Bekijk volle/desktop versie : Welke kinderwagen?



22-04-2013, 15:07
Salaam 'alaykoum dames,

Ik hoop dat jullie en jullie naasten verkeren in een staat van goede gezondheid en imaan

Ik heb advies nodig over een kinderwagen. Ik heb nu de Stokke Xplory (deze hebben we overgenomen van mijn schoonzus). Het is een mooie en fijne kinderwagen, maar niet erg praktisch voor mijn situatie. Ik woon namelijk in een etagewoning met trappenhuis (geen lift) en moet dat ding dus steeds naar beneden en naar boven dragen. Meestal ben ik met mijn man of met iemand anders en heb ik hulp hierbij, maar alleen is het echt lastig...die kinderwagen is namelijk best zwaar.

Ik heb vandaag de Quinny Zapp Xtra besteld bij Bol.com en krijg 'm morgen binnen. Deze lijkt me een heel stuk lichter en praktischer. Ik heb na ontvangst nog 30 dagen de tijd om het te retourneren dus ik dacht ik bestel 'm gewoon en ik zie morgen wel of ik 'm houd of niet.

Ik heb zelf al op internet een beetje gekeken naar andere kinderwagens, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten welke beter voor mij zou zijn dan de Quinny Zapp Xtra. Wie zit in dezelfde woonsituatie en heeft de ideale kinderwagen? Of wie heeft advies voor mij?

Liefs Anisa

22-04-2013, 15:10


Mijn zus heeft ook quiny en die is heeeel fijn en ook licht.

22-04-2013, 15:15
Wa aleykoem salaam warahmatullaahi wabarakatu

Ik neem aan dat hij niet in je kelderbox/schuur past? Anders had je dat waarschijnlijk al gedaan. Indien je de kinderwagen steeds op en neer moet slepen wegens ruimte gebrek, dan kan je aan je woningbouw vereniging vragen of zij een plekje voor je kunnen maken onder waar je hem mag neerzetten zonder dat hij verwijderd zal worden.

22-04-2013, 15:20

Citaat door mevrouwjtje__:
Mijn zus heeft ook quiny en die is heeeel fijn en ook licht.
Ja dat hoor en lees ik ook veel en daarom koos ik ook voor die Quinny. Het enige wat jammer is, is dat je hem tot 6 maanden alleen met de Maxi cosi kunt gebruiken en dat is ook niet heel ideaal als je een hele dag weg bent. Ze hebben wel een zitverkleiner geproduceerd, maar deze is binnenkort pas beschikbaar...


Citaat door Bi-Idhnillaah:
Wa aleykoem salaam warahmatullaahi wabarakatu

Ik neem aan dat hij niet in je kelderbox/schuur past? Anders had je dat waarschijnlijk al gedaan. Indien je de kinderwagen steeds op en neer moet slepen wegens ruimte gebrek, dan kan je aan je woningbouw vereniging vragen of zij een plekje voor je kunnen maken onder waar je hem mag neerzetten zonder dat hij verwijderd zal worden.
Nee precies, dat heb ik helaas niet.

Doet een woningbouwvereniging dat gewoon? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Zou wel fijn zijn Maar ik zou nieteens weten waar ze dat zouden moeten doen. Boxen hebben wij sowieso niet (alleen een zolder)...

22-04-2013, 15:41



Citaat door _Anisa_:
Ja dat hoor en lees ik ook veel en daarom koos ik ook voor die Quinny. Het enige wat jammer is, is dat je hem tot 6 maanden alleen met de Maxi cosi kunt gebruiken en dat is ook niet heel ideaal als je een hele dag weg bent. Ze hebben wel een zitverkleiner geproduceerd, maar deze is binnenkort pas beschikbaar...



Nee precies, dat heb ik helaas niet.

Doet een woningbouwvereniging dat gewoon? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Zou wel fijn zijn Maar ik zou nieteens weten waar ze dat zouden moeten doen. Boxen hebben wij sowieso niet (alleen een zolder)...


Ik weet niet of elke woningbouw vereniging dat doet maar weet wel dat het wordt gedaan.

Je kan jouw woningbouw vereniging eens opbellen en hen uitleggen dat het voor jou niet te doen is om met je kleine de deur uit te gaan als je alleen bent en altijd hulp nodig hebt.

Vaak maken ze dan in een hoekje ofzo een plekje voor je, dat zetten ze dan af met een ketting (meestal) en hier mag jij hem dan neerzetten.

Maar dan is de vraag nog: vind je een ketting genoeg? Of vind je dat niet veilig..

22-04-2013, 15:52

Citaat door Bi-Idhnillaah:
Ik weet niet of elke woningbouw vereniging dat doet maar weet wel dat het wordt gedaan.

Je kan jouw woningbouw vereniging eens opbellen en hen uitleggen dat het voor jou niet te doen is om met je kleine de deur uit te gaan als je alleen bent en altijd hulp nodig hebt.

Vaak maken ze dan in een hoekje ofzo een plekje voor je, dat zetten ze dan af met een ketting (meestal) en hier mag jij hem dan neerzetten.

Maar dan is de vraag nog: vind je een ketting genoeg? Of vind je dat niet veilig..
Ik weet het niet. Aan de ene kant denk ik dat een ketting wel voldoende is, maar aan de andere kant denk ik dat hij dan zo weg is want het is wel een Stokke (die zijn erg duur)...

Ik zal wel ff bellen of rondvragen. Bedankt iig