Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Haar verven, terwijl je nog henna in je haar hebt..



26-04-2013, 21:54

Citaat door utrechtse_dame:
Wie van de dames heeft haar haar geverfd terwijl ze nog henna in de haar had?

Ik wil namelijk graag mijn haar verven, maar heb begrepen dat als je over henna heen verft, je haarkleur groen of blauw kan uitvallen..

Ervaringen?
.

26-04-2013, 22:48


Ja, dat klopt. Henna is namelijk een permanent. Je moet wachten totdat het is uitgegroeid. Voordat ik iets met mijn haar doe dan wacht ik altijd een paar maanden want wachten totdat je 'nieuw' haar hebt is wel heel erg lang.

26-04-2013, 23:24

Citaat door utrechtse_dame:
Ja ik heb nu bijna 9 maanden geleden mijn haar geverfd met henna, maar ik weet niet of ik nu mijn haar kan verven of dat ik nog even moet wachten...
Negen maanden is wel een behoorlijke poos en denk dat het wel kan maar misschien is het een optie om het op een klein stukje te proberen?

27-04-2013, 08:28
Ik heb mijn haar eens met (bruine) henna geverft! Mijn haar had een groenige gloed vond ik, dus was absoluut niet van plan om het eruit te laten groeien! ik heb de volgende dag toen ook een pak permanente haarverf gekocht (met een roodtint om het groene te neutraliseren) en er was helemaal niets aan de hand. Mijn zus idem dito, na de henna ook gewoon chemisch er overheen geverft . Bij ons niets aan de hand..

Hoor hier trouwens veel verschillende verhalen over, dus wellicht verschilt het ook per persoon hoe het uitpakt.

27-04-2013, 08:41


heb het ook gedaan en niet eens lang gewacht ofzo ,maar het was niet alleen puur henna wat ik had gebruikt zat ook koffie in .

Nooit geen groene kleur gehad