Bekijk volle/desktop versie : Inkomsten Belastingen



14-01-2005, 23:11
Iemand hulp nodig bij het invullen van de Aangifte Inkomsten Belasting?
Stuur me een pm

26-01-2005, 10:38


Salaam oe alikoem

Hey heb een paar vraagjes als je wil beantwoorden??
Wil je er wat voor terug en heb je er voor gestudeerd??

Alvast bedankt

Liefs, bouchra

Salaam oe alikoem

26-01-2005, 13:16
Salam,

Kun je me vertellen hoe ik moet uitrekenen of ik geld terug krijg of dat ik moet bij betalen?
En wat als je werkgever je reiskosten vergoed?

Ik hoor het wel

Wa Laikoum Salam

27-01-2005, 22:06

Citaat door islamlover:
Salam,

Kun je me vertellen hoe ik moet uitrekenen of ik geld terug krijg of dat ik moet bij betalen?
En wat als je werkgever je reiskosten vergoed?

Ik hoor het wel

Wa Laikoum Salam
Jouw vragen zijn niet aan mij gericht maar als ik zo vrij mag zijn om op die vragen in te gaan

Reisvergoeding is belastingvrij tot € 0,18 per kilometer dus je hoeft het niet op te geven.

Van de site van de Belastingdienst:

Citaat:
Met ingang van 1 januari 2004 wordt woon-werkverkeer als zakelijk verkeer aangemerkt. Tegelijkertijd wordt de maximale belastingvrije vergoeding van zakelijke kilometers vastgesteld op € 0,18 per kilometer, ongeacht het vervoermiddel. Dit betekent dat de werkgever vanaf 2004 elke zakelijke kilometer, dus ook elke kilometer voor woon-werkverkeer, tot maximaal € 0,18 belastingvrij kan vergoeden.
Als een werknemer met het openbaar vervoer reist, kan de werkgever vanaf 1 januari 2004 kiezen:
- Hij kan maximaal € 0,18 per kilometer vergoeden.
- Hij kan de werkelijke reiskosten belastingvrij vergoeden.
Dit betekent dat de werkgever aan een werknemer die de reisafstand gedeeltelijk aflegt met eigen vervoer en gedeeltelijk met openbaar vervoer, voor de volledige reisafstand een belastingvrije vergoeding mag geven van € 0,18 per kilometer. In plaats daarvan mag de werkgever ook de werkelijke kosten van het openbaar vervoer belastingvrij vergoeden, vermeerderd met maximaal € 0,18 per kilometer die met eigen vervoer is gereisd.
Om te weten of je belasting moet betalen of geld van de Belastingdienst terug krijgt moet je je gegevens invullen in het belastingprogramma.

Voor het downloaden van dat programma ga naar :

http://www.belastingdienst.nl/

en click op “Aangifteprogramma downloaden”

Installeer het belastingprogramma en vul je gegevens in.

Aan het eind bij “Overzicht aangifte” (je moet helemaal naar boven met je muis) zie je
“Te betalen” of “Terug te ontvangen”


Succes met je aangifte,

28-01-2005, 15:33


Bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Ik was een tijdje niet op het forum dus vandaar dat ik niet heb geantwoord. Maar nog even wat over het berekenen van wat je terugkrijgt of moet betalen, dat kan ook met het opgaveblad dat achterin de aangifte zit. Dan moet je gewoon invullen wat er gevraagd wordt. Wel goed kijken of je recht hebt op bepaalde kortingen e.d. en of je al een VT teruggave hebt ontvangen, die moet je namelijk in mindering brengen en dan zie je vanzelf wat je terugkrijgt of moet betalen.

28-01-2005, 15:39

Citaat door islamlover:
Salam,

Kun je me vertellen hoe ik moet uitrekenen of ik geld terug krijg of dat ik moet bij betalen?
En wat als je werkgever je reiskosten vergoed?

Ik hoor het wel

Wa Laikoum Salam
Vergoed hij alles? Is het met het openbaar vervoer? Hoeveel km reis je?

28-01-2005, 15:52
ja hij vergoed alles en ik reis met het openbaar vervoer, de afstand is 31 kilometer van rdam naar den haag

01-02-2005, 18:00

Citaat door Eentje:
Bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Ik was een tijdje niet op het forum dus vandaar dat ik niet heb geantwoord. Maar nog even wat over het berekenen van wat je terugkrijgt of moet betalen, dat kan ook met het opgaveblad dat achterin de aangifte zit. Dan moet je gewoon invullen wat er gevraagd wordt. Wel goed kijken of je recht hebt op bepaalde kortingen e.d. en of je al een VT teruggave hebt ontvangen, die moet je namelijk in mindering brengen en dan zie je vanzelf wat je terugkrijgt of moet betalen.
Bedankt ook voor de aanvulling want heel mensen vergeten om die Voorlopige Teruggave die ze al maandelijks hebben ontvangen te vermelden met als gevolg dat ze denken dat ze heel veel geld van de belastingdienst gaan ontvangen.

02-02-2005, 13:54
Salaam oe alikoem


???????????????????????????????????



Salaam oe alikoem

04-02-2005, 00:58

Citaat door moslima_bouchra:
Salaam oe alikoem

Hey heb een paar vraagjes als je wil beantwoorden??
Wil je er wat voor terug en heb je er voor gestudeerd??

Alvast bedankt

Liefs, bouchra

Salaam oe alikoem
Hallo Bouchra,

Als je vragen hebt stel ze maar hier of op

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=477946

Misschien dat wij jou kunnen helpen.

Groeten,

04-02-2005, 12:01
Salaam oe alikoem,

Ja, dank je wel lieve broeder. Ik was een van de eerste die hier een vraag heb gesteld en sobhanAllah nog steeds geen antwoord, maar el gair inchaAllah.

Maar ben al onderweg met mijn vragen inchaAllah..

Liefs, Bouchra


Salaam oe alikoem

19-01-2006, 23:24
salaam ou alikoem

mijn vraag is: ik werk freelance en krijg loon incl. onkostenvergoeding.
wat kan ik allemaal aftrekken? (ik geef les)

ik hoop dat je me zo snel mogelijk antwoord kan geven.

groeten...

19-01-2006, 23:52



Citaat door bad_mocro_girl:
salaam ou alikoem

mijn vraag is: ik werk freelance en krijg loon incl. onkostenvergoeding.
wat kan ik allemaal aftrekken? (ik geef les)

ik hoop dat je me zo snel mogelijk antwoord kan geven.

groeten...
Bezoek de site van de Belastingdienst om te kijken of je valt onder hun definitie van freelancer:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-04.html

Het is wel wat ingewikkeld dus mijn advies is om een belastingadviseur in te schakelen.

Suc6
al7q

21-01-2006, 23:44

Citaat door Eentje:
Iemand hulp nodig bij het invullen van de Aangifte Inkomsten Belasting?
Stuur me een pm
heb je daar hulp bij nodig dan