Bekijk volle/desktop versie : Allochtoon in Antwerpen, toerist in Marokko



Pagina's : [1] 2

24-04-2013, 13:07

Citaat door Pozerd:


Ajla Alibali(16), Assia Kastit (17), Mansoura Chaoui (17) en Ahlam Chilah Gonzalez (17) zitten bij elkaar in de klas op Sint-Lievens, waar ze een vriendengroep hebben van jongeren uit alle delen van de wereld, van moslims tot katholieken. Assia zat met Brian in de klas en kent ook Jejoen persoonlijk. Beide mannen trokken naar Syrië om te vechten.
De studente heeft een uitgesproken mening over Jejoen. "Een lieve gast, die net als Brian gebrainwasht is", zegt ze. "Zo denk ik er tenminste over. Ik kwam hem nog eens tegen op de Turnhoutsebaan en hij deed alsof hij mij niet kende." Ahlam denkt er anders over. "Ik vind het niet verkeerd dat ze daar gaan vechten, ze willen onrecht bestrijden. Dat is hun eigen keuze." De dames zijn het erover eens dat de eventuele terugkeer van de jongens geen bedreiging zal vormen voor Antwerpen. "Ze vechten daar met een doel, hier is er geen reden voor geweld. Als ze mensen wilden neerschieten in 't stad, hadden ze dat al lang gedaan", luidt het.

De vier meisjes voelen zich dan ook thuis in de koekenstad. "Antwerpen is de stad, en al de rest is parking. Zo hebben we het geleerd", lachen ze. Toch denken ze -net als 61% van onze ondervraagden- dat ze nooit volledig aanvaard zullen worden. "Het zal nu al wel veel beter zijn dan twintig jaar geleden, maar toch worden moslims nog altijd afgeschilderd als ikweetnietwat", constateren ze. "Het verschil tussen allochtonen en autochtonen zal nooit volledig verdwijnen. Dat is een illusie. Ik zie dat ook niet puur negatief. Ik voel me heel zwaar Marokkaans en ik ben daar trots op. Die Marokkaanse cultuur, de tradities en het geloof zijn een belangrijk onderdeel van onze identiteit. Maar we zijn ook echt Antwerps. In Marokko voelen we ons toerist."

http://www.gva.be/dossiers/meir-en-mekka/allochtoon-in-antwerpen-toerist-in-marokko.aspx


Als ik zo eens nadenk, ik begrijp wel waarom velen met een identiteitscrisis zitten hier.
.

24-04-2013, 13:14



Citaat door Pozerd:



Als ik zo eens nadenk, ik begrijp wel waarom velen met een identiteitscrisis zitten hier.
beter laat dan nooit, maar straks gewoon weer NVA of de winter stemmen hoor.

blijf vooral de intolerantie en de retoriek dat zij er niet bij horen steunen

24-04-2013, 13:17
Luc Wuytens - ''dat is het hem nu juist : respect! Dit is iets wat men verdient en niet kan afdwingen zoals jullie uitschot van islamieten zouden willen.''

Luc Wuytens - ''Wel dames als jullie zich toch zo marokaans voelen ga dan terug naar jullie vaderland.''

Jeanne Neifs - ''Zonder over islam of andere religie te discuteren: welke bijdrage heeft een hoofddoek of lange baard aan onze Vlaamse samenleving ?''


lach me weer eens rot hoor discriminatie is hilarisch soms

24-04-2013, 13:17
Onzin... ik voel me in zowel Nederland als in Marokko thuis.

24-04-2013, 13:18


sommige van die meiden, lijken veel ouder dan 16/17, achja het zal wel aan mij liggen...

24-04-2013, 13:19

Citaat door Gizou020:
sommige van die meiden, lijken veel ouder dan 16/17, achja het zal wel aan mij liggen...

Je hebt gelijk... they do!

24-04-2013, 13:21
wie is die blondje dan .

24-04-2013, 13:23

Citaat door Malena-21:
Onzin... ik voel me in zowel Nederland als in Marokko thuis.
pleur op nederlander zal je nooit zijn. kijk maar in de spiegel dat is wat je bent . marokkaan gewoon! buitenlander dus!


een chinees kan wel hier geboren zijn! maar het blijft een chinees!


op papier ben je nederlander! dat is heel wat anders. ik kan ook een pool op papier zijn.

24-04-2013, 13:24

Citaat door Malena-21:
Onzin... ik voel me in zowel Nederland als in Marokko thuis.
ik voel mij eigenlijk overal thuis

24-04-2013, 13:27

Citaat door Gizou020:
sommige van die meiden, lijken veel ouder dan 16/17, achja het zal wel aan mij liggen...
dat komt omdat veel meisjes tegenwoordig naar de klote zijn. meisjes van 12 jaar beginnen al make up te gebruiken en zich vie te kleden.

dat is de reden.

24-04-2013, 13:28

Citaat door pizatie:
pleur op nederlander zal je nooit zijn. kijk maar in de spiegel dat is wat je bent . marokkaan gewoon! buitenlander dus!


een chinees kan wel hier geboren zijn! maar het blijft een chinees!


op papier ben je nederlander! dat is heel wat anders. ik kan ook een pool op papier zijn.
Bek houden Hans!

24-04-2013, 13:32

Citaat door Pozerd:
Ik voel mij niet thuis in België... ondanks dat ik een rasechte Belg ben

Ik voel mij thuis in Israël. Mijn land is Israël
Israel is niks aan .

24-04-2013, 13:39



Citaat door Camel_:
pozerd de wanker

De joodse berber uit Casablanca... tazz!

Pagina's : [1] 2