Bekijk volle/desktop versie : Verlammer wordt voor straf verlamd



Pagina's : [1] 2 3

03-04-2013, 16:06
Een man uit Saudi-Arabië die een andere man verlamde, wordt als straf zelf verlamd.


De 24-jarige wordt vanaf zijn middel verlamd als hij niet één miljoen riyals aan zijn slachtoffer kan betalen, meldt de BBC. Dat is omgerekend iets meer dan 200.000 euro.

De man stak tien jaar geleden zijn slachtoffer in de rug. Hierdoor raakte deze verlamd. Op het moment van zijn daad was de man veertien. Nu wordt de wet van vergelding op hem toegepast. In Saudie-Arabië kan een slachtoffer eisen dat de dader hetzelfde leed ondergaat als dat deze eerder heeft toegebracht.

Amnesty International vindt de straf een vorm van marteling. "Iemand verlammen als straf voor een misdaad is marteling. Saudi-Arabië moet internationale wetten gaan accepteren en deze vreselijke straffen uit de wet halen", aldus een woordvoerster.


http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/04/verlammer_krijgt_zelfde_straf.html

03-04-2013, 16:08


is eerlijk..

03-04-2013, 16:09

Citaat door hivisu:
is eerlijk..
hoe weet jij dat?

ken jij het hele dossier?

03-04-2013, 17:03

Citaat door DieBaas:
hoe weet jij dat?

ken jij het hele dossier?
nee maar ik ben een voorstander van zulke soort straffen..
oog om oog, tand om tand..

03-04-2013, 17:23



Citaat door adje:
Een man uit Saudi-Arabië die een andere man verlamde, wordt als straf zelf verlamd.


De 24-jarige wordt vanaf zijn middel verlamd als hij niet één miljoen riyals aan zijn slachtoffer kan betalen, meldt de BBC. Dat is omgerekend iets meer dan 200.000 euro.

De man stak tien jaar geleden zijn slachtoffer in de rug. Hierdoor raakte deze verlamd. Op het moment van zijn daad was de man veertien. Nu wordt de wet van vergelding op hem toegepast. In Saudie-Arabië kan een slachtoffer eisen dat de dader hetzelfde leed ondergaat als dat deze eerder heeft toegebracht.

Amnesty International vindt de straf een vorm van marteling. "Iemand verlammen als straf voor een misdaad is marteling. Saudi-Arabië moet internationale wetten gaan accepteren en deze vreselijke straffen uit de wet halen", aldus een woordvoerster.


http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/04/verlammer_krijgt_zelfde_straf.html
Heftig... oog om oog, tand om tand, ius talionis.

Maar waarom bemoeien met de wetgeving en regels van een land ver hier vandaan?
Ik kan er om eerlijk te zijn niet mee zitten.
Hij heeft ook het leven van zijn slachtoffer verpest.

04-04-2013, 11:57
De man.......
Hij was 14 toen het gebeurde en zit dus al tien jaar vast, zieke shit die sharia.

04-04-2013, 11:59

Citaat door malena-21:
Heftig... oog om oog, tand om tand, ius talionis.

Maar waarom bemoeien met de wetgeving en regels van een land ver hier vandaan?
Ik kan er om eerlijk te zijn niet mee zitten.
Hij heeft ook het leven van zijn slachtoffer verpest.
Turken hoeven zich volgens jou dus ook niet met onze wetgeving te bemoeien zoals bij het kind Yunus?

04-04-2013, 12:00

Citaat door hivisu:
nee maar ik ben een voorstander van zulke soort straffen..
oog om oog, tand om tand..

Die gast was 14 jaar toen hij dat gedaan heeft. Verre van vergevingsgezindheid dat bij moslims bovenaan staat..

04-04-2013, 12:01

Citaat door KL00SJAK:
Turken hoeven zich volgens jou dus ook niet met onze wetgeving te bemoeien zoals bij het kind Yunus?
Yunus is een Turks kind van Turkse migranten.
Verder deugde die hele zaak niet, zoals al is bewezen.

04-04-2013, 12:02

Citaat door KL00SJAK:
De man.......
Hij was 14 toen het gebeurde en zit dus al tien jaar vast, zieke shit die sharia.

Is geen sharia, is een soort kastenstelsel. De ene stam heeft meer macht dan andere. Als dit bij een familielid van de koning zou gebeuren, dan werd hij niet gestraft

04-04-2013, 12:04

Citaat door KL00SJAK:
De man.......
Hij was 14 toen het gebeurde en zit dus al tien jaar vast, zieke shit die sharia.
Hij heeft wel een andere man verlamd.
What took him???

Als ik weet dat ik in een land woon waar de doodstraf staat op deze zaken, zou ik zoiets nooit flikken.

04-04-2013, 12:06

Citaat door malena-21:
Hij heeft wel een andere man verlamd.
What took him???

Als ik weet dat ik in een land woon waar de doodstraf staat op deze zaken, zou ik zoiets nooit flikken.

En anders wel?

04-04-2013, 12:06



Citaat door adje:
Een man uit Saudi-Arabië die een andere man verlamde, wordt als straf zelf verlamd.


De 24-jarige wordt vanaf zijn middel verlamd als hij niet één miljoen riyals aan zijn slachtoffer kan betalen, meldt de BBC. Dat is omgerekend iets meer dan 200.000 euro.

De man stak tien jaar geleden zijn slachtoffer in de rug. Hierdoor raakte deze verlamd. Op het moment van zijn daad was de man veertien. Nu wordt de wet van vergelding op hem toegepast. In Saudie-Arabië kan een slachtoffer eisen dat de dader hetzelfde leed ondergaat als dat deze eerder heeft toegebracht.

Amnesty International vindt de straf een vorm van marteling. "Iemand verlammen als straf voor een misdaad is marteling. Saudi-Arabië moet internationale wetten gaan accepteren en deze vreselijke straffen uit de wet halen", aldus een woordvoerster.


http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/04/verlammer_krijgt_zelfde_straf.html
-, ik heb hier een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant denk ik... triest voor de slachtoffer. Aan de andere kant denk ik... de slachtoffer gaat door deze straf heus niet weer kunnen lopen + de dader was nog maar 14.

Dubbel gevoel.

04-04-2013, 12:06

Citaat door malena-21:
Hij heeft wel een andere man verlamd.
What took him???

Als ik weet dat ik in een land woon waar de doodstraf staat op deze zaken, zou ik zoiets nooit flikken.
Ik mag anders wel hopen dat je in NL niet iemand even gaat verlammen?

04-04-2013, 12:08

Citaat door deVerdeler:
Ik mag anders wel hopen dat je in NL niet iemand even gaat verlammen?
Haha... nee joh Allah yehfed.

Beetje ongelukkig geformuleerd door mij.

Pagina's : [1] 2 3