Bekijk volle/desktop versie : Studie Prestatiebeurs? studiefanciering/



15-01-2005, 14:21
salaam!
k heb een vraagje..
stel je vraagt een perstatiebeurs aan, de voorwaarde is dat je diploma haalt binnen 10 jaar, alleen stel je verandert van richtinb, bijv. een andere opleiding of hbo 1e jr-> wo, moet je dan het geld terug geven/
nog een vraagje: klopt het dat je studiefinanciering voor maar 5 jaar krijgt?

alvast bedankt
assalamo alicom

15-01-2005, 14:54


hallooo, nee ik denk niet dat je het geld terug moet geven, je bent alleen meer geld kwijt (nieuwe boeken)!! je moet je diploma halen binnen 10 jaar dus dan heb je ook recht op studiefinanciering gedurende 10 jaar!!
maajaa........... dont know for 100%

15-01-2005, 15:52
je hebt recht op studiefinanciering voor vier jaar, je kan van richting veranderen maar dan moet je de overgebleven jaren zelf afbetalen.... aan het eind moet je wel je diploma behalen anders moet je alles terug betalen.

15-01-2005, 16:13
ay .. zo moeilijk doen om die centjes!!

25-01-2005, 16:02


ja van hbo 1 naar Wo moet je 1 jaar zelf betalalen of heb je 1 jr zoiezo geen recht op studiefinanciering. Heb wel gehoord dat je je OV jaar kaart mag houden. Verder binnen 10 jr dan je WO behaald hebben ipv HBO. Want daar kies je zelf voor (in hun ogen).

Beslema

26-01-2005, 12:16
salaaamaleicom,


en als je nog voor 1 feb ben gestoptttt ( dus moet je snel zijn geweeest !!)
Dan krijg je nog een gedeelte van je college geld terug,

hooop voor je dat je op tijd ben !!!

27-01-2005, 16:07
Je krijgt maar voor 4 jaar studiefinanciering, en als je om één of andere reden niet binnen die 4 jaar kan afstuderen dan krijg je geen studiefinanciering meer. Je moet het dan betalen en als je kan aantonen dat je bent afgestudeert, krijg je het geld terug. Mits je binnen 10 jaar afstudeert.

03-02-2005, 09:02

Citaat door khadija_ou:
Ik ben voor 1 februari gestopt, en hoef niks terug te betalen. Ik weet nog niet zekerof ik in september weer ga beginnen. Weet iemand of ik alsnog in 10 jaar een HBO opleiding moet halen en als ik dat niet doe mijn studiefinanciering moet terug betalen?

Thanks
Dat geldt alleen voor jou indien je een prestatiebeurs hebt! Zo niet hoef je je geen zorgen te maken.


Mocht het zo zijn dat je wilt stoppen met je studie in het eerste jaar, dan kun je dit het beste doen vóór 1 februari. Je studiefinanciering wordt dan over de maanden september t/m februari een gift. Je kunt eventueel meteen weer met een andere studie beginnen, maar helaas heb je dan niet meer de volle vier jaar studiefinanciering over.


03-02-2005, 21:06

Citaat door khadija_ou:
Ik ben voor 1 februari gestopt, en hoef niks terug te betalen. Ik weet nog niet zekerof ik in september weer ga beginnen. Weet iemand of ik alsnog in 10 jaar een HBO opleiding moet halen en als ik dat niet doe mijn studiefinanciering moet terug betalen?

Thanks
Je kan binnen tien jaar je diploma halen, maar je krijg maar voor nog 3 jaar studiefinanciering als je met een nieuwe opleiding begint.
Aangezien je voor 1 februari bent gestopt, hoef je niets terug te betalen en heb je dus geen schuld. Alleen heb je wel 1 jaar studiefinanciering "verspild".

Ghair inshAllah...

Maha Salama