleofmoms bezocht....vervolgens krijg ik een melding van trojanhorse...overigens krijg ik net de tweede na erop gegoogled te hebben, maar niet eens de site hebben aangeklikt

Komt het soms van marokko.nl? HELP!

En mcafee uitschakelen/verwijderen lijkt me al helemaal niet verstandig. Tenminste blokkeert het de trojans (hopelijk + denk ik).

28-04-2013, 19:18
Zou gewoon mijn hele pc opnieuw instellen werken?

28-04-2013, 20:47
Ik snap jou niet. Je komt in het gadgets hoekje om hulp te vragen en dan geven we meerdere oplossingen en dan vind je het geen goed idee. Waarom open je dit topic dan als je toch zelf de beste ideeën hebt? Als je had gedaan wat ik in mijn vorige bericht had geplaatst dan was je nu weer vrolijk aan het internetten.

Die trojan horse meldingen over de cache folder van me browser krijg ik zo vaak binnen, ik maak me daar niet druk over. Doe eens ook even het volgende:

http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=nl&answer=95582

29-04-2013, 12:02
Een hoop amateurs hier.
Iedereen komt met suggesties

de vraag was 'Kan iemand me a.u.b vertellen wat ik nu moet doen? '

Je moet ook wel toelichten waarom deze mevrouw precies de handelingen moet verrichten. Mensen zoek voortaan eerst wat precies de virus is en waar het vandaan komt.

Ik heb even achterhaald wie de schrijver is van die virus:

MIMEType.................: text/html
FileType.................: HTML
ContentType..............: text/html; charset=windows-1252
ContentLanguage..........: en-us
Title....................: Hacked~By~Mr.hamoud

De virus dateert uit: 013-01-10 11:49:48 UTC (3 maanden, 2 weken geleden)
Anti virussen lopen vaak jaren achter op virussen ( behalve world globe virussen) dus een anti virus zal deze dus ook niet vinden, en al helemaal geen gratis virusscanners.

Mijn vraag aan de topic starter: ik zie dat de virusschrijver een arabische naam heeft, dus heb jij met iemand zitten mailen of ben je op een rare site geweest?

En zo te zien is het een virus wat je uit een website heb gehaald of uit een mail.
Nu je weet wat het is kan je kijken hoe je het kunt verwijderen en hoe je dit soort grapjes in de toekomst kunt verwijderen.

Ik kan ej de moeilijke/vervelende manier uitleggen of gewoon een hele simpele.

Doe een systeemherstel naar 2 dagen geleden. Dan ben je gelijk ervan af.

29-04-2013, 14:08

Citaat door ____Vrees:
Een hoop amateurs hier.
Iedereen komt met suggesties

de vraag was 'Kan iemand me a.u.b vertellen wat ik nu moet doen? '

Je moet ook wel toelichten waarom deze mevrouw precies de handelingen moet verrichten. Mensen zoek voortaan eerst wat precies de virus is en waar het vandaan komt.

Ik heb even achterhaald wie de schrijver is van die virus:

MIMEType.................: text/html
FileType.................: HTML
ContentType..............: text/html; charset=windows-1252
ContentLanguage..........: en-us
Title....................: Hacked~By~Mr.hamoud

De virus dateert uit: 013-01-10 11:49:48 UTC (3 maanden, 2 weken geleden)
Anti virussen lopen vaak jaren achter op virussen ( behalve world globe virussen) dus een anti virus zal deze dus ook niet vinden, en al helemaal geen gratis virusscanners.

Mijn vraag aan de topic starter: ik zie dat de virusschrijver een arabische naam heeft, dus heb jij met iemand zitten mailen of ben je op een rare site geweest?

En zo te zien is het een virus wat je uit een website heb gehaald of uit een mail.
Nu je weet wat het is kan je kijken hoe je het kunt verwijderen en hoe je dit soort grapjes in de toekomst kunt verwijderen.

Ik kan ej de moeilijke/vervelende manier uitleggen of gewoon een hele simpele.

Doe een systeemherstel naar 2 dagen geleden. Dan ben je gelijk ervan af.
En jij bent een pro natuurlijk?

Ten eerste is het geen virus, maar maleware (code geel)
Ten tweede dateert het niet uit 013-01-10 11 en betwijfel of het door Mr.hamoud geschreven is. Misschien herschreven, of ge-update?
Ten derde is een systeemherstel uitvoeren geen oplossing (dan wel tijdelijk), aangezien ze weer tegen hetzelfde probleem kan oplopen in de toekomst.
EN als laatste, je hebt die meid nog steeds niet het WAAROM gegeven

McAfee is troep. Zelfs een gratis virusscanner als Avira, of AVG is beter.

Kortom, denk eerste na voor je mensen amateurs noemt.

29-04-2013, 18:20

Citaat door Denker:
En jij bent een pro natuurlijk?

Ten eerste is het geen virus, maar maleware (code geel)
Ten tweede dateert het niet uit 013-01-10 11 en betwijfel of het door Mr.hamoud geschreven is. Misschien herschreven, of ge-update?
Ten derde is een systeemherstel uitvoeren geen oplossing (dan wel tijdelijk), aangezien ze weer tegen hetzelfde probleem kan oplopen in de toekomst.
EN als laatste, je hebt die meid nog steeds niet het WAAROM gegeven

McAfee is troep. Zelfs een gratis virusscanner als Avira, of AVG is beter.

Kortom, denk eerste na voor je mensen amateurs noemt.
Ik ben het helemaal met je eens!

Of iemand een amateur of een pro is, doet er niet toe, zolang iemand goed advies kan geven. Ook inhoudelijk heb je het weer bij het juiste eind.

29-04-2013, 18:22

Citaat door nadialovetanger:
Zou gewoon mijn hele pc opnieuw instellen werken?
Probeer toch (ondanks je zorgen) het bovenstaande advies op te volgen. Opnieuw installeren van je Windows kan, maar dat is een extreme maatregel die nu niet nodig is.

Succes

04-05-2013, 01:44



Citaat door Denker:
En jij bent een pro natuurlijk?

Ten eerste is het geen virus, maar maleware (code geel)
Ten tweede dateert het niet uit 013-01-10 11 en betwijfel of het door Mr.hamoud geschreven is. Misschien herschreven, of ge-update?
Ten derde is een systeemherstel uitvoeren geen oplossing (dan wel tijdelijk), aangezien ze weer tegen hetzelfde probleem kan oplopen in de toekomst.
EN als laatste, je hebt die meid nog steeds niet het WAAROM gegeven

McAfee is troep. Zelfs een gratis virusscanner als Avira, of AVG is beter.

Kortom, denk eerste na voor je mensen amateurs noemt.
Bedankt...geen idee waar die vrees het over heeft. Ik heb trouwens inmiddels wel achterhaald wat het nou precies is. Het gaat om exploitframe trojan. Die trojan bestaat al sinds 2001. Hier hoef ik weinig last van te hebben zo lang ik geen internet explorer gebruik. Ik gebruik altijd google chrome dus de virus kan niet uitgevoerd worden. Verder ik laat het rusten, want behalve een botnet zou ik niet weten wat zo'n trojan met mij moet. De serieuzere zaken zoals internet bankieren, digid etc doe ik gewoon via de wel beveiligde computer van mijn vader.

04-05-2013, 18:23

Citaat door nadialovetanger:
Bedankt...geen idee waar die vrees het over heeft. Ik heb trouwens inmiddels wel achterhaald wat het nou precies is. Het gaat om exploitframe trojan. Die trojan bestaat al sinds 2001. Hier hoef ik weinig last van te hebben zo lang ik geen internet explorer gebruik. Ik gebruik altijd google chrome dus de virus kan niet uitgevoerd worden. Verder ik laat het rusten, want behalve een botnet zou ik niet weten wat zo'n trojan met mij moet. De serieuzere zaken zoals internet bankieren, digid etc doe ik gewoon via de wel beveiligde computer van mijn vader.
Salaam/hoi,

maar met alle respect.. dat is gewoon het negeren van het probleem i.p.v. van het oplossen. Wie weet gebruikt iemand anders een keertje de pc en start Internet Explorer op? En dan? Dan zit je met de problemen..

Als ik jou was zou ik het wel aanpakken. Je moet het verder zelf weten.

Succes

05-05-2013, 04:41

Citaat door marocieboy:
Salaam/hoi,

maar met alle respect.. dat is gewoon het negeren van het probleem i.p.v. van het oplossen. Wie weet gebruikt iemand anders een keertje de pc en start Internet Explorer op? En dan? Dan zit je met de problemen..

Als ik jou was zou ik het wel aanpakken. Je moet het verder zelf weten.

Succes
Ik moet even wachten met oplossen. Begin juli herstel ik gewoon alles terug naar de fabrieksversie. Overigens het is mijn laptop dus niemand anders gebruikt het. Ik zelf heb trouwens weleens de neiging gehad om op explorer te klikken....en dat zelfs een paar keer gedaan om vervolgens in paniek weg te klikken dus ik heb explorer gewoon geheel verwijderd.

Pagina's : [1] 2