Bekijk volle/desktop versie : Elders zou zo'n vaderlander 'taliban' worden genoemd



15-04-2013, 22:52

Citaat:


De riolen van internet stromen op verrassende en minder verrassende momenten over. Weinig verrassend zijn in Nederland anno 2013 de reacties op een brandstichting in een Turkse moskee in Enkhuizen: gekweld zelfbeklag over de multiculturele samenleving en applaus voor de brandstichters. .

Opzet staat vast, de motieven voor de brandstichting zijn minder duidelijk. Er zijn de laatste tijd ook andere branden geweest, wat kan wijzen op een neutrale pyromaan. Anderzijds is al eerder geprobeerd deze moskee in de as te leggen, in 2011. Ook een gebouw waarheen de moskee zou verhuizen brandde af.

'We want more'
Geen compassie voor de Enkhuizer moslims op Facebookpagina 'Nederland mijn vaderland' en diverse websites van media. Sitebezoekers leven zich lekker uit. Commentaren op 'Nederland mijn vaderland' zijn verwijderd maar http://www.Joop.nl heeft ze voor het nageslacht bewaard. Een bloemlezing: 'De fik erin die troep' ... 'Een minaret als paaskaars, dat is wel origineel' ... 'Het ruimt zo lekker op!! Volgende x als zo ding vol zit tapijtsnuivers' ... 'We want more' ... 'Gas erop wedden dat het die gene niet lukt in een week al die haathuizen in nl af te branden' ...

En dan nog één op de RTL-site: 'Het is gewoon de wil van Allah anders had hij het wel laten regenen. Ook hij is dus van mening dat er nu wel genoeg bidhuizen voor hem zijn gebouwd.' Elders op internet valt te vernemen dat de moslims zelf hun gebedshuis wel zullen hebben aangestoken voor de verzekering, dat de moskeebrand een goed alternatief was voor de vanwege droogte afgelaste paasvuren en dat je zulke dingen kunt verwachten wanneer je buurtbewoners een ongewenste moskee door de strot duwt.

Mensen die zulke dingen schrijven hebben geestverwanten elders op de planeet. Als ze in een moslimland waren geboren zouden ze 'Allahoe akbar' roepend voorop hebben gestaan bij het vernielen van kerken, heiligengraven, de sfinx of Boeddhabeelden. Ze zouden ook een naam hebben gehad: taliban.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/article/detail/3422657/2013/04/09/Elders-zou-zo-n-vaderlander-taliban-worden-genoemd.dhtml

met dank aan sjena...die deze link in mijn hoekje heeft gedropt en niet elders maar hier Taliban loopt te krijsen.

15-04-2013, 23:14


ja slaat nergens op .