Bekijk volle/desktop versie : 'Van Gaal onomstreden nummer één bij AZ'



13-01-2005, 13:41
'Van Gaal onomstreden nummer één bij AZ'



AZ ziet in Louis van Gaal de ideale opvolger van Co Adriaanse, zo meldt het AD. De Alkmaarders zouden Van Gaal een mooie aanbieding hebben gedaan en hem een paar dagen de tijd hebben gegeven om na te denken over het aanbod. Pas als Van Gaal nee zegt, benadert AZ andere kandidaten.

De voormalige coach en technisch directeur van Ajax wilde niet ingaan op de vermeende interesse maar liet wel weten volgend seizoen weer als trainer/coach actief te zullen zijn. 'Het liefst werk ik straks in Engeland, Nederland of Duitsland. Daar ga ik over nadenken. Ik zal toch tegen een aantal mogelijkheden nee moeten zeggen en dat is in bepaalde gevallen best moeilijk.'

Van Gaal stapte eind oktober 'in het belang van de club' op als technisch directeur bij Ajax. Hij kon niet leven met het verschil van inzicht over de uitvoering van het technische beleid en zijn bevoegdheden. De Amsterdammer was ruim een jaar daarvoor wederom in het belang van de club aangetreden, ook al wist hij toen al dat hij het liefste op het veld zou staan.

De lobby voor Van Gaal begon al toen Adriaanse AZ tijdens de winterstop liet weten dat hij geen contractverlenging wilde, maar wel wist wie hem het beste zou kunnen opvolgen. 'Ik bemoei me er verder niet mee, maar Louis van Gaal is mijn ideale opvolger. Alleen dan wordt AZ er beter van. Louis is een betere trainer dan ik', aldus Adriaanse deze week in VI.

13-01-2005, 16:10


ha. ik hoorde het al op de radio..het is maar een paar kleine stapjes omlaag,,,van Noucamp, naar de Hout.,,Het zal wel wennen worden voor de spelers met het strenge protocol van van gaal..ze zullen in ieder geval geen Paas Eiren moeten zoeken...ik denk dat van Gaal zijn spelers wel als Volwassenen zal behandelen , en niet als kleine kinderen zoals Adriaanse doet

13-01-2005, 16:38
Adriaanse is een leerling van Van Gaal. Dus zal de werkwijze en discipline ongeveer hetzelfde zijn. Als vind ik Van Gaal ook een vele betere trainer en een stuk minder arrogant dan Adriaanse. Ik denk daarom dat het echt heel goed is, als Van Gaal trainer wordt van AZ. Ik denk ook dat als AZ nu alle spelers (of belangrijke) kan houden je er een vierde topclub bij hebt. Ik hoop in ieder geval dat AZ het zo ver mogelijk in de UEFA cup schopt en nationaal ook ver komt!

13-01-2005, 16:45
Wel, arrogant niet...daarin is van Gaal overslaanbaar....hij kan zeer slecht tegen kritiek. Of van gaal een betere trainer is moet noge afgewacht worden,,,Van Gaal is alleen nog trainer geweest van TopClubs, dus AZ zal ook voor hem weer een hele andere klus worden.

13-01-2005, 17:39


Van Gaal benaderd de pers heel anders als Adriaanse. Iedereen vind Adriaanse ook cool bij de pers. Als jij gaat zitten voor een persconferentie heeft hij alle lachers aan zijn hand. Van Gaal is rechtlijnig en direct. Iedereen lachte hem uit toen hij zei dat de goep van 2002 (Oranje) geen echte pros waren. De hele pers viel over hem heen en hij was zielig. Nu een paar jaar later krijgt hij toch gelijk! Marco van Basten roept ze niet eens op. Als van Gaal dat had gedaan...............

Als je bij Barcelona in je eerste jaar meteen kampioen kan worden en het jaar erop ook dan ben je een goeie hoor! Bij Ajax heeft hij alles gehaald wat hij kon halen terwijl hij redelijk onbekend was. Ik denk dat als Ajax Koeman had ontslagen en van Gaal echt een vrijbrief gaf om alles te veranderen naar zijn zin Ajax een echte topclub zou zijn binnen een paar jaar! Helaas heeft Ajax daar een fout gemaakt!

13-01-2005, 17:45
Als Van Gaal echt trainer van AZ gaat worden dan ben ik er van overtuigd dat AZ hele goede aankopen zal gaan doen onder zijn bewind.

13-01-2005, 21:59

Citaat door 10Maradonna10:
Van Gaal benaderd de pers heel anders als Adriaanse. Iedereen vind Adriaanse ook cool bij de pers. Als jij gaat zitten voor een persconferentie heeft hij alle lachers aan zijn hand. Van Gaal is rechtlijnig en direct. Iedereen lachte hem uit toen hij zei dat de goep van 2002 (Oranje) geen echte pros waren. De hele pers viel over hem heen en hij was zielig. Nu een paar jaar later krijgt hij toch gelijk! Marco van Basten roept ze niet eens op. Als van Gaal dat had gedaan...............

Als je bij Barcelona in je eerste jaar meteen kampioen kan worden en het jaar erop ook dan ben je een goeie hoor! Bij Ajax heeft hij alles gehaald wat hij kon halen terwijl hij redelijk onbekend was. Ik denk dat als Ajax Koeman had ontslagen en van Gaal echt een vrijbrief gaf om alles te veranderen naar zijn zin Ajax een echte topclub zou zijn binnen een paar jaar! Helaas heeft Ajax daar een fout gemaakt!
Met jou kan ik praten goed gesproken Maradonna 10

14-01-2005, 11:03
Ik vindt niet dat Ajax door het ontslaan van van Gaal verkeerd gehandeld heeft. Van Gaal Had moeten inzien dat Koeman de man aan de leiding is, en niet meer hij zelf. Hij had zich op zijn functie moeten concentreren...het is vooral dankzij hem dat we Zlatan kwijtraakten.
Ik heb nog steeds het vertrouwen in koeman, en niet alleen omdat ik ajax fan ben.

14-01-2005, 16:23
Louis van Gaal volgt Co Adriaanse op bij AZ

Op 4 juli begint Louis van Gaal aan zijn nieuwe baan. De oud-bondscoach gaat aan de slag bij zijn oude club AZ. 'De ambitie van de club sluit aan op mijn eigen ambities.'
AZ en Van Gaal bereikten overeenstemming over een driejarig contract. Op 4 juli 2005 begint de coach bij de club waar hij in het seizoen 1986/87 zijn eerste stappen zette in zijn trainerscarrière.

Van Gaal paste in de profielschets die was opgesteld in de zoektocht naar een vervanger van Co Adriaanse. AZ wilde een trainer die onder meer internationaal ervaren was en overwicht heeft.

Ook AZ paste in het plaatje dat Van Gaal voor ogen had voor een nieuwe werkgever. 'Ik heb voor AZ gekozen op basis van drie criteria. AZ is een stabiele organisatie waarin ik denk goed te kunnen functioneren, de kwaliteit van de spelersgroep biedt voldoende mogelijkheden en de ambitie van de club sluit aan op mijn eigen ambities.'

Van Gaal was beschikbaar sinds zijn vertrek eind oktober 'in het belang van de club' als technisch directeur bij Ajax. Hij kon niet leven met het verschil van inzicht over de uitvoering van het technische beleid en zijn bevoegdheden. De Amsterdammer was ruim een jaar daarvoor wederom in het belang van de club aangetreden, ook al wist hij toen al dat hij het liefste op het veld zou staan.

De lobby voor Van Gaal begon al toen Adriaanse AZ tijdens de winterstop liet weten dat hij geen contractverlenging wilde, maar wel wist wie hem het beste zou kunnen opvolgen. 'Ik bemoei me er verder niet mee, maar Louis van Gaal is mijn ideale opvolger. Alleen dan wordt AZ er beter van. Louis is een betere trainer dan ik', aldus Adriaanse deze week in VI.

14-01-2005, 16:53
ewa ja wat moeten we daar va vinden?? de resultaten zullen het moeten laten zien.
Co was voor mij de juiste man op de juiste plek...ook heb ik het wat meer met hem te doen, hij is toch de gene die als een van de eerste onze marokkaanse jochies een kans gaf.

14-01-2005, 17:21
Hiddink weet het zeker: 'PSV wordt kampioen'

Volgens Guus Hiddink zal PSV weinig problemen ondervinden in de tweede seizoenshelft, zo verklaart de oefenmeester tegen de NOS. "PSV wordt kampioen", verklaarde de zelfverzekerde Achterhoeker.

"Wij zijn het meest constant van alle ploegen die in de Eredivisie om de titel strijden. Ik verwacht niet dat AZ deze lijn kan doorzetten. Ajax kan misschien nog gevaarlijk worden, maar zijn gaan ons niet meer voorbij", zegt de coach. "De schaal komt aan het eind van de rit naar Eindhoven."

Op dit moment deelt PSV de koppositie met AZ. Beide ploegen hebben evenveel punten en ook het doelsaldo is gelijk. Ajax staat derde en volgt op vijf punten, terwijl Feyenoord op de vierde plaats staat en elf punten achterstand heeft.