Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft er ideeen?



04-04-2013, 21:31
Esselaammoe’alaikoem,

Binnen kort komt er iemand bij mij langs thuis met wie ik eerder heb gezeten, waar m'n broer bij zat. Ik wist toen echt niet wat ik moest vragen of zeggen terwijl ik me hier al dagen op had voorbereid, ik klapte helemaal dicht toen het moment aanbrak. Ik heb nu via m'n broer met hem contact via de mail, en heb wel allemaal vragen gesteld wat hij van zijn vrouw verwacht ect.

Nu komt hij dus binnen kort weer langs om elkaar beter te leren kennen en (proberen) een klik te krijgen. Ik weet niet waar ik het over zou moeten hebben en welke vragen ik hem nog meer zou moeten stellen. Wie heeft hier ideeën wat ik zou kunnen vragen en waar ik het over zou kunnen hebben.

Wassalammoe’alaikoem warahmatollah.

04-04-2013, 21:43


Als je de belangrijkste dingen al weet, dan gewoon normaal gesprek houden. Likes, dislikes, gewoon dagelijks leven.

04-04-2013, 21:44
Het lijkt me sowieso awkward als je broer erbij zit, denk dat het daardoor komt dat je vastloopt.

04-04-2013, 21:51
Neej klopt ik ga niet solliciteren ofz. Maar ik leer nu wel iemand kennen aan wie ik men hele leven gebonden kan zijn als ik een verkeerde keuze maak, ik weet niet wat ik hem moet vragen wat zou jij vragen als je op de bank zat met (misschien) je toekomstige man en je broer welke vragen zal je stellen?

zo een gesprek verloopt bij mij niet soepeltjes. Ik probeer nu nog te ontdekken of ik wel bij hem pas bij zijn karakter alleen weet dus niet wat ik moet vragen waar ik het over moet hebben. Als het iemand was met wie ik via de app contact had of wat dan ook was het wel makkelijker geweest want dan wist ik al hoe hij een beetje in elkaar zat, maar dit is nu niet het geval.

04-04-2013, 21:52



Citaat door Nirvana:
Het lijkt me sowieso awkward als je broer erbij zit, denk dat het daardoor komt dat je vastloopt.
Dat is het dus ongemakkelijk

04-04-2013, 21:59

Citaat door mevrouwdrukdruk:
Esselaammoe’alaikoem,

Binnen kort komt er iemand bij mij langs thuis met wie ik eerder heb gezeten, waar m'n broer bij zat. Ik wist toen echt niet wat ik moest vragen of zeggen terwijl ik me hier al dagen op had voorbereid, ik klapte helemaal dicht toen het moment aanbrak. Ik heb nu via m'n broer met hem contact via de mail, en heb wel allemaal vragen gesteld wat hij van zijn vrouw verwacht ect.

Nu komt hij dus binnen kort weer langs om elkaar beter te leren kennen en (proberen) een klik te krijgen. Ik weet niet waar ik het over zou moeten hebben en welke vragen ik hem nog meer zou moeten stellen. Wie heeft hier ideeën wat ik zou kunnen vragen en waar ik het over zou kunnen hebben.

Wassalammoe’alaikoem warahmatollah.
MachaAllah mijn complimenten! je pakt het super aan lekker islamitisch erg knap machaAllah!
Moge Allah je standvastig maken!

Ik zou gewoon niet voorbereiden, het komt wel van zelf hij is de man en hij mag lekker beginnen..
Maar je kunt wel belangrijke vragen stellen zoals, mag ik studeren, werken, is er iets wat ik moet weten..
Wat ook het beste is om te doen, vertel veel over je zelf hoe jij over bepaalde dingen denkt en vraag wat hij daarvan vind..

04-04-2013, 21:59
Das inderdaad ongemakkelijk.. Je hebt hem al eerder gesproken dus de belangrijke dingen zijn al geweest neem ik aan? Nu kun je juist kijken hoe een 'normaal' gesprek met hem is dus beetje kijken wat voor persoonlijkheid.

04-04-2013, 22:27

Citaat door On-bekende:
Hey you , how are you doing?

Ontopic: Maak even een lijstje van wat je al wel weet (de informatie via de mail) en misschien schiet er wat te binnen?
Het lijkt me echt heel moeilijk om de klik te kunnen opvangen in zo'n 'vraag-antwoord-modus', om het maar even zo te noemen ... Hoe zou je het aangepakt hebben zonder je broer? Is hij een prater? Want dan kun je hem volgen in het gesprek en dan gaat het misschien vanzelf?


Dankje wel daar ben ik nu dus mee bezig maar raak helemaal in de war vandaar dat ik een topic plaats om een beetje te kijken wat anderen mij kunnen vertellen hierover. Als ik zussen had had ik het zeker via hen gedaan maar die heb ik helaas niet gelukkig wel jullie als mijn zuster's.

Citaat door Lievelingetje-:
MachaAllah mijn complimenten! je pakt het super aan lekker islamitisch erg knap machaAllah!
Moge Allah je standvastig maken!

Ik zou gewoon niet voorbereiden, het komt wel van zelf hij is de man en hij mag lekker beginnen..
Maar je kunt wel belangrijke vragen stellen zoals, mag ik studeren, werken, is er iets wat ik moet weten..
Wat ook het beste is om te doen, vertel veel over je zelf hoe jij over bepaalde dingen denkt en vraag wat hij daarvan vind..

Baraka lofik .. idd ik laat hem lekker beginnen hihihi



Citaat door Diffrent_:
Das inderdaad ongemakkelijk.. Je hebt hem al eerder gesproken dus de belangrijke dingen zijn al geweest neem ik aan? Nu kun je juist kijken hoe een 'normaal' gesprek met hem is dus beetje kijken wat voor persoonlijkheid.
Ja belangrijkste heb ik al gehad, nu op naar de volgende stap kijken hoe ons gesprek verloopt ( super spannend vind ik het)

04-04-2013, 22:59
Is ook best spannend haha, maar als je alle balangrijke vragen voor jou hebt gesteld en je weet voldoende 'serieuze' dingen dan kan je het nu misschien wel relaxer houden. Misschien ook je broer vragen om met het gesprek mee te doen.,