Bekijk volle/desktop versie : God straft de aarde



Pagina's : [1] 2

13-01-2005, 03:23

Citaat door Lion_of_Judah:
God straft de aarde

Hoe kan God toestaan dat gruwelijke rampen de aarde treffen? Hieronder vind je het onthutsende antwoord op deze vraag...
God is liefde en Hij roept de mensheid al duizenden jaren op om zich te bekeren, van hun verkeerde manier van leven. Hij wil dat mensen ophouden met voor zichzelf te leven
en Hij roept ze op om in zijn liefde te wandelen. Hij roept mensen om eerlijk te zijn, bij alles wat ze doen. Toch blijft het overgrote deel van de mensheid God negeren en zoekt men de wildste wegen om kwaad te doen.

De eeuwenoude zucht naar het kwaad, die de mens kenmerkt, heeft God werkelijk woedend gemaakt.

Wij doen alsof we allemaal zo goed, zo lief en zo braaf zijn. Maar tegelijkertijd leven we als doortrapte egoïsten, liegen we op de meest subtiele manieren, doen we alles om ons eigen voordeel te halen, ten koste van anderen en nemen we nauwelijks tijd om onze Maker, die ons leven toekomt, te leren kennen. Dat klinkt misschien erg hard. Maar als we echt in het licht van Gods zuiverheid gaan staan, schrikken we van de slechtheid, die er ineens in ons donkere hart blijkt te zijn. Gods maatstaven zijn heel anders dan die van ons...

Vier voorspellingen

Omdat de mensheid door alle eeuwen heen zo koppig volhardt in het zoeken van het kwaad en het negeren van Gods liefde, voorspelt de Bijbel dat er tegen het einde van deze wereld,
vier zaken de aarde zullen kenmerken.
Je vindt ze hier heel kort op een rijtje:
1) Een enorme toename van het kwaad, op alle gebieden van de maatschappij. Egoïsme, oneerlijkheid, geweld en seksuele perversie zullen nog veel meer toenemen.
2) Een overweldigende golf occultisme zal over de mensheid komen. Occulte activiteiten,
zoals hekserij in diverse vormen, spiritisme, satanisme, New Age, enz. zullen een centrale rol innemen in de maatschappij.
3) God zal de aarde zwaar straffen, voor de ontelbare zonden die de mensheid blijft begaan. Allesverwoestende rampen, oorlogen en ziekten zullen uitbreken, overal op aarde.
4) De Heilige Geest zal krachtiger dan ooit werken, in die christenen die alles wat ze hebben, geven aan Jezus. Er zal een helder licht schijnen, temidden van de duisternis.

Wil je meer over weten over wat de Bijbel hierover zegt, neem dan de tijd om volgende bijbelgedeelten eens te lezen: Openbaringen 8, 9, 15, 18, Joel, Zacharia 14, Jesaja 24, Ezechiel 38, 39, Jeremia 50, Mattheus 24.

Gods straf over de mensheid is een centraal thema van de Bijbel. Het maakt ons duidelijk dat elke vorm van spot met de almachtige, alle leugen en bedrog, iedere keuze voor onreinheid en vuiligheid, niet ongestraft zal blijven.God heeft zich als het ware duizenden jaren lang ingehouden, omdat Hij de mensheid steeds weer de kans wilde geven zich te bekeren. Hij heeft de ene profeet na de andere gestuurd en uiteindelijk bracht Hij Jezus Christus, die als offervoor de schuld van de mensheid is gestorven. Maar ook Jezus voorspelde:
"Ik geef je de kans je te bekeren. Zorg dat je die kans niet mist. Want ooit zal het te laat zijn. Dan zal Mijn Vader zijn verzamelde woede over de mensheid laten losbarsten. Er komt een einde aan de leugen, misleiding en vuiligheid, die de mensheid zo koestert."
(Lees Jezus' letterlijke woorden in de laatste hoofdstukken van het evangelie van Mattheus!)

De rampen die we momenteel zien,zijn nog maar voorbodes van de woede van God, over de slechtheid van de mensheid.

In tientallen films, boeken en computergames worden er taferelen gesuggereerd, hoe het er in de toekomst wellicht aan toe kan gaan: kometen die de aarde treffen en hele werelddelen verwoesten, kernoorlogen die grote delen van onze planeet levenloos achterlaten, enz.
Weinig bioscoopbezoekers beseffen dat het spektakel dat ze op het grote scherm zien, letterlijk in de Bijbel voorspelt werd, duizenden jaren geleden. Het feit dat men er nu zoveel aandacht aan besteedt, is heel opmerkelijk.Zo is er in de Bijbel sprake van 'sterren' die uit het heelal op aarde zullen vallen, waarbij een derde van al het drinkwater op aarde giftig wordt. (Openbaringen 8:10) Er worden oorlogen aangekondigd, waarbij volledige bevolkingsgroepen weggevaagd zullen worden. (Jeremia 25: 15-37) Er worden aardbevingen beschreven, die complete steden zullen verwoesten. (Openbaringen 16:19) Er zullen dodelijke ziektes uitbreken, waartegen geen medicijn bestand zal zijn. (Openbaringen 16:2) Hongersnoden zullen de dood brengen aan ontelbaren. (Openbaringen 8, 16, Jeremia 25)
God zal zijn woede uitgieten over de mensheid, die zichzelf zo goed vindt, die zo slim en zo zelfvoldaan is en die uiteindelijk zichzelf tot God heeft uitgeroepen.

God is toch liefde?

Waarom straft God de mens zo ernstig? Hij is toch liefde? God straft de mens omdat het een eeuwige wet is, dat het goede het kwaad moet afstraffen. God is de rechter. De enige die uiteindelijk recht zal spreken. De mensheid tart Hem al duizenden jaren lang. Je kunt bijna geen tijdschrift meer openslaan, of er wordt op de meest verfijnde manieren met God gespot. De videotheken verhuren duizenden films, die het kwaad promoten en God belachelijk maken.

De hele wereld is als het ware een concentratie van ontelbare vormen van spot, tegenover de almachtige God.

Op ontelbare scholen wordt onderwezen dat God niet bestaat, dat de mens zijn eigen god is en dat we allemaal mogen doen wat we willen. De evolutietheorie wordt op agressieve wijze opgedrongen aan onschuldige kinderen, die daarbij hun ingeboren besef van Gods bestaan moeten wegduwen. Boekhandels en bibliotheken zijn op veel plaatsen promotiecentra geworden, die jong en oud uitnodigen om zich bezig te houden met hekserij, satanisme en andere occulte bezigheden. Wat er op miljoenen televisies vertoond wordt, dag na dag,
is met geen woorden te beschrijven. Tegelijk met het nieuws waarin er huichelachtig wordt verteld hoe 'erg' het is dat er weer een moord in een gezin is gepleegd, of dat er weer een verkrachting plaatsvond, worden er massa's films vertoond die extreem geweld, haat, lust en ontrouw als louter vermaak tentoonspreiden. Alsof dat allemaal nog niet erg genoeg is, zijn er nog de tienduizenden kranten en tijdschriften, die elke dag volle pagina's wijden aan reclame voor hoeren, die gehuwde mannen uitnodigen om hun huwelijk op te offeren, op het altaar van ontrouw en lust. Kinderen worden geleerd dat het normaal is, om seks met jan en alleman te hebben, en dat het stom is om je seksualiteit te bewaren voor je enige echte levenspartner.

Enerzijds klaagt de mensheid over het geweld en de toename van lust, anderzijds is het kenmerk van hun eigen vermaakfabrieken: geweld en lust.
De mens praat zichzelf goed, maar zoekt op alle mogelijke manieren naar gewelddadig en pervers amusement. En als er eens een ramp gebeurt, is iedereen woedend op God en zegt men: "Waar is God nu? Waarom doet Hij niets?"Wel, God is er altijd geweest en Hij zal zich steeds meer kenbaar maken. Alleen, niet op de manier die jij misschien wilt.Want de mens wil zo graag God de les spellen.Hij moet op ons bevel doen, wat WIJ van Hem willen. Maar God is almachtig. HIJ weet alles.Hij doorgrondt de ziel van elke levend wezen, doorheen alle tijden.Hij is onbeschrijflijk machtig en Hij is een verterend vuur. Hij heeft veel geduld. Enorm veel geduld. Meer geduld dan iemand ooit zal kunnen hebben.En Hij wil iedereen die zich bekeert van zijn slechtheid, meteen vergeven. Maar al te graag. Hij is zelf mens geworden om onze zonden volkomen op Zichzelf te nemen. Jezus, de Zoon van God, liet zich vrijwillig martelen, als volmaakt onschuldige, op de meest gruwelijke wijze, om onze zonden weg te nemen. Zoveel houdt God van ons. Hij is inderdaad liefde.Liefde die zichzelf geeft, in de marteldood om slechte mensen de kans te geven verlost te worden van hun zonden, en een nieuwe kans te krijgen, met God, om in zijn liefde en waarheid te gaan leven.

Dat is Gods liefde. Die alles heeft gegeven voor de mensheid. Het kruis is nog steeds het meest bekende symbool op aarde...

Maar de meeste mensen negeren zijn liefde. Ze gooien zijn aanbod op straat en kiezen voor genot, leugen, goedpraten van hun daden, enz. En ze gaan verder, dansend en lachend het oordeel tegemoet. Ze kijken films vol ontrouw, perversie, leugen, haat en bedrog. Ze spelen computergames, waarin mensen elkaar aan flarden schieten, het bloed in het rond spat en geweld als puur plezier wordt aangeboden. Ze lezen boeken waarin misdaad als aangenaam vermaak wordt gezien, enz. De mens kiest voor het slechte, op de meest originele manieren. En dan is iedereen boos als God zijn enorme, eeuwige woede begint uit te gieten... Hij is God. Wij zijn mensen, die in opstandigheid leven jegens Hem. Jij kunt kiezen, of je je leven werkelijk laat omvormen door Hem of dat je je laat ophitsen door kwaadaardige gedachten, om zelf de baas te zijn en je eigen weg te gaan.
.

13-01-2005, 08:46


god of natuur. het verandert zo weinig aan de situatie, he.

en als het straf is. ai ai ai. er zijn zoveel mensen die zich misdragen.
stelen, genocide, mensen laten verhongeren terwijl je er wel wat aan kan doen.

13-01-2005, 10:27
En kleine kinderen? Die moeten blijkbaar ook gestraft worden voor dingen waar ze part noch deel aan hebben?

Klinkt behoorlijk

Ik hoef die God niet te kennen.

18-01-2005, 08:52

Citaat door Lion_of_Judah:
Een vader behoort zijn kinderen te tuchtigen indien zij niet gehoorzaam zijn, maar weet dat niet alle kinderen van God zijn, alleen zij die geloven.

God wil dat we leren ons eigen beperkte begrip over Hem af te leggen en dat we echt ons hart breken voor Hem.
Als ik God wil ontmoeten, besef ik dat God van me vraagt dat ik mijn leven reinig voor Hem. Dat ik me buig voor Hem. Dat ik mijn inzichten loslaat en me laat onderwijzen. Zolang ik God wil zeggen, hoe IK vind dat HIJ moet zijn, ben ik een grote dwaas, die nooit God dichtbij zal kennen.Ik kan wel geloven in God, maar ik zal altijd ver blijven van Hem.Wil ik Hem van nabij kennen, dan vraagt het een diep afleggen van mijn eigen begrip. "Iemand kan wel denken wijs te zijn volgens de normen van deze wereld, maar om werkelijk wijs te zijn zal hij dwaas moeten worden." (1 Kor. 3:18)
Wat betreft de rampen die over de aarde komen, wil ik alle lezers vragen: durf jij eerlijk zijn met God? Durf jij geloven wat Jezus en de profeten hebben voorzegd
in Gods Woord, de Bijbel? Ook als het niet past in jouw plaatje? Of steek je je kleine, eigenwijze vuist op tegen de almachtige God, alleen maar omdat Hij niet handelt zoals jij, kleine mens, het wilt? God is liefde. God is goed. God is genadig. God is vuur. God is heilig. God is woedend, op de zonde van de mens. Het een sluit het andere zeer zeker NIET uit! Als je dat denkt, is dat alleen maar omdat je, net als een baby, geen inzicht hebt. Elk mens is dom, blind, doof en onverstandig. Pas als we heel diep ontzag krijgen voor de Almachtige en ons door zijn Geest laten leiden en onderwijzen, door de jaren heen, zullen onze ogen opengaan en zal God ons helpen om de wereld door zijn ogen te bekijken. Maar dat begint bij het breken van onze trots. Bij het verlaten van onze troon en op onze knieën gaan en daar ons leven lang blijven.
Tja, ik kan het alleen maar helemaal met je eens zijn, maar ik ben dan ook opgevoed vanaf mijn kindertijd met de Bijbel. Daarom, het is misschien niet zo verstandig om met de zweep te beginnen zoals jij nu doet. Wanneer je mensen tot God wilt brengen, moet je dat toch op een gepaste manier doen, baby`s geef je toch óók eerst melk ipv van vast voedsel. Bij wiskunde begin je toch óók niet met het laatse hoofdstuk? Wat jij hierboven beschreven hebt kan ik alleen maar onderstrepen, maar voor mensen die God (nog) niet kennen, kan het leiden dat ze zich van Hem afkeren........



Verder allle goeds toegewenst.....

22-01-2005, 01:20


Hoe kan God nauw kinderen hebben, is hij soms ook een mens?

23-01-2005, 14:53
Een mooi verhaal over God enzo.
Maar als God almachtig is, is Hij dan niet ook verantwoordelijk voor wat de mens doet?
Immers: de mens heeft zichzelf niet gemaakt.

Al eeuwen en eeuwen hebben mensen de meest gruwlijke misdaden gepleegt onder het mom van geloof.
Houdt daar toch eens mee op.
Elk mens heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en zal ZICHZELF beoordelen en bestraffen.
Daar is geen God of rechter voor nodig!
Wacht maar tot je dood bent, krijg je het in de gaten. (vaak is dat reeds tijdens het leven te merken!)

23-01-2005, 15:02
Respect voor Lion_of_Judah

Gods zegen toegewenst

23-01-2005, 15:05
Over 1 miljard jaar zijn waarschijnlijk alle levensvormen uitgestorven.

23-01-2005, 15:09

Citaat door saladin 2de:
Hoe kan God nauw kinderen hebben, is hij soms ook een mens?
Nee, volgens de gelovigen heeft hij de mens gecreëerd, dus is Hij de Vader van alle mensen...

23-01-2005, 15:12

Citaat door Arthas:
Over 1 miljard jaar zijn waarschijnlijk alle levensvormen uitgestorven.
waarschijnlijk eerder al...

23-01-2005, 15:18

Citaat door DutchBart:
Nee, volgens de gelovigen heeft hij de mens gecreëerd, dus is Hij de Vader van alle mensen...
De schepper van de mens en niet de vader

23-01-2005, 15:20

Citaat door DutchBart:
waarschijnlijk eerder al...
Ik heb het dan ook over de laatste levensvormen... bacterien

23-01-2005, 15:56



Citaat door marocbokser85:
De schepper van de mens en niet de vader
vind ik ook goed...

23-01-2005, 16:19

Citaat door DutchBart:
Nee, volgens de gelovigen heeft hij de mens gecreëerd, dus is Hij de Vader van alle mensen...
Hoe kan je hem nauw vergelijken met zijn schepping. Om een vader te worden, heb je een vrouw nodig. Zodat zij kinderen kan baren. God is op geen enkel opzicht te vergelijken aan zijn schepping, die allen volledig afhankelijk van hem zijn, en waaraan zij hun bestaan te danken hebben. Dus de andere scheppingen zoals de zon, maan, aarde en dieren etc. Wat zijn hun dan?

23-01-2005, 16:22

Citaat door saladin 2de:
Hoe kan je hem nauw vergelijken met zijn schepping. Om een vader te worden, heb je een vrouw nodig. Zodat zij kinderen kan baren. God is op geen enkel opzicht te vergelijken aan zijn schepping, die allen volledig afhankelijk van hem zijn, en waaraan zij hun bestaan te danken hebben. Dus de andere scheppingen zoals de zon, maan, aarde en dieren etc. Wat zijn hun dan?
Ook zijn creaties, die zal die God dan ook als een soort kinderen kunnen zien...

Pagina's : [1] 2