Bekijk volle/desktop versie : Ik wil met haar trouwen



Pagina's : [1] 2 3 4

26-04-2013, 00:08
En zij met mij maar er is een probleem zij is een Sjiet
Mag ik met haar trouwen of is dat haram

26-04-2013, 00:44


Als het er zo eentje is die een graf aanbid en takfier doet op de Sahabas dan.. nee.

26-04-2013, 01:10
zijn er niet genoeg meisjes van Ahlu Sunnnah?

26-04-2013, 02:09
Als je van Allah en zijn boodschapper (salalahu alaihi wa Salam) houdt niet nee!

26-04-2013, 02:10



Citaat door Bruuder:
Als je van Allah en zijn boodschapper (salalahu alaihi wa Salam) houdt niet nee!
haram

26-04-2013, 02:45
The Position of Ahlus Sunnah from the People of Desires and Bid'ah:

http://web.archive.org/web/20070819211558/www.therighteouspath.com/manhaj/thestandofalusunna_marriageAhlulBidah.pdf

Wa salaam

26-04-2013, 07:13

Citaat door itstimetopray:
Gadver zeg
Raar kind. Sijeten zijn ook gewoon mensen.

26-04-2013, 07:32

Citaat door Cleooo:
Raar kind. Sijeten zijn ook gewoon mensen.
zijn geen gewone mensen

26-04-2013, 08:03
Waarom zou je dat doen alleen al bij de opvoeding ga je vast lopen, deze dunya is te kort om zulke stomme keuzes te maken. Kies voor een vrouw die jou zal steunen in het praktiseren van de sunnah, iemand die goed is voor jouw deen.Good luck, may Allaah make it easy for you..

Vraag:

Mijn nicht staat op het punt om te trouwen met iemand van de Shiecah die zegt dat het toegestaan is voor iemand om zijn heil te zoeken bij de graven van overleden mensen zoals Al-Hassan, Al-Hoessain en cAli en ik heb hem ook wel eens uitspraken horen doen zoals: “O Hoessain, O cAli” nu is mijn vraag of het toegestaan is voor een moslimmeisje om met zo iemand te trouwen?

Antwoord:

Als de situatie is zoals je schetst, namelijk dat deze mensen cAli, Hoessain en Hassan aanroepen en hun heil zoeken bij de graven, dan begaan zij hierdoor een grote vorm van Shirk (veelgodendom) en plaatsen zij zich met deze daad buiten het geloof. En daarom is het niet toegestaan voor ons om hen met moslimvrouwen te laten trouwen, ook is het voor ons niet toegestaan om met hun vrouwen te trouwen en van hun geslachte dieren te eten. Allah zegt namelijk: “En huwt geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, al zou zij jullie behagen. En huwt hun (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, al zou hij jullie behagen. Waarlijk, zij nodigen uit tot het Vuur, maar Allah nodigt jullie uit tot het paradijs en tot vergiffenis met Zijn Wil.” (Soerat al-Baqarah : 221)

Dus het is aan jou om je oom en je nicht hierin te adviseren en bekend te maken met dit decreet van de geleerden.

En alle succes is slechts afkomstig van Allah.

Permanente commissie voor het geven van Fataawaa

26-04-2013, 08:20

Citaat door Bruuder:
haram



Bruuder zie je niet in dat je een fatwa geeft? Ben je niet bang dat je mogelijk iets haram hebt verklaard wat Allah halal heeft gemaakt, wegens spreken zonder kennis? Dit is een gevaarlijke zaak bro..

26-04-2013, 08:23

Citaat door Majhula:
Bruuder zie je niet in dat je een fatwa geeft? Ben je niet bang dat je mogelijk iets haram hebt verklaard wat Allah halal heeft gemaakt, wegens spreken zonder kennis? Dit is een gevaarlijke zaak bro..
de fatwa staat boven vermeld lees jij ook wat ik lees ? Namelijk haram

26-04-2013, 08:27

Citaat door Ammutalah:
Waarom zou je dat doen alleen al bij de opvoeding ga je vast lopen, deze dunya is te kort om zulke stomme keuzes te maken. Kies voor een vrouw die jou zal steunen in het praktiseren van de sunnah, iemand die goed is voor jouw deen.Good luck, may Allaah make it easy for you..

Vraag:

Mijn nicht staat op het punt om te trouwen met iemand van de Shiecah die zegt dat het toegestaan is voor iemand om zijn heil te zoeken bij de graven van overleden mensen zoals Al-Hassan, Al-Hoessain en cAli en ik heb hem ook wel eens uitspraken horen doen zoals: “O Hoessain, O cAli” nu is mijn vraag of het toegestaan is voor een moslimmeisje om met zo iemand te trouwen?

Antwoord:

Als de situatie is zoals je schetst, namelijk dat deze mensen cAli, Hoessain en Hassan aanroepen en hun heil zoeken bij de graven, dan begaan zij hierdoor een grote vorm van Shirk (veelgodendom) en plaatsen zij zich met deze daad buiten het geloof. En daarom is het niet toegestaan voor ons om hen met moslimvrouwen te laten trouwen, ook is het voor ons niet toegestaan om met hun vrouwen te trouwen en van hun geslachte dieren te eten. Allah zegt namelijk: “En huwt geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, al zou zij jullie behagen. En huwt hun (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, al zou hij jullie behagen. Waarlijk, zij nodigen uit tot het Vuur, maar Allah nodigt jullie uit tot het paradijs en tot vergiffenis met Zijn Wil.” (Soerat al-Baqarah : 221)

Dus het is aan jou om je oom en je nicht hierin te adviseren en bekend te maken met dit decreet van de geleerden.

En alle succes is slechts afkomstig van Allah.

Permanente commissie voor het geven van Fataawaa
Lieve zuster, deze fatwa hoeft helemaal niet van toepassing te zijn hier. Niet iedere shi-iet doet datgene wat in deze fatwa beschreven wordt. Deze fatwa is voor het nichtje van de vraagsteller waarin een situatie wordt geschetst en daarop is antwoord gegeven.

Ik ken een shi-iet die geen graven aanbidt, geen doden aanroept, geen sahabah uitscheldt, en zichzelf niet martelt met 3ashura (sterker nog hij vindt dit belachelijk). Maar tis wel een shie-iet en zo noemt hij zichzelf ook, en als hij bidt dan heeft hij altijd zijn steentje bij zich.

Mijn punt is, laat de vraagsteller het aan iemand vragen die kennis heeft. Mijn persoonlijke mening is huw een vrouw van ahli-sunnah

26-04-2013, 08:38


Misschien kun je eerst uitzoeken wat voor shia stroming ze volgt.

En iedereen die zonder kennis zit te praten, vergeet niet dat je zelfs met een christelijke of joodse vrouw mag trouwen in de islam.

26-04-2013, 08:41
Ik zal later even kijken wat er te vinden is hierover in het Arabisch, want ik ben ook wel benieuwd.

26-04-2013, 08:44
Het weerleggen is begonnen

Maak ruimte voor scheichk shaakir

Pagina's : [1] 2 3 4