Bekijk volle/desktop versie : sociale verzekeringswetten uwv



06-04-2013, 18:08
Hoe kom je erachter wanneer iemand verplicht verzekerd is geweest voor de sociale verzekeringswetten bij de werkgever?

06-04-2013, 18:23


uwv doet moeilijk bij mijn aanvraag ww.volgens mij geloven ze niet dat mijn werkgevers de premies betaald heeft.Nu heb ik een hele vragenlijst van hen ontvangen.

06-04-2013, 23:05
u kan via de belastingdienst achterhalen of uw werkgever in de loop der jaren premies voor u heeft betaald.

07-04-2013, 01:03
uwv kan dat allemaal zien in hun programma genaamd SUWI-net. Daar staat je hele werkverleden vanaf dag 1. Dat programma geeft precies aan hoeveel premies er zijn afgedragen en hoeveel je meeneemt naar je WW per maand. Dat bij elkaar geeft aan op hoeveel en hoelang je recht hebt op WW.

07-04-2013, 11:57


Ik heb een ww aangevraagd en kom zelf uit denhaag en nu krijg ik een brief uit de gemeente amsterdam,afdeling polisadministratie met allerlei vragen over het werk dat ik verricht heb. Volgens mij twijfelen ze of mijn werkgever wel de belasting heeft betaald.

ik heb de belastingdienst al gebeld, maar ze willen niet meewerken.
wat te doen?

08-04-2013, 14:42

Citaat door piew:
Ik heb een ww aangevraagd en kom zelf uit denhaag en nu krijg ik een brief uit de gemeente amsterdam,afdeling polisadministratie met allerlei vragen over het werk dat ik verricht heb. Volgens mij twijfelen ze of mijn werkgever wel de belasting heeft betaald.

ik heb de belastingdienst al gebeld, maar ze willen niet meewerken.
wat te doen?
Aan de hand van al jouw jaaropgaves kunnen ze zien watvoor werk je verricht hebt en kan je ook zien welke premies er zijn afgedragen.