Bekijk volle/desktop versie : woning problemen schimmel en vocht in BELGIE helppppppp!!!!!!



24-04-2013, 22:23
beste lieve mensen

Ik heb een grooot probleem met mijn huurwoning en met de verhuurster..''Belgie''

ik huur al vanaf 2007 en tot hede nooit gelukkig gewoont hier door alle problemen met vocht en schimmel ...daarnaast lek in de wc. maar mijn grootste probleem is het SCHIMMEL/VOCHT.

Nu is de syndicus langs gweest samen met de verhuurster en aannemer van de sydicus, die hebben gezegd dat de wchimmel komt door niet verluchte''waar ik 100% van zeker ben dat het niet zo is'' bij mij staan de ramen dagelijks open. nu lopen de verhuurster en syndicus en aannemer naar beneden. en staan buiten nog na te praten over hier, ik hoorde de syndicus man haar tips geven , en helpen wat ze het beste tegen mij kan doen. dit heb ik helaas nie kunnen opnemen '' dus weet nie hoe ik dit moet melden bij de huurdersbond, heb het wel gedaan ook al heb ik geen bewijs!! maar vertrouw de syndicus niet meer.

nu ben ik naar de gemeente gegaan afdeling huisvesting, die zijn al langs geweest en hebben via punten besloten om de overheid tel aten komen dus voor een 2de onderzoek....Mvr die langs is geweest van de geemente had gezegd dat de schimmel op de muren komt door '' omdat er geen isolatie zit in de muren.

het volgende is ondertussen gebeurd

Een wooningonderzoek van de vlaamse overheid, die heeft als advies gegeven dat de woning onbewoonbaar en ongeschikt vewrklaard is. maar is nog niet door de burgemeester ondertekend, dus nog geen difinitievee beslissing van de gemeente hier. ik heb nog geen bevestiing gehad'' maar dit werd me mondeling verteld door de huisvesting van de gemeente. ze lieten me weten dat ik een brief krijg
om een gehoord te doen, en de verhuurster krijgt alweeer dus de tijd om de gebreken te herstellen. wat voor mij niet gunstig is, want ik
woon hier zo vies,en gebruik zoals ik al boven had gemeld mijn k2 slaapkamers niet,dus al die tijd slaap ik in de woonkamer met kind en echtgenoot.

Mensen wat kan ik doen en wat zijn mijn rechten tot nu......

dus wat houdt het gehoor in? wat moet ik doen met zo'n gehoor
ben ik verplicht de verhoor te doen of mag ik na dat ik de beslissing heb ontvangen naar de advocaat of vrederechter?
want ik ben helemaal moe van al deze ellende en iedere keer wordt ik van kasje naar de muur gestuurd

hoop op jullie mede hulp

chokran alvast........

24-04-2013, 23:04


rechtswinkel gaan , je hebt recht op gratis recht en die kunnen je verder helpen om je bij te staan in je rechten

24-04-2013, 23:35
ik hoop dat het inshALLAH goed komt met jullie en dat jullie een mooi,gezond huisje krijgen. heb je je ingeschreven voor de sociale woningen bij de gemeente. kun je daar niet weg gaan en een andere huurwoning zoeken. vraag ALLAH om hulp en je bij te staan in deze moeilijke situatie. hebben jullie in belgie geen maatschapelijke hulp?

25-04-2013, 11:57

Citaat door abu-dinges:
rechtswinkel gaan , je hebt recht op gratis recht en die kunnen je verder helpen om je bij te staan in je rechten
ik heb vandaag het advies binnen gekregen thuis, nu kan k gehoor doen als k het nie eens ben, maar alles wat er staat klopt .'' woning is onbewoonbaar en ongeschikt verklaard, dus nog geen beslissing....de verhuurster kan wel een vredesrechter aanspannen maar denk heeft geen nut want ik heb alles op papier staan..en da schimmel is condens en doorslaand vocht...en electriciteitsproblemen..onveilig en ongezonde omgeving! dus hamdl komt goed in sha Allah..

ik heb alles met goede intensie gedaan zonder te liegen hamdl. en hamdl stond Allah swt altijd met mij

25-04-2013, 12:05



Citaat door PRINSES87:
ik hoop dat het inshALLAH goed komt met jullie en dat jullie een mooi,gezond huisje krijgen. heb je je ingeschreven voor de sociale woningen bij de gemeente. kun je daar niet weg gaan en een andere huurwoning zoeken. vraag ALLAH om hulp en je bij te staan in deze moeilijke situatie. hebben jullie in belgie geen maatschapelijke hulp?



salaam ou3eleykoum lieve zuster

bedankyt voor je medeleven, ameeen op je du3a's tis zeeerrr moeilijk om een goede woons te krijgen hier in Belgie. ik heb vaak pogingen gedaan om te verhuizen maar sobb hanAllah waloo.
ik sta indd ingeschreven voor sociale woningen maar das altijd heel lang wachten.
hamdl heb altijd tijdens mijn salaat Allah swt gevraagd ons bij te staan,o hamdl rabie kbier.

mohim advies is nu zwart op wit binnen bij mij hamdl..lees hierboven okht

25-04-2013, 12:13
Ik snap niet dat mensen in belgje kunnen wonen ...
Kom gezellig bij ons

25-04-2013, 12:49

Citaat door Nashat_Dima:
Ik snap niet dat mensen in belgje kunnen wonen ...
Kom gezellig bij ons
hahahaha ja echt he.....khir in shaAllah

25-04-2013, 22:13

Citaat door Bidawia:
salaam ou3eleykoum lieve zuster

bedankyt voor je medeleven, ameeen op je du3a's tis zeeerrr moeilijk om een goede woons te krijgen hier in Belgie. ik heb vaak pogingen gedaan om te verhuizen maar sobb hanAllah waloo.
ik sta indd ingeschreven voor sociale woningen maar das altijd heel lang wachten.
hamdl heb altijd tijdens mijn salaat Allah swt gevraagd ons bij te staan,o hamdl rabie kbier.

mohim advies is nu zwart op wit binnen bij mij hamdl..lees hierboven okht
heb veel sbar en moge ALLAH jullie bijstaan. waar ALLAH een deur voor je sluit opent hij 2 andere deuren voor je.
het staat nu op papier dus kan ze geen kosten op jouw verhalen toch wat wel haar ideee was denk ik. maar wat zijn nu de verdere stappen dan die je kan ondernemen om zo snel mogelijk een gezonde woning te krijgen?

ik weet het in belgie is het gewoon een drama met de woningen. hoe ze er van buiten uit zien zegt al genoeg.

26-04-2013, 10:25
Slm,

Als het pand onbewoonbaar is verklaard kun je voorang krijgen op een sociale woning krijgen mits je daar bent ingeschreven en je kunt ook huursubsidie aanvragen als je een laag inkomen hebt kijk op deze site wonen.vlaanderen.be of de gemeentelijke site waar je woont

Beslama,

28-04-2013, 08:02
Sterkge meid kk weet precies wat je meemaakt heb ik ook meegemaakt ik was daar niet gelukkig vocht shimmel.

Maar ik wens jemsterkte ne hou vol

28-04-2013, 23:25
allemaal bedankt voor jullie medeleven en hulp. had k hard nodig, was er echt helemaal kapot van, maar hamdl Allah swt makhayabnich,nu heb ik alles op papier en kan ze geen kosten meer op mij verhalen hamdl.

dus we wachten rustig nog op de beslissing en kijken verder...khir in sha Allah

doe du3A voor mij,om zsm een andere woning te vinden in sha Allah

29-04-2013, 03:57
vergeet ook zeker niet om dit geval aan je huisdokter je vertellen en jezelf grondig te laten onderzoeken! dit proces kan je zowel fysiek als mentaal schaden, je moet hiervoor een vergoeding krijgen! hebben ze je niet gevraagd hoe het met je gezondheid gaat tussen al dat vocht etc?