Bekijk volle/desktop versie : Strijd Wilders tegen de islam ten einde



Pagina's : [1] 2

01-04-2013, 13:21
Sinds onze oprichting begin 2012 doen wij pogingen om een interview met Geert Wilders voor elkaar te krijgen. Al een jaar sturen wij wekelijks e-mails en bellen we erachteraan. De mails werden niet beantwoord en de telefoontjes waren erg kort en duidelijk afwijzend. Maar wij bleven het proberen tot twee weken geleden. Toen kreeg onze hoofdredacteur een telefoontje van de heer Wilders zelf. De heer Wilders legde per telefoon heel kort uit dat zijn situatie veranderd was en dat hij een afspraak met ons zou willen voor een interview. Hij gaf aan ons als eerste gebeld te hebben en eerst met ons een interview te willen houden. Dit met de simpele reden omdat het het juiste kanaal zou zijn voor het verhaal dat hij te vertellen heeft. Wij mochten vanwege de emotionele lading het interview niet filmen. Omdat dit de eerste keer is dat de heer Wilders dit verhaal publiekelijk vertelt en niet weet hoe hij zelf emotioneel hierop gaat reageren vindt hij het prettig om een niet gefilmde interview te houden met ons. Een gefilmde interview in een later stadium wordt niet uitgesloten. Een tweede voorwaarde was dat wij het interview met Pasen moesten publiceren.

Er werd meteen een afspraak ingepland. Ook wij wisten niet waar het precies om ging, de heer Wilders wilde dit in persoon vertellen. Wij waren al lang tevreden dat wij eindelijk een interview konden houden met hem, dat het nu ook een persoonlijk en uniek interview zou worden hadden we niet durven denken. Wij gingen blanco naar het interview

Meneer Wilders, u besloot na een jaar ons maar eens terug te bellen om een interview af te geven. U gaf aan dat uw situatie is veranderd. Kunt u dat toelichten?
Mijn politieke missie heeft een totaal andere wending gekregen. Door bijzondere omstandigheden en gebeurtenissen heb ik mijn missie moeten bijstellen. Emotioneel gezien maar ook met betrekking tot mijn beeld naar Nederland toe, is dit een ommekeer.

Kunt u ons vertellen wat er precies is veranderd in uw missie?
Nou ja, ja dat kan ik wel. Het is nogal wat, ook voor mij en het is nog zo pril. Ik vind het moeilijk om zo vroeg al met de juiste woorden het verhaal te vertellen. De grootste wending die er is, is dat mijn missie tegen de islam ten einde is gekomen. Niet omdat ik het op wil geven maar omdat ik erachter ben gekomen dat de islam dichter bij mij zelf staat dan ik dacht.

Zou u dit wat nader willen toelichten?
Na een grondig onderzoek ontdekte ik dat vier generaties geleden de familie waar ik van afstam, moslim is geweest. Omdat mijn voorouders erg vroeg zijn overleden hebben ze hun kinderen, mijn grootouders dus geen religie mee kunnen geven en onderwijzen. Toen zijn ze van jonge leeftijd tussen allerlei religies terecht gekomen waardoor de islam uit het zicht is geraakt.

Hoe bent u hierachter gekomen?
Oud-PVV'er Van Doorn heeft deze ontdekking gedaan. Onlangs maakte hij al bekend dat hij zich heeft bekeerd tot de islam. Er is natuurlijk iets aan vooraf gegaan en dat had met mij, mijn achtergrond en dit verhaal te maken. Ik wilde niet luisteren naar hem waardoor hij besloot om uit de PVV te stappen. Dat vond ik uiteraard een goed idee. Maar het hield mij bezig. Toen ben ik op onderzoek uit gegaan. Wat hij vertelde bleek waar te zijn, alleen zag hij het eerder dan ik waardoor hij nu moslim is geworden en ik nu pas mijn verhaal doe.
Wat heeft er precies voor gezorgd dat uw missie een andere wending kreeg?
Je wil natuurlijk weten hoe je voorouders geleefd hebben. Wie en wat zij waren. Ik heb dus alles uitgezocht en hun religie bestudeerd. Omdat ik ontdekte dat zij moslim waren heb ik er met een andere blik naar gekeken, vanuit hun perspectief. Omdat ik mij verbonden voel met hen begon de verbinding met mijn verloren religie ook te groeien. Er kwam ook meer begrip omdat ik er met een andere blik naar keek en het echt ging bestuderen. Ik begon het ineens te begrijpen.

Wat begon u precies te begrijpen?
Allereerst mijn drang tot de islam. De drang was en is zo groot dat het voor afkeer had gezorgd omdat ik er niet uit kwam. Ik begon te begrijpen wat eigenlijk de islam is en hoe het onderwezen moet worden. Dit zag ik allemaal niet. Ik zag alleen het kwaad erin.

Betekent dit dat u bent bekeerd tot de islam?
Nee, het is niet bekeren. Bekeren kan pas als je het nooit geweest bent. Het is terug gaan naar mijn oorsprong. Het is vinden wat ik kwijt was. Het is niet veranderen maar beseffen.

Kwam dit geheel onverwachts voor u? Want de rest van Nederland zal nu geshockeerd zijn.
Ja, volkomen onverwachts. Ergens wist ik dat er aardig wat buitenlands bloed door mijn aderen stroomt. Dat ik bijvoorbeeld ook joodse voorouders heb en dat mijn moeder in West-Java geboren is, maar de combinatie met islam had ik niet kunnen bedenken.

Waarom hebt u dit niet eerder bekend gemaakt? Bijvoorbeeld toen Van Doorn ermee kwam?
Omdat ik geld vang uit het buitenland om te doen wat ik doe als PVV leider. Ik word betaald voor datgene waar ik voor sta, ik krijg sponsoring voor de strijd die ik voer. Ik kan dan niet ineens 180 graden draaien in wat ik zeg en doe want dan heb ik problemen met mijn buitenlandse sponsoren. Dus als ik zo'n besluit neem dan moet het ook 100 procent kloppen. Dat was eerst uitzoeken en overtuigd raken dat ik het echt wil.

Kunt u hier meer over vertellen? Over de sponsoren?
Nee, dat kan ik niet. Daar geef ik dit interview ook niet voor.

Hoe gaat de PVV en Wilders nu verder?
PVV blijft PVV. Alleen de koers wordt een beetje bijgeschaafd. PVV staat voor vrijheid, wij zullen voor vrijheid blijven strijden. Daar valt vanaf nu vrijheid van religie ook onder.

Als laatst: waarom met Pasen dit interview publiceren?
Omdat ik dit als paasboodschap Nederland in wil sturen. De boodschap dat je leven ineens anders kan lopen dan je dacht, dat we samen kunnen leven en dat soms dingen iets kunnen lijken, maar dat de werkelijkheid compleet anders kan zijn. De boodschap dat we soms, wanneer je een strijd voert, even afstand moeten nemen en vanaf een afstand ernaar moet kijken.

http://voorbeeld-allochtoon.nl/strijd-wilders-tegen-de-islam-ten-einde.html

01-04-2013, 13:23


1 april kikker in je bil

01-04-2013, 13:25
1april grap...

01-04-2013, 13:27
1 april grap!

01-04-2013, 13:28


hahaha meerdere die het schrijven
Ik was klaar met lezen en typte het gelijk. Maar jullie dus ook.

01-04-2013, 13:29
Kan niet anders 1 april!!!!!! Wow ik geloofde het bijna

01-04-2013, 13:31

Citaat:

The jokes should only be truthful.

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Woe to the one who tells lies to make people laugh, woe to him.” (Narrated by Abu Dawood).

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said, warning against this kind of behaviour which some jokers are accustomed to: “A man may say something to make his companions laugh, and he will fall into Hell as far as the Pleiades because of it.” (Narrated by Ahmad).




Posting...
..

01-04-2013, 13:34
Jeetje ik trapte er bijna in!! Te mooi om waar te zijn!

01-04-2013, 13:34
Wat een poep verhaal

01-04-2013, 13:34
1 april grap zeker?

01-04-2013, 13:36
ik wilde bijna uitschreeuwen Allahoe Akbar.

maar het is dus een 1 april grap. Jammer

01-04-2013, 13:37
Die laptekst had niet gehoeven. Wat een mislukte grap zeg, je bent met Een kindje van 11 die nog 1 april grapjes uithaalt.

01-04-2013, 13:49


1 april! Was er bijna ingetuind

01-04-2013, 13:53
Ik was echt verbaasd.

01-04-2013, 13:56

Citaat door sousia_amal:
Die laptekst had niet gehoeven. Wat een mislukte grap zeg, je bent met Een kindje van 11 die nog 1 april grapjes uithaalt.
'
Ja want zij heeft het hele interview geschreven of niet !

Pagina's : [1] 2