Bekijk volle/desktop versie : Een gelukkig huwelijk: een belangerijke islamitische basis voor het huwelijk!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

01-04-2013, 16:51
[Dames,

Ik las net een topic over het aantal toenemende scheidingen. Ik ben ervan overtuigd dat dit deel te maken heeft met het gebrek aan kennis dat wij hebben omtrent HUWELIJK & ISLAM.

Laten we hier een mooie topic van maken en dingen posten wat betreft islam wat essentieel is rondom het welslagen van je huwelijk.

Voor de getrouwde vrouwen , post mee

en voor de niet getrouwde vrouwen wat denk jij dat hier hoort te staan? En doe je voordeel met de kennis die over wordt gedragen door de ervaringsdeskundige :P]

01-04-2013, 16:53


Ze gehoorzaamt hem als hij iets beveelt, ze maakt hem gelukkig als hij (naar haar) kijkt en ze beschermt zichzelf en zijn bezittingen voor hem.”
Deze woorden sprak de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) uit toen hij gevraagd werd naar de beste van alle echtgenotes. De hadith staat vermeld in An-Nasaa’i en is sahih.

01-04-2013, 16:58
ik hoor deze uitspraak heel vaak . heeft iemand een duidelijke uitleg over wat gehoorzamen precies in deze context is?
Mannen misbruiken dat heel erg vaak namelijk.

01-04-2013, 17:18
Ik upp mee!

01-04-2013, 17:20


Ben geen hond dat ik bevelen ga opvolgen, dáag.

01-04-2013, 17:22
ja maar betekent gehoorzamen. Dat je geen discussie aan mag gaan met je man. Als hij iets zegt , moet je je geen vraagtekens bij plaatsen en gewoon doen. Of mag je een discussie met hem aangaan en als hij iets echt wil of echt niet wil. Dan moet je je daarin berusten en gehoorzamen.

mannen zien gehoorzamen ( uitzonderingen daargelaten) als ik zeg jij doet

ik zie het als: Mijn man zegt, ik kijk of ik het ermee eens ben , als ik het er niet mee eens ben , kunnen we het erover hebben en kijken of er een andere oplossing is, en als hij uiteindelijke bij zijn standpunt blijft , doe ik

01-04-2013, 17:31
Gewoon koken, leuk zijn met zijn moeder en zussen, geen problemen zoeken in elk hoekje en niet zeuren

01-04-2013, 17:42

Citaat door Fietsbell:
Gewoon koken, leuk zijn met zijn moeder en zussen, geen problemen zoeken in elk hoekje en niet zeuren
islamitische basis ewetchma

01-04-2013, 21:42
geld dit dan ook voor mannen?

01-04-2013, 22:01

Citaat door credentia22:
ja maar betekent gehoorzamen. Dat je geen discussie aan mag gaan met je man. Als hij iets zegt , moet je je geen vraagtekens bij plaatsen en gewoon doen. Of mag je een discussie met hem aangaan en als hij iets echt wil of echt niet wil. Dan moet je je daarin berusten en gehoorzamen.

mannen zien gehoorzamen ( uitzonderingen daargelaten) als ik zeg jij doet

ik zie het als: Mijn man zegt, ik kijk of ik het ermee eens ben , als ik het er niet mee eens ben , kunnen we het erover hebben en kijken of er een andere oplossing is, en als hij uiteindelijke bij zijn standpunt blijft , doe ik
Dus met andere woorden, je moet bevelen opvolgen en je hebt maar te gehoorzamen.
Juist aint gonna happen, zoals ik al zei ben geen fucking hond.

01-04-2013, 22:03

Citaat door Nirvana:
Dus met andere woorden, je moet bevelen opvolgen en je hebt maar te gehoorzamen.
Juist aint gonna happen, zoals ik al zei ben geen fucking hond.
Trouw dan een onbesnedelander en rot op.

01-04-2013, 22:03
mannen maken vaak hun eigen regeltjes als het aan komt om de behoeften van hun vrouwen te voldoen

01-04-2013, 22:05



Citaat door Samir_o:
Trouw dan een onbesnedelander en rot op.
Ik maak lekker zelf wel uit met wat ik trouw, dank u.
Pleur lekker zelf op rotjoch.

01-04-2013, 22:06

Citaat door Nirvana:
Ik maak lekker zelf wel uit met wat ik trouw, dank u.
Pleur lekker zelf op rotjoch.
Als vrouw ben je verplicht naar je man te luisteren,en dingen aan hem te vragen,dat zijn de regels van de Islam,wil je niet stap je er maar vanaf simpel.Je bent tot niks verplicht.

01-04-2013, 22:07
echt geen respect

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6