Bekijk volle/desktop versie : Nederland....HARAM...



Pagina's : [1] 2

14-01-2005, 21:14
Salaam moehelekoem mij broeders en zusters, Ik heb een vraag waar ik niet uitkom en Insallah weten jullie er een antwoord op. Ik ben erg bezig met de islam maar toen mijn omgeving dat merkte zei zo een meisje tegen mij als je zo erg volgens de islam wilt leven wat doe je dan hier? Het is haram om met deze mensen hier in Nederland te wonen! Ik had er niets op te zeggen behalve dat ik zei dat dat anders ligt! Maar mijn broeders en zusters wat is het antwoord op deze vraag is het echt waar dat het haram is om hier te wonen? Insallah hoor ik van jullie. Salaam moehelekoem,

14-01-2005, 21:27


Salaam Alaikum
Ja sommige geleerden (ik denk de minderheid) zeggen dat je de hijrah moet doen, of naar een plaats moet gaan waar je de islam wel kunt beleven, maar neem van mij maar aan dat dit geen praktische oplossing is. En de ulema verklaren neit dat het haram is om in een niet-moslim land te wonen. Sterker nog, zelfs de sahaba woonden in niet-islamitische landen.

En zeg tegen hen: Wat belemmert een moslim om zijn geloof hier te praktiseren? Ja het is moeilijk, maar als iemand er voor wilt gaan dan kan dat sowieso en kunnen er hoop verplichtingen bewerkstelligt worden. En dat kan met gemak.

Was dat meisje trouwens een moslima of een niet-moslim?

14-01-2005, 22:03
Assalaamoe aleykoem,

Het is niet een moet, maar meer een mag. Als het immigreren naar een land ervoor zorgt dat je minder zondes begaat(omdat je bijv. geen muziek hoort of naakte plaatjes ziet etc.) dan is het aanbevolen...alleen maar omdat het ervoor zorgt dat je zelf niet zondes begaat

maar waar vind je tegenwoordig zo'n land? Overal heb je wel televisie en plaatjes...

Wa aleykoemoe salaam

14-01-2005, 22:10

Citaat door Flower_Girl:
Assalaamoe aleykoem,

Het is niet een moet, maar meer een mag. Als het immigreren naar een land ervoor zorgt dat je minder zondes begaat(omdat je bijv. geen muziek hoort of naakte plaatjes ziet etc.) dan is het aanbevolen...alleen maar omdat het ervoor zorgt dat je zelf niet zondes begaat

maar waar vind je tegenwoordig zo'n land? Overal heb je wel televisie en plaatjes...

Wa aleykoemoe salaam
Is het zo of ben ik blind aan het worden???
Je nickname is Flower_Girl , dus ik ging vanuit dat je een vrouw bent. Bij je geslacht staat: man !!
Wat ben je nou man of vrouw??? of weet jij het soms ook niet??

Het is maar een constatering.

Peace

14-01-2005, 22:39


Om een goede Moslim in een niet Islamitisch land te zijn bewijst alleen maar hoe sterk je geloof is. Het is niet voor iedereen weggelegd om de verleidingen te weerstaan, alleen mensen met een sterk Iman kunnen dat.

Neem bijv. RAMADAN: om in een Islamitisch land te vasten is van zelfsprekend, iedereen om je heen vast. In Nederland bijv. wordt het vasten moeilijk als jouw Iman niet sterk is, want al je collega's of medescholieren zitten naast je te eten of koffie te drinken.
Ik krijg altijd van mijn collega's te horen hoe sterk mijn wil is dat ik tijdens de Ramadan niet aan koffie denk gezien dat ik een koffie verslaafde ben. Hun denken dat mijn wil is dan sterk, maar nee dat is mijn Iman bil'Allah.

peace

14-01-2005, 23:02
Bel een geleerde.

14-01-2005, 23:22

Citaat door Khaled2000:
Bel een geleerde.
Jij komt toch altijd met het beste commentaar eh

15-01-2005, 18:13

Citaat door RaiseUp:
Salaam Alaikum
Ja sommige geleerden (ik denk de minderheid) zeggen dat je de hijrah moet doen, of naar een plaats moet gaan waar je de islam wel kunt beleven, maar neem van mij maar aan dat dit geen praktische oplossing is. En de ulema verklaren neit dat het haram is om in een niet-moslim land te wonen. Sterker nog, zelfs de sahaba woonden in niet-islamitische landen.

En zeg tegen hen: Wat belemmert een moslim om zijn geloof hier te praktiseren? Ja het is moeilijk, maar als iemand er voor wilt gaan dan kan dat sowieso en kunnen er hoop verplichtingen bewerkstelligt worden. En dat kan met gemak.

Was dat meisje trouwens een moslima of een niet-moslim?


Salaam moehelekoem,
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties moge allah swt jullie daarvoor belonen,
Raiseup het was een moslima die het tegen mij zei maar wat bedoel je daarmee, Insallah hoor ik van je, Wassalam moehelekoem,

15-01-2005, 18:53

Citaat door RaiseUp:
Salaam Alaikum
Ja sommige geleerden [/SIZE] (ik denk de minderheid) zeggen dat je de hijrah moet doen, of naar een plaats moet gaan waar je de islam wel kunt beleven, maar [SIZE=3]neem van mij maar aan dat dit geen praktische oplossing is. En de ulema verklaren neit dat het haram is om in een niet-moslim land te wonen. Sterker nog, zelfs de sahaba woonden in niet-islamitische landen.

En zeg tegen hen: Wat belemmert een moslim om zijn geloof hier te praktiseren? Ja het is moeilijk, maar als iemand er voor wilt gaan dan kan dat sowieso en kunnen er hoop verplichtingen bewerkstelligt worden. En dat kan met gemak.

Was dat meisje trouwens een moslima of een niet-moslim?
Je weet het beter dan de geleerden.

15-01-2005, 18:58

Citaat door Khaled2000:
Je weet het beter dan de geleerden.
Niet iedereen vereert geleerden.

15-01-2005, 19:41
Salam oealykoem warahmatoeallah

Zou het niet mooi zijn als we allemaal in een islamitische land wonen en waar de shari3a de islamitische wetgeveing word gepraktiseerd, er is niks mooiers dan dat. Het feit dat daar alleen gelovige mensen zijn allemaal moslims die je nie raar aankijken omdat je een hidjaab hebt of omdat je een baard hebt, en het feit dat je de adhaan kan horen dat vijf keer per dag te horen is, is dat niet mooi wallahi er is niks mooiers dan dat en leven zoals de profeet vrede zij met hem heeft geleefd. De sfeer daar is gewoon goed om je geloof te kunnen praktiseren en daar de islaam te kunnen studeren, niet dat er daar geen haram dingen zijn maar het is daar veel veel minder dan hier.

Aan de andere kant is dit een beproeving om te kunnen zien of je ook wel je geloof kan praktiseren in een niet islamitische land en wat het belangrijkste is is dat je als moslim zijnde dawah moet doen, het uitnodigen naar islam dus je kunt het aan twee kanten bekijken. Tjah de koefaar zullen dan ook wel blij zijn als wij hier allemaal weggaan ze krijgen hun zin maar jah, in een islamitisch land wonen is toch wel veel beter alhoewel er hierzelfs ook wel veel geleerden wonen maar die zijn er dan voor een goede reden beweren ze en dat is dawah te verichtten.

Dit was gewoon mijn mening

wallahoe a3lam

15-01-2005, 19:48
En ik vind dat je zeker wel gelijk hebt, oem_shaheed masha Allah

Samia

15-01-2005, 20:05



Citaat door Khaled2000:
Je weet het beter dan de geleerden.
Wanneer ik praat, praat ik meestal vanuit de optiek van de geleerden. Ook in dit geval.

15-01-2005, 20:21
Het is maar wie je geleerde noemt.

15-01-2005, 20:34

Citaat door Khaled2000:
Het is maar wie je geleerde noemt.
Precies. Blijf jij maar bij jouw geleerden, dan blijf ik bij de mijne.

Pagina's : [1] 2