Bekijk volle/desktop versie : Burgemeester Boom: "Alle religieuze symbolen worden gemeden"



22-04-2013, 11:35

Citaat door Pozerd:


Jeroen Baert (N-VA), burgemeester van Boom, benadrukt in een reactie in het Radio 1-programma 'De Ochtend' dat de hoofddoek an sich niet verboden wordt. "Het gaat om een algemeen gesteld artikel, dat vraagt geen religieuze symbolen te dragen", aldus Baert.
In Boom zetelt raadslid Nihad Taouil van oppositiepartij Boom Eén met een hoofddoek. Volgens burgemeester Baert zijn er geen persoonlijke klachten over de vrouw in kwestie. "Ik heb absoluut geen problemen met deze mevrouw, maar we vinden het normaal dat er op de gemeenteraad geen religieuze symbolen worden gedragen."

Scheiding kerk en staat
Baert haalt als motief de scheiding van kerk en staat aan. De burgemeester benadrukt ook dat het niet om een rechtsregel gaat, die juridisch afdwingbaar is, maar dat men die regel gelijk wil schakelen met de deontologische code, zoals die geldt voor personeelsleden. Ook kruisjes moeten voortaan gemeden worden uit de gemeenteraad.

Gevraagd of de regel ook opgaat voor bijvoorbeeld een pinnetje met de Vlaamse leeuw erop, is Baert van mening dat de pin wel zou mogen, omdat het hier niet om een religieus symbool gaat. "Maar ik draag dat sowieso niet."

Geen overleg
De burgemeester van Boom zegt over dit verbod niet met N-VA-voorzitter Bart De Wever overlegd te hebben.

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/detail/1619083/2013/04/22/Burgemeester-Boom-Alle-religieuze-symbolen-worden-gemeden.dhtml
.

22-04-2013, 11:39


Hoe ver zijn zij afgedwaald
België word steeds erger voor een moslim om er te verblijven

22-04-2013, 11:45
ik weet dat de Belgen heel dom zijn, maar ze maken hier een grove fout door haar te discrimineren omdat zij een hijaab draagt. En bovendien zij is een VOLKSVERTEGENWOORDIGER zij vertegenwoordigt MOSLIMS die dragen een hijaab(vrouwen) en dus zij OOK

Dat is wat democratie is.

Het betekent niet dat een stel fascistische racisten zelf regels gaan opstellen voor anderen hoe zij zich moeten kleden, leven en of welke religie ze moeten aanhangen, dat is geen democratie maar een NAZI gedachtegoed.

Zoals:
Ein volk ein huppel de pup etc........