Bekijk volle/desktop versie : Ik vroeg me af..



01-04-2013, 23:59
-

[ Aller eerst Asalamoe aleikoem zusters, ik vroeg me af hoe de ongetrouwde praktiserende zusters hun Islamitische bruiloft voor hun zien? Denk aan, uitgebreid details hennadag etc. En ook graag de ervaring van de getrouwde zusters hoe zij hun bruiloft Islamitisch hebben gehouden.Ben benieuwd!]

02-04-2013, 00:11


Wa 'alaykoemoe Salaam,

Persoonlijk zou ik het fijn vinden om het zo klein mogelijk te houden en enkel met de meest dichtbij zijnde familie.
De henna-dag zou ik echt enkel met broers/zussen houden, lijkt me veel gezelliger.

En jij zuster?

02-04-2013, 00:13

Citaat door Anta.Al-Qamar:
Wa 'alaykoemoe Salaam,

Persoonlijk zou ik het fijn vinden om het zo klein mogelijk te houden en enkel met de meest dichtbij zijnde familie.
De henna-dag zou ik echt enkel met broers/zussen houden, lijkt me veel gezelliger.

En jij zuster?
haha waar kan ik tekenen?

02-04-2013, 00:18
alaikum wa selaam.

een zaal gehuurd... catering in dienst genomen, fotografe en een anasheedband. Was prachtig op bruiloft.... meiden hadden heel wat gedanst. Dus laatste van saai. Anasheed band is net zo duur als een DJ of zelfs meer..... dus zoveel scheelt het (helaas) niet qua prijsklasse.

Hennadag gedaan met alleen dichte familieleden en paar vriendinnen.

02-04-2013, 00:21



Citaat door Anta.Al-Qamar:
Wa 'alaykoemoe Salaam,

Persoonlijk zou ik het fijn vinden om het zo klein mogelijk te houden en enkel met de meest dichtbij zijnde familie.
De henna-dag zou ik echt enkel met broers/zussen houden, lijkt me veel gezelliger.

En jij zuster?
Ik wil het Insha'Allah ook klein houden, alleen het is bijna werkelijk onmogelijk aangezien ik een grote familie heb.

02-04-2013, 00:22

Citaat door Adela.:
alaikum wa selaam.

een zaal gehuurd... catering in dienst genomen, fotografe en een anasheedband. Was prachtig op bruiloft.... meiden hadden heel wat gedanst. Dus laatste van saai. Anasheed band is net zo duur als een DJ of zelfs meer..... dus zoveel scheelt het (helaas) niet qua prijsklasse.

Hennadag gedaan met alleen dichte familieleden en paar vriendinnen.
Zag de zaal er netjes uit, was decoratie en dergelijke niet nodig?

02-04-2013, 00:24
Misschien een stomme vraag, maar draai je anasheed cd's met de henna-dag of niet?

02-04-2013, 00:29
zaal zag er netjes uit... had trouwens ook decoratie gedaan ja en al die poespas. En uiteraard een ziana.

Met henna dag hadden we gewoon normale muziek gedaan... beetje krom, maar ja :/

Achteraf gezien heb ik wel spijt.... we hadden veel leukers met al het geld kunnen doen. Zoveeeeeel geld verspild om een niet eens halve dag. En ergste; ik heb niet veel kunnen meemaken op bruiloft zelf. Moest iedere keer een ander jurk aan.

Houd het gewoon bescheiden... mijn advies.

02-04-2013, 00:47

Citaat door Adela.:
zaal zag er netjes uit... had trouwens ook decoratie gedaan ja en al die poespas. En uiteraard een ziana.

Met henna dag hadden we gewoon normale muziek gedaan... beetje krom, maar ja :/

Achteraf gezien heb ik wel spijt.... we hadden veel leukers met al het geld kunnen doen. Zoveeeeeel geld verspild om een niet eens halve dag. En ergste; ik heb niet veel kunnen meemaken op bruiloft zelf. Moest iedere keer een ander jurk aan.

Houd het gewoon bescheiden... mijn advies.
Hoe zou jij het anders doen?