Bekijk volle/desktop versie : 'Aap met pindasaus, zó lekker!'



17-04-2013, 12:56
De mensen in Dordrecht waar de politie maandag een dode aap in een groentela van de koelkast vond, lopen de kans een geldboete te krijgen die ligt tussen de 700 en 1050 euro. Dit is afhankelijk van de apensoort. Dat moet nog worden vastgesteld.

Dat meldde woensdag een woordvoerder van het Functioneel Parket van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Het is in Nederland überhaupt verboden om apenvlees in bezit te hebben.

Volgens het Algemeen Dagblad was het de tweede keer in een maand tijd heeft de politie apenvlees in beslag genomen bij mensen van Congolese origine. Zij kochten het vlees naar eigen zeggen in het buitenland, om het hier te consumeren.

Dode aap zelf verklapt aan politie
'Kijk we hebben lekker eten. Aap,' zegt Congolees Alain uit Dordrecht zondag nietsvermoedend tegen de politie, terwijl hij de groentenla van zijn koelkast opentrekt. De agenten komen eigenlijk voor zijn bovenbuurman, die overlast heeft veroorzaakt, maar inmiddels aan tafel zit bij de Congolees.

De dienders geloven hun ogen niet als ze in de plastic lade een onthoofd apenlijkje zien liggen en nemen het in beslag als ze van de eerste schrik zijn bekomen. Tot grote verbazing en woede van de Afrikaanse dertiger. Hij eist teruggave van het dier, dat zijn huisgenoot Papi volgens hem voor 100 euro kocht op de Afrikaanse markt Chateau Rouge in Parijs.

'Aap is zó lekker!'
Alain tegen het Algemeen Dagblad: 'Een aap is toch geen drugs? Dit is voor ons gewoon vlees. Jullie eten toch ook van alles? De politie moet maar gaan klagen bij de douane. Die liet het door. Aap lijkt wel wat op varken, maar het heeft een sterkere smaak. Het is zó lekker, maar moeilijk te krijgen en daarom erg duur. Als je ergens aap tegenkomt, koop je het gelijk. Het is mijn lievelingseten. Ik eet het het liefst met pindasaus en groenten, zoals spinazie.'

Vorige maand vond de marechaussee tijdens een verkeerscontrole op de A2 bij Eijsden apenvlees in de auto van een Congolees (56) uit België. Het vlees lag in een plastic tas op de achterbank en werd ontdekt doordat er twee handjes uitstaken. De vrouwelijke passagier, in bezit van een vals Angolees paspoort, verklaarde dat ze het vlees had gekocht in Duitsland.

Bushmeat vooral uit Afrika
Macabere ontdekkingen zoals deze zijn zeldzaam in Nederland. De marechaussee onderschepte naar eigen zeggen nooit eerder apenvlees, de douane evenmin. 'We komen wel eens slangenhuiden of ander bushmeat tegen (vlees of producten van wilde dieren uit de jungle, red.) maar slechts af en toe,' zegt woordvoerster Gera van Weenum tegen het Algemeen Dagblad.

Dat bushmeat hoofdzakelijk uit Afrika komt, is niet toevallig. Bewoners van het Congobekken, het tweede grootste regenwoudgebied op aarde na het Amazonebekken, zijn voor hun eiwitbehoefte voor 60 tot 80 procent aangewezen op vlees van wilde dieren. Daarom jagen ze op knaagdieren zoals ratten, maar ook op apen. Vlees van mensapen zoals chimpansees en gorilla's geldt als een lekkernij.

Deze delicatesse willen Congolezen, Kameroeners, Gabonezen en emigranten uit de Centraal-Afrikaanse Republiek ook in het buitenland. Dat kost natuurlijk een paar centen, reden waarom steeds meer thuisblijvers niet langer voor zichzelf jagen, maar voor de handel. Vier kilo aap leverde in 2010 in Kame-roen 5 euro op, tegen 100 euro in het buitenland. Nu krijg je voor dat bedrag nog hooguit een kilo.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3427277/2013/04/17/Aap-met-pindasaus-zo-lekker.dhtml

17-04-2013, 12:59


Laat ze elkaar opeten,
alsof het verschil zichtbaar is.

17-04-2013, 13:04

Citaat door GloriousBastard:
Laat ze elkaar opeten,
alsof het verschil zichtbaar is.
Er is ook geen verschil tussen vogelpoep en een witte nederlander

17-04-2013, 13:05

Citaat door mr_firefist:
Er is ook geen verschil tussen vogelpoep en een witte nederlander
Oh

17-04-2013, 13:09



Citaat door GloriousBastard:
Oh
Precies ja....."oh"........goed gezegd........Ik laat je achter met je mond open van verbazing.......

ik betaal graag met gelijke munt terug racist

17-04-2013, 13:12

Citaat door mr_firefist:
Precies ja....."oh"........goed gezegd........Ik laat je achter met je mond open van verbazing.......

ik betaal graag met gelijke munt terug racist
Ben jij Yes R? je hebt van die rap teksten in je reactie naar mij.