Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse jeugd kampt met grote problemen



Pagina's : [1] 2

22-04-2013, 13:23
Het Marokkaans ministerie van Gezondheid heeft de sociale toestand in Marokko getest.





Uit het onderzoek blijkt dat jongeren steeds vaker naar sigaretten, alcohol en drugs grijpen. De verharding en de steeds gewelddadigere samenleving in Marokko zorgt ervoor dat de kwaliteit van het gezinsleven achteruit gaat en jongeren steeds ongelukkiger worden. Veel jongeren worden hierdoor depressief, wat tot verslaving, geweld en zelfs zelfmoord kan leiden, zo staat in het rapport dat door Akhbar Al-Yaoum werd gepubliceerd.

Najat Gharbi is verantwoordelijk voor onderwijs binnen het ministerie en liet weten dat 8% van de mannelijke studenten in Marokko alcohol drinkt. Bij de meisjes is dat beduidend minder met 3,5%. Daarnaast gebruikt 3% drugs en heeft 14% te maken met psychische klachten.

Bovendien concluderen de onderzoekers dat ruim 15% van de Marokkanen tussen de 13 en 15 jaar rookt, 50% niet sport en hetzelfde percentage met tandheelkundige problemen kampt.

22-04-2013, 13:27


Jammer hoor dat de jeugd bijna overal ter wereld zo weinig toekomstverwachtingen heeft

22-04-2013, 13:29

Citaat door roek:
Jammer hoor dat de jeugd bijna overal ter wereld zo weinig toekomstverwachtingen heeft
Bij ons in Israel gaat het prima met de jeugd. Echter moeten wij wel voor hun veiligheid waken.

22-04-2013, 13:30

22-04-2013, 13:32


Laat oma maar schuiven.

22-04-2013, 14:19
BGantz als jullie niemand aanvallen hoef je ook niet te vrezen voor je veiligheid en die van al je kinderen in isreal.


22-04-2013, 14:23

Citaat door BGantz:
Bij ons in Israel gaat het prima met de jeugd. Echter moeten wij wel voor hun veiligheid waken.

Ik lees heel andere onderzoeken over de Israëlische jeugd. Ben je niet bekend met de drugsproblematiek daaro?

Ipv van romantische verhalen te geloven, zou je je beter moeten inlezen over Israël.

22-04-2013, 14:39
Ik heb zo'n gevoel dat 8% veel minder is dan dat het werkelijk is.

Alleen wat ik niet begrijp, waarom verkoopt men daar alcohol? :/

22-04-2013, 14:51

Citaat door Omashu:
Ik heb zo'n gevoel dat 8% veel minder is dan dat het werkelijk is.

Alleen wat ik niet begrijp, waarom verkoopt men daar alcohol? :/

De enige die daar een vergunning voor hebben zijn loyalisten en mensen die afgekocht zijn met vergunningen.

22-04-2013, 15:03
Allahjehdina jami3an.

22-04-2013, 15:03

Citaat door khwarizmi:
Wel leuk!

22-04-2013, 15:05

Citaat door Redactie:
Het Marokkaans ministerie van Gezondheid heeft de sociale toestand in Marokko getest.





Uit het onderzoek blijkt dat jongeren steeds vaker naar sigaretten, alcohol en drugs grijpen. De verharding en de steeds gewelddadigere samenleving in Marokko zorgt ervoor dat de kwaliteit van het gezinsleven achteruit gaat en jongeren steeds ongelukkiger worden. Veel jongeren worden hierdoor depressief, wat tot verslaving, geweld en zelfs zelfmoord kan leiden, zo staat in het rapport dat door Akhbar Al-Yaoum werd gepubliceerd.

Najat Gharbi is verantwoordelijk voor onderwijs binnen het ministerie en liet weten dat 8% van de mannelijke studenten in Marokko alcohol drinkt. Bij de meisjes is dat beduidend minder met 3,5%. Daarnaast gebruikt 3% drugs en heeft 14% te maken met psychische klachten.

Bovendien concluderen de onderzoekers dat ruim 15% van de Marokkanen tussen de 13 en 15 jaar rookt, 50% niet sport en hetzelfde percentage met tandheelkundige problemen kampt.
bijkomend effect van verwestersing...

22-04-2013, 15:06


Antisemieten

22-04-2013, 15:08

Citaat door Triangle:
bijkomend effect van verwestersing...

Of van corruptie, vriendjespolitiek en clientilisme. Waardoor de jeugd geen enkel toekomst perspectief heeft.

22-04-2013, 15:09

Citaat door BGantz:
Antisemieten

Wij zijn zelf semieten, soepkip. Geef eens antwoord op mijn vraag, of was ik te beledigend?

Pagina's : [1] 2