Bekijk volle/desktop versie : islamisten vallen vrouwen aan die dansen



Pagina's : [1] 2

19-04-2013, 10:44
Hardline Islamists threw stones and bottles at young women in a student hostel in Tunis to stop them staging a performance of dance and music, witnesses said on Thursday, in another blow to secular freedoms in the country that spawned the Arab Spring.

Since secular dictator Zine al-Abidine Ben Ali fell two years ago in the first of multiple revolts across the Arab world, moderate Islamists have won election and radical Muslims have targeted symbols of a hitherto mainly secular society.

Female university students housed at the Bardo district hostel in the capital were just starting a weekly show of dance and music on Wednesday evening when dozens of hardline Salafists broke into the premises after scaling its walls, witnesses said.

"They smashed windows on our building and threw stones and bottles at the students, stopping the performance," said Rim Nsairi, one of the students, who are aged 19 to 24.

The disturbance lasted almost an hour before the assailants fled. There were no serious injuries and no arrests.

"This is unacceptable ... The police were present and did not move. It just raises anger and fear," said Ameni, another student who did not want her last name used. The Interior Ministry, which runs the police, had no immediate comment.

Hostel administrator Raja Madyouni said the university had now tightened security. Salafists had previously threatened female students because of their Western dress and in some cases smoking and relations with young men, according to Madyouni.

It was the latest in a spate of Salafist assaults in the North African state, long among the most secular in the Arab world, over the past year.

Last week, Islamists burst into a secondary school and assaulted its principal after he barred entry to a teenage girl wearing an Islamic face veil. Police fired at Islamists, killing one, after their station came under attack in a southern town.

Tunisian police blamed Salafists for the assassination of secular opposition politician Chokri Belaid in February, which provoked the biggest street protests in Tunisia since the overthrow of Ben Ali in January 2011.

Salafists have also attacked wine sellers in several Tunisian cities, prompting secularists to accuse them of having formed a religious police and threatening the state.

Salafists intervened to scuttle the staging of several concerts and plays in several cities last year, declaring that they violated Islamic principles. Last September, hardline Islamists ransacked the U.S. Embassy in Tunis during worldwide Muslim protests over an anti-Islam video posted on the Internet.

In another sign of growing Islamist-secularist friction, Habib Kozdhogli, head of the arts faculty at Tunis university, is go on trial on May 2 charged with slapping a veiled student who insisted on entering a class last year.

Moderate Ennahda Islamists who won a free election now head a coalition government in Tunis. But Salafists are pressing for Islam to be made the law of the land and secularists say Ennahda is doing little to safeguard individual and women's rights.


http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2013/04/18/Tunisian-Salafists-storm-female-student-hostel-to-stop-dancing.html

19-04-2013, 10:47


Groot gelijk hebben ze. Imiteren van ongelovige is ten strengste verboden.

19-04-2013, 10:50

Citaat door ENVY_ME:
Groot gelijk hebben ze. Imiteren van ongelovige is ten strengste verboden.
en mensen aanvallen is wel ok ? ik dacht dat zulk simplisme eigen was aan de rednecks, maar hier heerst het ook.

19-04-2013, 10:51
Sociale controle kan geen kwaad.

19-04-2013, 10:53



Citaat door AirbusA380:
en mensen aanvallen is wel ok ? ik dacht dat zulk simplisme eigen was aan de rednecks, maar hier heerst het ook.
Het zijn waarschijnlijk shi-ieten, die zijn onwetend.

19-04-2013, 10:59

Citaat door ENVY_ME:
Het zijn waarschijnlijk shi-ieten, die zijn onwetend.




ze noemen zich toch ahl as sunnah

19-04-2013, 11:00

Citaat door ENVY_ME:
Het zijn waarschijnlijk shi-ieten, die zijn onwetend.
Al waren het kaloten, je valt geen mensen aan.

19-04-2013, 11:05

Citaat door sjena:
ze noemen zich toch ahl as sunnah
Totaal niet, en zo kan je zien dat je ook een onwetende debiel bent die alles gewoon overneemt van andere zonder te onderzoeken.
Ze noemen zich namelijk; Ahlul bayt en geen sunnah, aangezien ze Maria aanbidden vooral die Shia vorm in Iran.

19-04-2013, 11:10

Citaat door AirbusA380:
wow en ik maar denken dat ik tegen een volwassen iemand bezig was.
Jammer genoeg ben je de scheldproza niet ontgroeid
Niemand was aan het schelden? ik noemde enkel een 'groep' die hier in NL 'ondanks dat ze aanvallen/mishandelen/verkrachten/vermoorden' als 'normaal' worden ondervonden en guess what ook nog eens worden erkend. Zie stichting Martijn.


Moet je je daar niet even druk over maken? Of nee je haat jegens Moslims dat is wat jou voedt. Tfoe gesh.

19-04-2013, 11:13

Citaat door ENVY_ME:
Totaal niet, en zo kan je zien dat je ook een onwetende debiel bent die alles gewoon overneemt van andere zonder te onderzoeken.
Ze noemen zich namelijk; Ahlul bayt en geen sunnah, aangezien ze Maria aanbidden vooral die Shia vorm in Iran.



salafisten zijn sunnah

19-04-2013, 11:14

Citaat door ENVY_ME:
Niemand was aan het schelden? ik noemde enkel een 'groep' die hier in NL 'ondanks dat ze aanvallen/mishandelen/verkrachten/vermoorden' als 'normaal' worden ondervonden en guess what ook nog eens worden erkend. Zie stichting Martijn.


Moet je je daar niet even druk over maken? Of nee je haat jegens Moslims dat is wat jou voedt. Tfoe gesh.
ik ben geen Nederlander.

Tuurlijk maak ik me druk in pedofilie en heb ik zeker bezwaren aan organisaties zoals Martijn.
Daar gaat dus je veronderstelling ?

ik kom enkel op voor diegene die door die meute aangevallen werden, die slachtoffers kunnen gezien het in Tunesië is perfect moslims zijn.
Maar blijkbaar kan hun recht en vrijheid je niet schelen.

19-04-2013, 11:15

Citaat door sjena:
salafisten zijn sunnah
Soennieten zijn Sunnah.

EN nu back off met je bullshit, geen dingen roepen waar je niets over weet.

19-04-2013, 11:17



Citaat door AirbusA380:
ik ben geen Nederlander.

Tuurlijk maak ik me druk in pedofilie en heb ik zeker bezwaren aan organisaties zoals Martijn.
Daar gaat dus je veronderstelling ?

ik kom enkel op voor diegene die door die meute aangevallen werden, die slachtoffers kunnen gezien het in Tunesië is perfect moslims zijn.
Maar blijkbaar kan hun recht en vrijheid je niet schelen.
Tuurlijk wel.
En btw mn reactie was puur sarcastisch om die Sjena de haatsmurf te jennen.
Ik ben anti-geweld/haat/bloedvergiet, die beelden van onschuldige mensen scheuren mijn hart. EN als het kon had ik al die kindjes geadopteert. Het gaat me om de hypocritie van de Hollanders, die roepen en wijzen maar hun eigen vingers niet eerst bekijken.

19-04-2013, 11:24

Citaat door ENVY_ME:
Tuurlijk wel.
En btw mn reactie was puur sarcastisch om die Sjena de haatsmurf te jennen.
Ik ben anti-geweld/haat/bloedvergiet, die beelden van onschuldige mensen scheuren mijn hart. EN als het kon had ik al die kindjes geadopteert. Het gaat me om de hypocritie van de Hollanders, die roepen en wijzen maar hun eigen vingers niet eerst bekijken.
Hypocrisie heb je inderdaad overal.
indien ieder zijn eigen stoep kuist is de straat proper, zo simpel is dat.

en daarmee is dit weer opgeklaard

19-04-2013, 11:24

Citaat door ENVY_ME:
Groot gelijk hebben ze. Imiteren van ongelovige is ten strengste verboden.
Ziek religieus figuur

Pagina's : [1] 2