Bekijk volle/desktop versie : 'De rustige jaren op de Golanhoogten zijn voorbij'



17-04-2013, 23:39

Citaat door Pozerd:



'De veertig rustige jaren op de Golanhoogten zijn voorbij', zei de Israëlische stafchef Benny Gantz tijdens de onafhankelijkheidsfeesten.
'We bereiden onze grenzen in het noorden er op voor, met geavanceerde t\e tactische obstakels, maar we zijn ons er van bewust, dat we ook vanuit de lucht kunnen worden aangevallen'.

Bovendien maakte de nieuwe minister van Defensie voor soldaten in Hetzlia duidelijk, dat de shiitische terroristen in Libanon, Hezbollah en ook Hamas in Gaza zijn voorbereid op een nieuwe oorlog met Israël. 'Hezbollah en Hamas hebben tienduizenden raketten van diverse soorten bijeengebracht en wachten nu op het bevel om die op Israël af te schieten' zei Ya'alon.

'Zelfs op deze dagen en ondanks onze successen in de Gaza-operatie Wolkkolom worden onze zuidelijke dorpen vanuit de Gazastrook aangevallen met raketten. We zullen daar niet in berusten en er op reageren'.

Een teken van de veranderingen op de Golanhoogten is het gedrag van de VN-soldaten op de Golanhoogten, die sinds de Yom-Kippoer-oorlog (1973) verantwoordelijk zijn voor de wapenstilstand, of beter gezegd: deze waarnemen.

Voor de rust op de Golanhoogten was de Syrische regering onder de familie Assad verantwoordelijk, eerst vader Bashar el Assad en daarna zijn zoon Bashar el Assad, die nu in Syrië moet vechten voor zijn leven, het leven van zijn familie en het leven van de islamitische minderheid van zijn stam, de Alawieten

Israël bereidt zich voor op de dag na de val van Assad, waarna de chaos binnen Syrië zal uitbreken en Israël geen gesprekspartner zal hebben in Damascus. Israël staat voor een strategische verandering in het Midden-Oosten, vooral aan zijn zuidgrens met Egypte en de noordelijke grens met Syrië. Zowel Ya'alon als Gantz benadrukten dat Israël zich op het ergste zal voorbereiden.


http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/3055-de-rustige-jaren-op-de-golanhoogten-zijn-voorbij
.

17-04-2013, 23:58



Citaat door bloefkappe:
1 vraag: waarom steunen Amerika en Israel de rebellen, als ze weten dat dit slecht is voor Israël?

toch niet omdat ze inzitten met het Syrische volk? Moet toch uit eigen belang zijn, maar ik zou echt niet weten waarom..
omdat ze weten dat hezbollah meer schade kan aanrichten. daarom kiezen ze liever voor de rebellen .

18-04-2013, 00:21

Citaat door bloefkappe:
http://nos.nl/video/441058-israeliers-vluchten-na-luchtalarm-tel-aviv.html


Check die Joden vluchten haahhaahahahah

zal in de toekomst nog veel gebeuren denk ik

Ben wel pro Israel maar moet hierom lachen
hahahahahah

18-04-2013, 02:39

Citaat door bloefkappe:
http://nos.nl/video/441058-israeliers-vluchten-na-luchtalarm-tel-aviv.html


Check die Joden vluchten haahhaahahahah

zal in de toekomst nog veel gebeuren denk ik

Ben wel pro Israel maar moet hierom lachen
Aan je reactie kan ik zien dat je gewoon een vuil takya praktiserende stink sjiet bent.