Bekijk volle/desktop versie : "Belkacem heeft Vilvoordse jongeren geradicaliseerd"



Pagina's : [1] 2

10-04-2013, 23:48

Citaat door Pozerd:



De Vilvoordse moslimgemeenschap wordt stilaan wanhopig. De afgelopen maanden vertrokken al twintig jongeren naar Syrië om er te vechten tegen het regime van de Syrische president Bashar al-Assad. En steeds meer vingers wijzen de radicale moslimorganisatie Sharia4Belgium aan als schuldige. "Belkacem heeft onze jongeren geradicaliseerd", zegt Mimoun Aquichouch, voorzitter en spreekbuis van de moskee Masgid Annasr in Vivoorde, vandaag in de krant De Standaard.

Een twintigtal jongeren, allemaal tieners of jonge twintigers uit Vilvoorde, reisden stiekem per boot of vliegtuig naar Syrië. "Veel jongens die geradicaliseerd zijn, hadden vroeger geregeld problemen met de politie en het gerecht", legt Aquichouch uit. "Omdat ze ouder werden, kwamen veel van die kerels de afgelopen jaren tot het besef dat ze op het rechte pad moesten. Ze zochten zingeving, een richting in hun leven. En die vonden ze niet bij ons, maar bij Sharia4Belgium."

Prediken
Aquichouch herinnert zich nog dat Fouad Belkacem vorig jaar met de ramadan plots aan de Vilvoordse moskee stond. "Hij was gekleed als een Saudiër. Van ons mocht hij meebidden, maar we hebben niet toegestaan dat hij hier preekte. Daarom is hij naar de Grote Markt van Vilvoorde getrokken om daar tegen de massa te prediken." Met effect: "Want onze jongens luisterden naar hem."

Verschillende jongens uit Vilvoorde trokken daarna naar Antwerpen. "Daar zijn ze geradicaliseerd", zegt Aquichouch. "Op dat moment hadden we moeten ingrijpen."

Ondertussen trokken al verschillende groepjes naar Syrië. "De achtergebleven ouders zijn de wanhoop nabij. Ze zijn gebroken, kapot. Sommige moeders raken al weken hun bed niet uit", aldus de voorzitter van de moskee. Veel ouders leven nu in vrees dat ook hun kind zal vertrekken. "Iedereen houdt zijn kinderen veel beter in de gaten: hoe kleden ze zich, hoe is hun gedrag?"

Twaalf Belgen gesneuveld
Weekblad Knack meldde gisteren dat er al minstens twaalf Belgen gesneuveld zijn in Syrië. Het blad sprak een imam, die anoniem wenst te blijven. De man, die aan een doctoraat werkt over islamitische bewegingen in België, bezocht reeds drie getroffen Marokkaanse families, in Mechelen, Vilvoorde en Brussel.

"Ik weet dat er al minstens honderd uit België vertrokken, en vermoedelijk enkele honderden. Vooral uit Limburg, Antwerpen, Mechelen, Vilvoorde. De jongsten die ik ken zijn 15 en 16 jaar. Kindsoldaten dus. Ik vrees dat het nog zal groeien, want er vertrekken er nog elke dag. Heel erg vind ik dat er zich verschillende Belgen vrijwillig op de lijst van zelfmoordkandidaten hebben gezet", wordt hij geciteerd.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1612033/2013/04/10/Belkacem-heeft-Vilvoordse-jongeren-geradicaliseerd.dhtml
.

11-04-2013, 01:07



Citaat door JYR:
Sterkte voor de ouders, toch kan ik de keuze van deze broeders wel begrijpen. Wat ze doen is heel dapper.
ik vraag me af waar jij dan nog op wacht en neem die Belkacem ook maar mee...succes.

11-04-2013, 01:09

Citaat door JYR:
Sterkte voor de ouders, toch kan ik de keuze van deze broeders wel begrijpen. Wat ze doen is heel dapper.

15 jaar!!! Ze weten niet eens hoe ze een wapen moeten vasthouden. Kunnen ze net zo goed voor een trein springen

11-04-2013, 07:14
prima als ze maar nooit meer terug komen , alleen JYR is een beetje laf heeft last van platvoeten . als de sodemieter aan het werk om dit type MALOTEN het land uit te werken en of buiten de grenzen te houden.

11-04-2013, 07:59


Had hij zoiets in Iran of een ander islamitische land gedaan dan was hij al lang geëxecuteerd, wat een lafaard dat hioj het wel in zo'n land als België wel durft.
Maar daar onder geestverwandten wel als "held" wordt gezien.

11-04-2013, 08:03
pfff liever een kogel in Syrie dan levenslang in Vilvoorde , mijn God wat is dat toch een gat een mens is daar noch Vleesch Noch Visch !

je bent noch vlaming noch waal als je in vilvoorde komt , heeft te maken met de belgische splijting en dan nog marokkkaan en dan nog moslim en dan nog Belkacem op je brood nou genoeg ingredienten om compleet door te draaien !

Belgie is heel racisitsch en jongeren waar niet zwaar is geinvesteerd door de ouders zijn daar ten doode opgeschreven als je niet in de drugs zit of een handels zaak kan overnemen van je ouders kan je bijna niet anders dan een ticket naar syrie kopen

11-04-2013, 09:13

Citaat door JYR:
Oh leuk, ik heb bewondering voor ze, en dan moet ik ook maar daar na toe? slaat nergens op.



Ik denk dat je mensen toch onderschat. Vandaag de dag ben je pas volwassenen als je 18 jaar bent, vroeger was dat al veel eerder.
Heb je sommige filmpjes op YouTube gezien ? Het amateurisme straalt er vanaf.

11-04-2013, 09:39

Citaat door JYR:
Oh leuk, ik heb bewondering voor ze, en dan moet ik ook maar daar na toe? slaat nergens op.



Ik denk dat je mensen toch onderschat. Vandaag de dag ben je pas volwassenen als je 18 jaar bent, vroeger was dat al veel eerder.

Als het normale jongens waren ok. Maar is toch typerend dat het onstabiele jongens zijn allemaal, die heel hun leven problemen hebben en nu dit als roeping zien ineens.

11-04-2013, 10:39
Niet Belcasem heeft de jongeren geradicaliseerd, maar de hypocriete wereldpolitiek van Westerse landen

11-04-2013, 10:52

Citaat door JYR:
Sterkte voor de ouders, toch kan ik de keuze van deze broeders wel begrijpen. Wat ze doen is heel dapper.
Er is niets dapper aan instabiele jongens/ kinderen die de werkelijkheid niet meer kunnen zien, door radicale figuren als Kacem.

11-04-2013, 11:08

Citaat door deVerdeler:
Er is niets dapper aan instabiele jongens/ kinderen die de werkelijkheid niet meer kunnen zien, door radicale figuren als Kacem.
Je doet nu een aanname

11-04-2013, 11:09

Citaat door JYR:
Ik snap het ook niet, die man zat toch een jaar gevangen heeft nu huisarrest en S4B moest toch stoppen. Wat heeft hij nou kunnen doen.

Is volgens mij gewoon een beetje iemand als dader aanwijzen van dit fenomeen. Zijn de rest van de europese moslims die daar naar toe zijn gegaan dan ook zijn schuld?
Ben het met jou eens broeder!

11-04-2013, 11:11



Citaat door JYR:
Ach kuffar media maakt deze jongens graag zwart. Ik denk dat het vrij normale jongens zijn en vaak heel intelligent. Net als die amsterdamse jongen en de interview die haar moeder gaf. Ze zagen het ook niet uitkomen was gewoon een rustige jongen zeiden ze.

Vraag wat hun motief is, en dat is moslims beschermen. En dat respecteer ik en vind het heel dapper dat ze hun leven wagen er voor.

En ach wat is radicaal? Heb die filmpjes ook gezien van hun, ene radicale was dan vooral bedoelt om te proviceren als soort marketing stunt en zo een groter publiek bereiken wat heel goed werkte. Voor de rest zijn ze heel rustig gewoon, was zelfs een interview van een belg die als vraag stelde of impliceerde dat Mohammed (saw) een pedofiel was. Waarop hij gewoon rustig antwoorde.

Zie daar de "liberale progressive" moslim daar maar rustig op antwoorden.

Ik zie in syrie moslims afgeslacht worden, we hebben allemaal de beelden gezien de afgelopen twee jaar. En ze vragen om hulp. Vraag me af welke realiteit jij dan wel ziet.
1) Gezien hun achtergrond en de partijen met wie zij strijden, zijn ze daar niet om burgers te beschermen, maar om hun opstand tegen Assad te kapen om een Shariah aldaar te implementeren. Dan gaat et mij niet om de Shariah, maar om die groeperingen (sommigen zwaar radicaal en zelfs terroristisch) die de wens van de bevolking eigenlijk kapen voor hun eigen agenda.

2) Kacem is wel radicaal en zijn groepje was alles behalve beleefd, rustig en kalm.

3) Syrië heeft een bevolking van 30.000.000 + . Ga mij niet vertellen dat zij allemaal tegen Assad vechten. Sterker nog... ongeveer 1 ton vecht tegen Assad. Dat is 0,33 % van de bevolking! Zij hebben geen jonge knulletjes nodig die net 15/ 16 zijn (anderen wat ouder) om zichzelf te beschermen tegen Assad. Ze hebben genoeg volk. Zij hebben een eenheid nodig aan de kant van de opstand (die ver te zoeken is) en een dialoog.

Als die jochies echt wat willen doen, dan kunnen ze de 1,5 miljoen vluchtelingen gaan helpen.

11-04-2013, 11:38

Citaat door JYR:
1. Jij zegt dat de syrische bevolking geen sharia wilt, waar haal je dat vandaan?

http://https://www.youtube.com/watch?v=y4STPzb2IDQ
http://https://www.youtube.com/watch?v=-DLSNxGgsh0

2. Dat zeg jij, waarom vind je hem radicaal?

3. Tuurlijk er zijn zeker mensen die assad weer steunen daar. Maar goed, als de oppesitie geen steun heeft van de bevolking dan zouden ze echt niet twee jaar lang kunnen overleven met minder man en wapens. Geen leger blijft overeind zonder de steun van de bevolking.

Als die jochies echt wat willen doen, dan kunnen ze de 1,5 miljoen vluchtelingen gaan helpen. Meschien is dat beter ja, maar dan nog ze hebben hun eigen pad gekozen en eigen keuze gemaakt om te helpen op een andere manier en dat respecteer ik.
Ik lees... en daaruit kan ik opmaken dat je een groep heb die dat wensen en dat je een groep hebt die dat niet wensen en dat je groepen hebt die geen buitenlandse inmengingen willen en ga zo maar door.

Stel Assad wordt opgeruimd... Denk jij dat de mensen die shariah willen de mensen die democratie willen met rust zullen laten? Nee... zoals het er nu naar uitziet heb je dar naar 10 jaar nog steeds oorlog. En wat gaan onze Nederlandse of Belgen daar aan doen? Ze zijn kanonnenvoer... meer niet.

Er is ook geen sektarisch geweld wat sommige radicalen op deze forum ons proberen duidelijk te maken.... Het leger bestaat merendeels uit soennieten die vechten tegen de opstandelingen die merendeels bestaan uit soennieten. Beide groepen hebben etnische minderheden.

Oorlog daar is zo complex dat je allang niet meer van partij A en partij B kan spreken... Er zijn daar net zoveel partijen als het alfabet en sommigen strijden zelfs onderling.

11-04-2013, 12:04

Citaat door JYR:
En democraten zullen weer de mensen die de khalifa willen niet met rust laten, inderdaad het word nog jaren onrustig daar. Maar de rode draad is hierin Assad, die weigerde te vertrekken. En wat nu, wil je zeggen laat hem maar blijven daar? laat hem maar lekker zijn volk uitmoorden?
Zolang Assad steun krijgt van Iran, Hesbollah en stiekem Irak m.b.t. wapens en wellicht mankracht enerzijds en anderzijds politieke steun heeft van Rusland en China, krijg je hem niet weg. Bovendien heb je ook veel bevolking die hem wel gewoon steunen.

Dus?

Geweld gaat niets doen behalve land verder stuk maken.

Ze moeten praten. Assad wil praten, maar niet met de mensen die wapens hebben. En een groep binnen de rebellen willen niet praten zolang Assad op zijn plek blijft.

Ze moeten beiden water bij de wijn doen... kwestie van tijd dat ze dit in gaan zien.

Pagina's : [1] 2