Bekijk volle/desktop versie : Welk van de volgende 3 situaties vinden jullie het ergst?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

13-04-2013, 00:06
De eerste:

Je bent eind de dertig en begin veertig jaar oud, je bent getrouwd geweest maar je partner is plots overleden (bv ongeval ofso). Je bent nu een weduwe en hebt ontzettend veel verdriet en je bent ontroostbaar. Verder heb je geen kinderen, omdat het jullie nooit lukte om kinderen te krijgen. Tot slot voel je je ook eenzaam, omdat de mensen in je omgeving en vriendinnen allemaal een eigen gezinnetje hebben met kinderen etc...

Tweede:

Ook hier ben je ongveer eind 30 of begin 40, maar in dit geval ben je nog nooit getrouwd geweest, ook nooit verkering gehad, nooit heeft een man je aangeraakt en nooit heeft een man om je hand gevraagd. De reden hiervoor is onbekend, je weet niet waarom je geen geluk hebt op vlak van liefde. Ook hier heb je dan uiteraard geen kids, maar je vriendinnen etc hebben een eigen gezinnetje en leven in een ander wereld dan degene die jij in leeft. Je bent bang dat je later alleen oud zult eindigen, want je broers zussen en vriendinnen hebben het allemaal druk met werk en gezin etc...

Derde:

In deze situatie ben je getrouwd met de liefde van je leven, maar na jaren huwelijk, wil hij scheiden omdat hij iemand anders heeft leren kennen. Je bent er kapot van want je houdt ontzettend veel van hem, je bent dan uiteindelijk gescheiden en ontroostbaar. Ook hier ben je rond je 40ste en je hebt geen kinderen. Je ex heeft iemand anders leren kennen en is met die vrouw getrouwd, je weet dat hij supergelukkig is terwijl jij er kapot van bent. De reden van scheiding, laten we zeggen omdat hij niets meer voor je voelt. Waarom hebben jullie nooit kinderen gehad? Wel omdat het ook niet zo simpel ging, maar dat vond je niet zo erg want je was immers gelukkig.

Welk van de bovenstaande situaties vinden jullie het ergst?
Ik weet dat ze alle 3 heel erg zijn, maar stel als je er eentje zou moeten kiezen, welke dan?

13-04-2013, 00:08


Wejow. Uiteindelijk eindig ik toch oud en zonder kids. Verschrikkelijk.

13-04-2013, 00:09

Citaat door Monarch:
Wejow. Uiteindelijk eindig ik toch oud en zonder kids. Verschrikkelijk.
Waarom zeg je dat ? dat weet je toch niet, misschien eindig je wel met 6 kids ofso.

13-04-2013, 00:10
Ik open trouwens deze topic omdat ik drie mensen ken die in die gelijkaardig situaties zitten :s

13-04-2013, 00:12


Nou dan maar voor de tweede situatie

13-04-2013, 00:12
In geen enkele situatie met kinderen? Zo gaar...

13-04-2013, 00:12
3de dat is gewoon verspilde tijd en komt hard aan.

2de kun je niks aandoen maar ook erg natuurlijk

1ste ook erg


1 en 3 vind ik erg

13-04-2013, 00:14

Citaat door -lola-:
Ik open trouwens deze topic omdat ik drie mensen ken die in die gelijkaardig situaties zitten :s


Oh. Wat naar zeg. Ik dacht verzonnen.

13-04-2013, 00:18
2de vind ik het ergst, daarna 1 en als minst erge vind ik 3. Daar kom ik wel overheen.

13-04-2013, 00:18
ik vind de 1ste de ergste omdat je te maken hebt met verdriet door Allahs wil ; de anderen kunnen ook mektab zyn maar het is nog anders want de 2de heeft niet met een man te maken & is verdrietig door haar eigen gedachten ; de 3de heeft te maken met verdriet door een rotzak van een man ; het idee dat het een rotzak is maakt het verdriet wel draaglyker maar de 1ste niet zy was misschien gewoon gelukkig getrouwd & ineens heeft Allah ervoor gekozen hem terug te nemen ; dat lykt me echt pynlyk

13-04-2013, 00:19

Citaat door Sentoper:
In geen enkele situatie met kinderen? Zo gaar...
Precies wat ik dacht haha, ik hoopte bij die laatste dat je dan tenminste wel je kinderen hebt wat het dus bij voorbaat al het minst ergst maakt.

13-04-2013, 00:20

Citaat door StreetChic:
ik vind de 1ste de ergste omdat je te maken hebt met verdriet door Allahs wil ; de anderen kunnen ook mektab zyn maar het is nog anders want de 2de heeft niet met een man te maken & is verdrietig door haar eigen gedachten ; de 3de heeft te maken met verdriet door een rotzak van een man ; het idee dat het een rotzak is maakt het verdriet wel draaglyker maar de 1ste niet zy was misschien gewoon gelukkig getrouwd & ineens heeft Allah ervoor gekozen hem terug te nemen ; dat lykt me echt pynlyk
Maar 1 heeft wel een mooi huwelijk gehad, liefde gekend etc. dat vind ik ook wel heel mooi. Het lijkt me erger als je nooit liefde gekend hebt, nooit dat iemand van je gehouden heeft of andersom...dat lijkt me best wel een enorm gemis. De 1de heb je wel mooie herinneringen en toch een fijn huwelijk gehad.

13-04-2013, 00:25


wat je niet kent mis je niet ; had jy het lastig als ongetrouwde meid voordat je getrouwd was? ik niet ; optie 2 kan zich focussen op andere zaken om gelukkig te zyn ; liefde van een man is niet alles


Citaat door Jules:
Maar 1 heeft wel een mooi huwelijk gehad, liefde gekend etc. dat vind ik ook wel heel mooi. Het lijkt me erger als je nooit liefde gekend hebt, nooit dat iemand van je gehouden heeft of andersom...dat lijkt me best wel een enorm gemis. De 1de heb je wel mooie herinneringen en toch een fijn huwelijk gehad.

13-04-2013, 00:25
2e vind ik het ergste...lijkt me vreselijk om nooit liefde te hebben gekend van een man, en aanrakingen enzo..en maagd te moeten sterven.

13-04-2013, 00:26

Citaat door Sentoper:
Oh. Wat naar zeg. Ik dacht verzonnen.
Jah en het zijn drie dames, twee daarvan mijn nichten en eentje mijn tante.
Heel erg maarja dat is het leven, je kan niet op alle vlakken geluk hebben.
Bv mijn nicht die nooit getrouwd is geweest is bijvoorbeeld best rijk en heeft het goed.

Pagina's : [1] 2 3 4 5