Bekijk volle/desktop versie : Ooit meegemaakt dat...



Pagina's : [1] 2

12-01-2005, 20:13
je jaren geen contact meer hebt met iemand waar je ooit van hield (ex-vriend/in) en dat je elkaar na al die jaren weer terug ziet en je weer verliefd wordt op hem/haar net zoals vroeger? Of is het zo dat als je iemand niet meer ziet hij/zij ook je hart verlaten heeft?

Ik denk dat het afhankelijk is van welke soort relatie je hebt gehad met die persoon. Als het een korte betekenisloze relatie was zal je je die persoon na al die jaren misschien niet eens meer kunnen herinneren. Maar als het een liefdevolle relatie was en je het uit hebt moeten maken wegens omstandigheden denk ik dat je die persoon nooit zal kunnen vergeten.
Is er hier iemand die nog steeds gevoelens heeft voor iemand waarmee hij/zij waarschijnlijk nooit mee zal kunnen trouwen? Kan je je dan wel volledig geven als je met iemand anders trouwt?

Je hoeft ook niet per se een relatie met die persoon te hebben gehad, je kan ook gewoon verliefd geweest zijn op die persoon en er nooit wat aan gedaan hebben.

12-01-2005, 20:46


Naarmate er meer tijd verstrijkt, tussen de gevoelens van toen... en nu... worden je gevoelens ook anders dan daarvoor... het feit dat je ouder wordt, meer en andere ervaringen opdoet, zorgt ervoor, dat je een andere kijk krijgt op dingen... het kan zelfs zo zijn, dat je naderhand denkt, " Wat zag ik toen toch in hem/haar?". Maar natuurlijk kun je best nog speciale gevoelens voor diegene hebben overgehouden na lange periode. Hetzelfde zal het doorgaans echter niet zijn.

Persoonlijk heb ik nog steeds een zwak voor een dame van wie ik een paar jaar terug veel hield... maar niets werd toen... toch ga ik m'n nieuwe avontuur met 100% inzet beleven... wat ooit was... is een herinnering, in m'n hart gedragen...


XXXX



12-01-2005, 20:55
Ik zat daar vandaag toevallig aan te denken!

Ik had een paar jaar geleden contact met een jongen maar dat was nog pril, gevoelens kwamen wel omhoog bij mij dan, bij hem waren ze er al. Maar ja me tel werd gestolen en zijn nummer kende ik niet uit mijn hoofd alleen een paar cijfers dus k zat te denken wat als ik hem nog een x zou tegenkomen? want hij was de enige en de eerste jongen waar ik aand8 aanschonk. Het antwoord op deze vraag krijg ik denk ik niet want ja ik kom hem gewoon niet tegen ofzo. Ben ondertussen wel gelukkig met iemand anders maar tog denk je er wel aan.

12-01-2005, 22:02
Ik wil jullie eerst bedanken voor jullie reacties, ik vind het echt leuk dat jullie gereageerd hebben en jullie eigen ervaringen hebben neergetypt.

Ik heb net een relatie achter de rug, mijn eerste serieuze relatie. We hadden trouwplannen, hij zou mijn hand komen vragen in de loop van dit jaar zodat we volgende zomer zouden trouwen. Maar hij gaat verhuizen, naar een land 4000 km hier vandaan. We gaan dus elk ons eigen weg maar ik hou nog steeds van hem en hij van mij. We hebben er al zoveel keren over gepraat en hij zei ook van misschien leer je iemand kennen en denk je net meer aan me. Het zal in het begin wel moeilijk zijn maar je zal me ooit wel vergeten. Maar ik denk gewoon niet dat ik dat zal kunnen. Hij was perfect voor mij en ik voor hem. We waren gewoon voor elkaar gemaakt, dat leek althans zo. Ik zal wel verder gaan en waarschijnlijk zal ik ooit wel trouwen met iemand anders, maar ik vraag me af of ik dan nog steeds van hem zal houden. Misschien wel meer van hem dan van degene waarmee ik mijn leven dan deel.

Allemaal vragen waar de tijd een antwoord op zal geven...

12-01-2005, 22:05



Citaat door Harlem69:
Naarmate er meer tijd verstrijkt, tussen de gevoelens van toen... en nu... worden je gevoelens ook anders dan daarvoor... het feit dat je ouder wordt, meer en andere ervaringen opdoet, zorgt ervoor, dat je een andere kijk krijgt op dingen... het kan zelfs zo zijn, dat je naderhand denkt, " Wat zag ik toen toch in hem/haar?". Maar natuurlijk kun je best nog speciale gevoelens voor diegene hebben overgehouden na lange periode. Hetzelfde zal het doorgaans echter niet zijn.

Persoonlijk heb ik nog steeds een zwak voor een dame van wie ik een paar jaar terug veel hield... maar niets werd toen... toch ga ik m'n nieuwe avontuur met 100% inzet beleven... wat ooit was... is een herinnering, in m'n hart gedragen...


XXXX


Stel dat dat meisje/vrouw weer in je leven komt. Ze is nog steeds vrijgezel. Zou je het overwegen om nogmaals iets met haar te beginnen (als je niet getrouwd bent natuurlijk)?

Ps: ik vind het mooi wat je zei "wat ooit was... is een herinnering, in m'n hart gedragen..."

12-01-2005, 23:07

Citaat door Javira:
Stel dat dat meisje/vrouw weer in je leven komt. Ze is nog steeds vrijgezel. Zou je het overwegen om nogmaals iets met haar te beginnen (als je niet getrouwd bent natuurlijk)?

Ps: ik vind het mooi wat je zei "wat ooit was... is een herinnering, in m'n hart gedragen..."
Dank je...


Nee, aangezien ik nu reeds iemand anders heb, waar ik wederom voor 100% voor ga... zal ik niet opnieuw voor die dame kiezen... zij kwam destijds op het verkeerde moment in m'n leven... en "koos" mbv haar familie voor een andere weg om haar geluk te vinden... begin maart zal ze inshallah haar verblijfsvergunning krijgen... hopelijk was het haar, dat allemaal waard... en dan zal ik alsnog heel blij voor haar zijn... en hopen dat ze echt gelukkig zal worden... met wie dan ook...


XXXX



12-01-2005, 23:15

Citaat door Javira:

Is er hier iemand die nog steeds gevoelens heeft voor iemand waarmee hij/zij waarschijnlijk nooit mee zal kunnen trouwen?
Jazeker.

12-01-2005, 23:17

Citaat door minora:
Jazeker.
Love you too... sweety...



XXXX



12-01-2005, 23:21


Wij zullen nooit trouwen nee

12-01-2005, 23:23

Citaat door minora:


Wij zullen nooit trouwen nee
Waar mijn wil is... ren jij weg...


XXXX


:blauwkus:

12-01-2005, 23:25



Zal je vrouwtje eens bellen! Foei

13-01-2005, 14:05

Citaat door missLarache2009:
heey meid even een korte reactie, het is moeilijk om een persoon te vergeten na een leuke tijd samen en het is ook moeilijk om je in te beelden dat je met iemand anders trouwt maar toch gebeurt dat op het moment zelf doet het pijn en het duurt ook een tijdje voordat je iemand uit je hart hebt gewist maar het komt zeker goed tijd heelt en geloof me je vergeet veel dingen maar je moet jezelf hetw el toelaten om het te vergeten liefs ik
Ja je hebt gelijk, je moet het jezelf wel toelaten om het te vergeten. Ik denk dat dat het moeilijkste is. Alleen maar het idee dat ik later mijn leven moet delen met een andere man vind ik stom. En ik wil ook niet dat er later een andere vrouw aan mijn schat zit!


Citaat door Harlem69:
Dank je...


Nee, aangezien ik nu reeds iemand anders heb, waar ik wederom voor 100% voor ga... zal ik niet opnieuw voor die dame kiezen... zij kwam destijds op het verkeerde moment in m'n leven... en "koos" mbv haar familie voor een andere weg om haar geluk te vinden... begin maart zal ze inshallah haar verblijfsvergunning krijgen... hopelijk was het haar, dat allemaal waard... en dan zal ik alsnog heel blij voor haar zijn... en hopen dat ze echt gelukkig zal worden... met wie dan ook...


XXXX


Ik wens je veel geluk met je huidige vriendin/vrouw.

13-01-2005, 14:59


nee die vergeet je nooit je eerste echte liefde vergeet je nooit ik heb mijn ex al jaren niet gehoord of gezien maar er was een avond dat ik over hem had gedroomd en dag erna belt hij meop en wilt hij me zien ik dacht van euhmm ben ik aan het dromen is het echt waar dus ben ik gegaan en ja hij zei ik had dat gevoel dat je me miste en ik miste je ook.Sinds die dag gaat het goed tussen ons we praten veel en proberen alles uit te praten wat ervoor is gebeurt en dan zien we wel wat de toekomst ons brengt.

Maar vergeten zul je nooit doen zeker niet je eerste echte grote liefde.

13-01-2005, 17:36

Citaat door classi_girl:
nee die vergeet je nooit je eerste echte liefde vergeet je nooit ik heb mijn ex al jaren niet gehoord of gezien maar er was een avond dat ik over hem had gedroomd en dag erna belt hij meop en wilt hij me zien ik dacht van euhmm ben ik aan het dromen is het echt waar dus ben ik gegaan en ja hij zei ik had dat gevoel dat je me miste en ik miste je ook.Sinds die dag gaat het goed tussen ons we praten veel en proberen alles uit te praten wat ervoor is gebeurt en dan zien we wel wat de toekomst ons brengt.

Maar vergeten zul je nooit doen zeker niet je eerste echte grote liefde.
Ik hoop dat ik Incha'Allah op een dag ook een telefoontje zal krijgen van mij ex en dat hij zegt dat hij me mist.

13-01-2005, 19:24

Citaat door missLarache2009:
heey dames geloof me ik kan mijn ex ook niet vergeten en het doet nog steeds pijn maar ik heb wel weer een jongen leren kennen en die heeft mijn hart gestolen hij heeft me mijin ex doen laten vergeten ik weet hoe het is om zonder die liefde te leven maar weet je soms is het beter zo misschien wilde allah swt ons niet laten lijden misschien was het in het begin rozengeur geweest maar later mishandeling lahhefed je weet nooit allah swt wil het beste voor ons die zou ons niet zomaar dingen afnemen die goed voor ons zijn of die wij trachten goed te zijn ik ben zeer gelukkig met mijn huidige vriend hij laat me aan andere dingen denken dan dat ik de hele dag aan mijn ex loop te denken vroeger dacht ik elke dag aan mijn ex maar nu heb ik nog heel weinig dagen dat ik aan hem denk het is de tijd die je dingen laat vergeten niet jijzelf misschien wil je het niet vergeten maar het gebeurt met de tijd mee liefs ik
Shokran a zina voor je reactie. Ik hoop dat alles goed komt Incha'Allah.
Ik wens je in ieder geval veel geluk met deze jongen.

Pagina's : [1] 2