Bekijk volle/desktop versie : wie



Pagina's : [1] 2

25-04-2013, 22:03
Assalamoe 3aleekoem wa rahmatoe-l-lahi ,
Ik kamp met een aantal problemen zowel prive als zakelijk. Ik studeer op het moment en Ik heb totaal geen aansluiting met mijn klasgenoten. Ze vinden mij raar, Er is ook een enorm normen en waarden verschil. Ik doe erg mijn best om naar school te gaan maar op een of andere manier trek ik het niet meer. ik vind totaal geen uitdaging op school en werk . ik merk dat ik onder mijn kunnen functioneer maar kan het op een of andere manier niet bewijzen. leerkrachten vinden mij lui en gemakzuchtig maar ik verveel me heel erg op school . Ik denk vaak na en en analyseer alles als ik opdrachten krijg wil ik die op mijn gemak doem maar merk dat medestudenten behoefte hebben gelijk aan de slag te gaan en word vaak overschaduwd en kom dommer over dan ik werkelijk van binnen ben en voel. daardoor voel ik me ook dom omdat ik dat uitstraal en merk dat mensen behoefte hebben vaak over me heen te walsen en mij van die rare opmerkingen naar me te berispen. ik voel me als een alien want kamp met deze problemen gedurende mijn studieloop altijd maar geen aansluiting met klasgenoten. Ik word vaak genegeerd . ik voel me eenzaam en faalangsting en onzeker vraag me vaak af of er iets aan mij niet klopt omdat ik telkens maar geen aansluiting vind.


Ik hoop hier dan ook wat van deze 'cravings' te kunnen stillen, mijn frustratie kwijt te kunnen, en tips te kunnen op doen over hoe hier mee om te gaan incha'Allah..

27-04-2013, 14:56


niemadn die reageerd op mij jammer

27-04-2013, 14:57
Ik lees nooit meer dan twee zinnen.

27-04-2013, 14:58
oke zal wel meid thala

27-04-2013, 15:00


Advies voor een benauwend leven..
http://vimeo.com/28085626

27-04-2013, 15:03
machaAllah BarakAllahu Feekoum

27-04-2013, 15:29
Wa 3alaykoemoessalaam wa rahmatoellaah,

Welke opleiding doe je? En op welk niveau, als ik vragen mag?

27-04-2013, 15:42
Je gaat naar school voor je studie niet om te chillen met je klasgenoten.

27-04-2013, 17:02
goh, je meent het. aub mensen inhoudelijk reageren of helemaal niet.

27-04-2013, 17:15
tijd om te trouwen je hebt iemand nodig die je aanmoedigt

27-04-2013, 17:20
Maar is het belangrijkste punt nu dat je graag een betere omgang wil met je klasgenoten? Of maakt dat je niet uit en zit je slechts ermee dat je onder je kunnen presteert omdat je het niet ervaart als een uitdaging?

27-04-2013, 17:28
het is allebei niet zwart wit dus. plus wil geen vriendjes maken maar op school moet je tegenwoordig met elke studie wel samenwerken dus is het wel lekker makkelijk om te zeggen van je bent er voor jezelf ,. ik ben daar voor mezelf maar doe het niet alleen met alles moeten we samenwerken . ik word gewoon gek aangezien ik gewoon vreemde vogel in de bijt ben daar. zoals ik al aangaf normen en waarden verschil plus veel vooroodelen en altijd maar opmerkingen over islam

27-04-2013, 17:39



Citaat door ayahh:
het is allebei niet zwart wit dus. plus wil geen vriendjes maken maar op school moet je tegenwoordig met elke studie wel samenwerken dus is het wel lekker makkelijk om te zeggen van je bent er voor jezelf ,. ik ben daar voor mezelf maar doe het niet alleen met alles moeten we samenwerken . ik word gewoon gek aangezien ik gewoon vreemde vogel in de bijt ben daar. zoals ik al aangaf normen en waarden verschil plus veel vooroodelen en altijd maar opmerkingen over islam
Er worden op scholen assertiviteitstrainingen georganiseerd. Wellicht dat je daar aan deel kunt nemen, en anders zijn er instellingen/organisaties die het ook organiseren. Wat handig is bij zulke mensen is dat je hard bent, maar op een nette manier. Zij spelen vieze spellen door de opmerkingen waarschijnlijk subtiel te maken, en het is aan jou om hen subtiel neer te halen.

Je hoeft geen vriendjes te maken op school. Bij projectgroepen kun je erbij zitten als ze wat interessants te melden hebben, en daarna doe je hetgeen wat jij moet doen, daar of ergens anders. Dan zien ze je maar als vreemde vogel, jij weet beter, wa alhamdoelilaah. Je moet niet over je heen laten lopen, zo ga je eraan onderdoor.

27-04-2013, 17:39
ajo gewoon lekker mee doen tijdens de lessen

27-04-2013, 17:40
Dus als ik het goed begrijp is er een kloof tussen jou en je klasgenoten vanwege de verschillende normen en waarden?
En daaruit komt voort dat het samenwerken in groepsopdrachten niet goed verloopt waardoor je je een soort van buitengesloten voelt?
En als resultaat daar weer van gebeurt het dat je jezelf een soort van verwaarloost met betrekking tot je schoolwerk, terwijl je wel veel beter kan?

(en vanwege dit laatste groeit die kloof alleen maar meer omdat je klasgenoten jou dan ook zien als de luie etc. en dus heb je een vicieuze circel...)

Pagina's : [1] 2