Bekijk volle/desktop versie : Kennismaking



Pagina's : [1] 2 3

27-04-2013, 15:01
Wat zijn dingen die je de eerste keer kunt vragen? Afspraken die je kunt maken?

Iemand ervaring?

27-04-2013, 15:05



Citaat:
Wil je dicht bij je ouders blijven wonen, of zou je willen verhuizen naar het buitenland als nodig?
Hoe denk je over de rolverdeling tussen man en vrouw?
Wil je later parttime werken? (vraag van de man aan de vrouw)
Wat betekent de islam voor jou?
Er is vast nog veel meer.

27-04-2013, 15:09
Vragen wat hij van je verwacht in het huwelijk en wie hij als persoon echt is. (Zo kan hij zijn slechte, maar ook goede eigenschappen benoemen). En waarom hij wilt trouwen en met welke intentie.

Op dat moment, hoe groot je schaamte ook is, toch open kaart spelen.. Zo zal hij jou ook aantal vragen stellen waarbij je eerlijk moet antwoorden.

27-04-2013, 15:09
Je kunt vragen hoe hij staat in het geloof?
Wat hij verwacht van zijn vrouw?
Hoe denkt over kinderen?
Wat voor doelen hij in het leven heeft? Of wat hij nog wil bereiken?
Wat je van hem kunt verwachten?
Hoe hij nu in het leven staat?

27-04-2013, 15:10



Citaat door AbdurAlWadud:
Er is vast nog veel meer.

Goede..

Citaat door AlMatador:
Zal een topic voor je uppen, wel bekijken.
Ja, die ken ik. Eens kijken..

27-04-2013, 15:17
Mata, kan nu niet luisteren want gesprek is al om 17:00 uur. Weet jij nog paar dingen van dat filmpje? Is btw niet voor mij hé, mijn bruur.

27-04-2013, 15:23

Citaat door Assepoester..:
Vragen wat hij van je verwacht in het huwelijk en wie hij als persoon echt is. (Zo kan hij zijn slechte, maar ook goede eigenschappen benoemen). En waarom hij wilt trouwen en met welke intentie.

Op dat moment, hoe groot je schaamte ook is, toch open kaart spelen.. Zo zal hij jou ook aantal vragen stellen waarbij je eerlijk moet antwoorden.

Dit vind ik wel een belangrijke..

Citaat door Marokkaans_roos:
Je kunt vragen hoe hij staat in het geloof?
Wat hij verwacht van zijn vrouw?
Hoe denkt over kinderen?
Wat voor doelen hij in het leven heeft? Of wat hij nog wil bereiken?
Wat je van hem kunt verwachten?
Hoe hij nu in het leven staat?
Barakalahoefik. Haha, ik persoonlijk zou eraan toevoegen hoe denkt hij over katten? Ik wil een kat -lol

27-04-2013, 15:24

Citaat door AlMatador:
http://www.spubs.com/sps/downloads/pdf/mrg010001.pdf

Over hoe ze met haar ouders is en vooral zaken vragen die er toedoen en niet vragen naar irrelevante zaken.
'Tis een bekeerd meisje, dus contact met haar ouders we weten hoe dat zit. Ah goede site.

27-04-2013, 15:36

Citaat door Minoeshaa:
Dit vind ik wel een belangrijke..
Is het ook. Als hij antwoord dat hij omwille van Allaah wilt trouwen en de helft van zijn geloof wilt vervullen, huw hem dan. - of over wie je deze topic ook hebt geopend. Haha. x

27-04-2013, 15:51
Dit is wat ik nu voor hem opgeschreven.

Citaat:
- Praten over het geloof, hoe kijkt er tegenaan? Bijvoorbeeld het gebed. Salaat fadjr is heel belangrijk.
- Toekomstvisie. Wat zijn dingen die je wilt bereiken, wat vind je heel belangrijk? Doelen? Bepaald beeld van invulling van je leven.
- Hoe denk je over ruzie's? Elkaar met rust laten of meteen uitpraten? Als je laat rusten, wat is max? Aangeven dat je niet van lange ruzie's houdt.
- Waarom wil je eigenlijk trouwen, om welke reden? Intentie.
- Kennis opdoen in Islam? Hoe en wat? Samen? Hoe vaak? Welke lessen?
- Over welke dingen wil je dat ze eerst toestemming aan jou gaat vragen? En waarbij is het niet nodig?
- Afspraken over studie, werk? Stel dat ze tot laat in de avond moet?
- Afspraken over kleding? Wat wil jij graag?
- Afspraken over vakanties?
- Muziek?
- Afspraken over ouders, hoe gaan jullie ermee om? Eigen ouders en haar ouders? Wat zijn verwachtingen?
- Zijn er bepaalde dingen die je écht wil zien bij je vrouw? Verwachtingen? Iets wat echt niet kan missen, wat je heel belangrijk vindt bij een vrouw?
- Afspraken over familie? Bezoeken?
- Rolverdeling tussen man en vrouw?
- Goede en slechte eigenschappen benoemen.
- Hoe denk je over kinderen? Hoeveel, wanneer?
- Type vrienden? Met welke mensen breng je meeste tijd door? Wat betekenen ze voor jou? Heeft dat een invloed op huwelijk?
- Afspraken over stel er is iets gebeurd tussen jullie, vind je het oke als ze daar met een ander over praat? Wie mag weten? Bijv. vriendinnen/zussen?
- Tegen welke dingen denk je aan te kunnen lopen in een huwelijk? Waar ben je bang voor? Mogelijke struikelblokken.
- Wil je dicht bij je ouders blijven wonen, of zou je ook kunnen verhuizen naar het buitenland als het nodig is?
- Heb je een bepaalde ritueel die je vaak doet, welke je in stand wilt houden?
- Wat zijn dingen die leuk vindt om te doen? En welke dingen juist niet?
- Hoe denk je over handen schudden van het andere geslacht?
- Afspraken over hoe inkomen verdelen.
- Huisdieren?
- Hoe omgaan met schoonfamilie? Zwager, schoonzussen, etc. Voor haar de mannen en voor jou de vrouwen.
Aanvullingen? Hij is meskien heel zenuwachtig. Ik heb al een beetje gepeild hoe hij over bepaalde dingen denkt en hij is echt heel makkelijk, heeft gewoon geen eisen. Hij zegt als zij zich maar prettig voelt. Ik oke, maar wat wil jij? Hij, maakt me niet uit als zij maar happy is. Kei cute, maar ik wilde hem klapjes geven. Ik zeg je moet toch wel een beeld hebben..

27-04-2013, 15:58

Citaat door AlMatador:
Over het opdoen van kennis en of ze daarmee bezig is? Dat van ruzies zou ik erbuiten laten.
Thunx

27-04-2013, 15:59

Citaat door Minoeshaa:
Dit is wat ik nu voor hem opgeschreven.

Aanvullingen? Hij is meskien heel zenuwachtig. Ik heb al een beetje gepeild hoe hij over bepaalde dingen denkt en hij is echt heel makkelijk, heeft gewoon geen eisen. Hij zegt als zij zich maar prettig voelt. Ik oke, maar wat wil jij? Hij, maakt me niet uit als zij maar happy is. Kei cute, maar ik wilde hem klapjes geven. Ik zeg je moet toch wel een beeld hebben..
Je broer is echt cute maar die ruzievraag is echt niet nodig, als het goed zit dan weet je dat uiteindelijk.

27-04-2013, 16:01


Ik wil ook trouwen.

27-04-2013, 16:01

Citaat door Minoeshaa:
Dit is wat ik nu voor hem opgeschreven.

Aanvullingen? Hij is meskien heel zenuwachtig. Ik heb al een beetje gepeild hoe hij over bepaalde dingen denkt en hij is echt heel makkelijk, heeft gewoon geen eisen. Hij zegt als zij zich maar prettig voelt. Ik oke, maar wat wil jij? Hij, maakt me niet uit als zij maar happy is. Kei cute, maar ik wilde hem klapjes geven. Ik zeg je moet toch wel een beeld hebben..
Komt wel goed in sha Allaah. Als hij zich er prettig bij voelt dan weet hij dat ook wel in sha Allaah.

27-04-2013, 16:05

Citaat door Diffrent_:
Je broer is echt cute maar die ruzievraag is echt niet nodig, als het goed zit dan weet je dat uiteindelijk.

Ik weet niet, ik vind 'em wel belangrijk. Dan spreek ik even voor mezelf, als ik verdrietig ben zou ik bijvoorbeeld willen dat hij door en door blijft vragen. Ik vind het moeilijk uit mezelf te vertellen, dus hij moet het uit me trekken. Ik zou me gekwetst voelen als hij me met rust laat. Misschien is zij juist het tegenovergestelde en wilt ze juist dat hij haar laat en dat ze later uit zichzelf over begint. Is wel goed om vooraf te bespreken. Ik ben iemand die het heel belangrijk vind om over gevoelens te praten. Stel dat ik thuis zou komen van school/werk en hij vraagt hoe mijn dag was en ik zeg leuk.. Als hij dan zegt oke, fijn om te horen en gaat vervolgens over iets anders praten dan vind ik dat niet leuk. Ik wil dat hij weet WAT ik precies leuk vond en daarop doorvraagt, ik wil dat hij me écht kent. Hoe ik denk, wat ik voel. Dat soort dingen, snap je? Als hij dat niet weet ga ik iedere dag huilen omdat hij geen prater is, dan denkt hij ook wat is dit voor freak =/

Pagina's : [1] 2 3