Bekijk volle/desktop versie : Hoe ging hand vragen??



Pagina's : [1] 2 3

31-03-2013, 22:00

Citaat:
Ik ben benieuwd.

31-03-2013, 22:13


Ik ben verloofd geweest 2 jaar geleden, poeh! ik ben sowieso een zenuwachtig iemand en zal dat altijd blijven, toen ze onderweg waren (de hele schoon familie) kon ik wel in mijn broek schijten van de adrenaline, dat alles even om jou draait en je "goedgekeurd" wordt

maar verder had ik niets bijzonders aan, om dat exlief daar heel luchtig over deed, hij zou er in een normale jellaba verschijnen en ik trapte erin, totdat hij mooi in een strakke pak met bos bloemen in onze deuropening stond...verder was iedereen de hele avond aan het woord behalve wij, verloving feest..bruiloft ..noem maar op..

eigenlijk helemaal voor niets, omdat het allemaal niet doorging en wij kort erna uit elkaar gingen

maar het is in iedergeval een speciaal avond, geniet ervan zou ik zeggen vooral als het met de man van je dromen is

31-03-2013, 22:17
Het was een gezellige dag. De moeders hadden elkaar gesproken en een afspraak gemaakt. Op een zondag kwamen ze; mijn heerlijke man die voor het eerst opeens in onze woonkamer naast mijn vader zat (ik krijg een grijns als ik aan dat eerste beeld denk, was zo fijn om te zien), zijn ouders, oudste zus en haar man, oudste broer en jongste zus. (De tweede keer kwamen ze met tig auto's, wist niet dat het mogelijk was om zoveel familie te hebben; toen in twee huizen gehouden, mannen bij mijn zus en vrouwen bij mijn ouders). De eerste keer de mannen in de woonkamer en de vrouwen in de keuken (is bets groot, met een zithoek). Al mijn broers en zussen waren er, plus partners, de kinderen werden gedumpt bij het oudste kind van 18. Toen ze binnenkwamen mocht ik opeens niet erbij zijn om iedereen te begroeten, super raar. Blijkbaar hoort het niet om je gelijk te tonen. Dus ik zat heel debiel in het kamertje tussen woonkamer en keuken waar ik dus alles kon horen. Ik werd een beetje boos omdat ik niet begreep dat ik hier aan meedeed. Het was even van tevoren ook al een discussie over wat ik aan moest. Ze probeerden me een kaftan aan te smeren maar ik weigerde, ik had gewoon een rok tot mijn knie, truitje en vestje. Pas na het drinken van hun eerste glas thee mocht ik naar binnen om de vrouwen te groeten (bij de mannen ben ik niet binnengeweest, heb alleen heel even stiekem gekeken waar mijn man zat). Maar ik had geen zin meer op een gegeven moment en ben gewoon naar binnen gegaan. Iedereen gegroet en ben fijn erbij geploft. Ze hadden het best gezellig, vooral de mama's bleken heel wat gemeen te hebben, ze gingen hun horrorbevallingsverhalen vergelijken haha. Ik zat maar een beetje te luisteren. Een zus vroeg me hoe mijn naam uitgesproken moest worden, wat ik studeerde en hoe lang ik nog moest. Dat was het eigenlijk zo'n beetje, meer werd me miet gevraagd. Ze waren allen nog een beetje in shock en erg moe omdat mijn koppige man ze pas die dag had gezegd waar ze heen gingen (pas in de auto toen ze een uur onderweg waren belden ze hem boos vanuit de andere auto, waar gaan we heen?!). Hij weigerde ook maar iets over me los te laten, alleen mijn naam, verder niks. Echt heel koppig. Ook toen zijn moeder belde was het een verrassing. Zelf had ik mijn moeder voorbereid, uitgebreid verteld wie hij is en dat zijn moeder gaat bellen. Hij niet, hij gaf in de avond toen hij en ik via whatsapp elkaar het signaal gaven gewoon de telefoon aan zijn moeder. "Hier, praat even met deze vrouw, is de moeder van het meisje met wie ik wil trouwen". Haha, ze waren ook echt de hele tijd over hem aan het klagen toen ze er zaten. Niks ophemelen. Hoe dan ook, het was wel leuk. Gewoon gezellig bezoek, niks officieel besproken. Er werd alleen gezegd dat als wij elkaar willen dat ze ons zullen steunen. Ik had zin om te typen, er is niks op tv.

31-03-2013, 22:39

Citaat door Lehbiebax:
Vind je het niet erg dat jullie uit elkaar zijn gegaan??

31-03-2013, 22:40



Citaat door Ragazza:
.
Ik lees dat het gezellig was, hahahaha wel grappig dat hij alles geheim hield voor iedereen.

31-03-2013, 22:47
[QUOTE=SaFemme;114918324]Vind je het niet erg dat jullie uit elkaar zijn gegaan??

ja destijds, ik ben er nu overheen.

31-03-2013, 22:51

Citaat door Lehbiebax:
[QUOTE=SaFemme;114918324]Vind je het niet erg dat jullie uit elkaar zijn gegaan??

ja destijds, ik ben er nu overheen.
Inscha'allah kom je iemand tegen op je pad waarbij je wel je toekomst zult delen.

31-03-2013, 22:51
UP!

Gwn niet stressen haha

31-03-2013, 22:54

Citaat door SaFemme:
Ik lees dat het gezellig was, hahahaha wel grappig dat hij alles geheim hield voor iedereen.
Ja, erg gezellig en gewoon relaxed, terwijl ik echt enorm gespannen was. Ik moest gelijk nadat ze weg waren huilen, even ontlading. Mijn familie lachtte me gewoon uit. Ook de analyse erna was geinig. We verzamelden in de woonkamer en iedereen begon te vertellen wat hem of haar opviel. Bij mijn man gebeurde de analyse in de auto. Na aankomst belden wij nog met elkaar om de twee analyses naast elkaar te leggen. Echt maffe, leuke periode.

31-03-2013, 22:57

Citaat door Ragazza:
Ja, erg gezellig en gewoon relaxed, terwijl ik echt enorm gespannen was. Ik moest gelijk nadat ze weg waren huilen, even ontlading. Mijn familie lachtte me gewoon uit. Ook de analyse erna was geinig. We verzamelden in de woonkamer en iedereen begon te vertellen wat hem of haar opviel. Bij mijn man gebeurde de analyse in de auto. Na aankomst belden wij nog met elkaar om de twee analyses naast elkaar te leggen. Echt maffe, leuke periode.
hahahaha volgens mij komen jullie families heel goed overeen.

01-04-2013, 00:15
Hahahha wollah die dag vergeet ik nooit...
ik had me ouders verteld dat me verloofde me hand wou vrage en de volgende dag belde ze gelijk om3 dage later te kome
Ik was nog in schok en jah alles moest snel snel geregeld worde .. Nou de dag van hand vrage was er en ik was echt saggie ik gilde dat niks goed ging van de stress en was die van binne ook een beetje bang hoe zijn ouders zijn enzo
Ik had me klaar gemaakt enzovoort hij zei via een sms dat die onderweg was en elke sec werd ik ateeds nerveuser wollah ik irriteerde me aan me zelf gwn hahahah iedergeval hij smsde me later dat die er bijna was enelke auto die langs reed klopte me hart sneller
Toen die zei dat die voor de deur was was ik en blij en in schok wollah ik hoopde maar dat het goeie menaen waren ik was toen pas 18 geworden en hij 19 hij belde aan en me moeder deed open ze moeder was mashallah een mooie lieve vrouw die me gelijk knuffelde ze vond het zo leuk zei ze later tege me hij heeft ook een lieve zus en een lief broertje zijn vader is gelukkig ook een schat van een man ik heb die nacht veel gelache om en we genoten echt ik heb eigenlijk voor niks gestrest ik moest meer van me dag genieten ik vond het jammer toen ze weg gingen en het grappigste was nog dat me verloofds nieteens naar me durfde te kijke of wat dan ook hij schaamde zig dood gwn waar ik eigenlijk nu om moet lache hij appte me van sgat wat moet ik doen wat moet ik zegge hahahahhaha maar het was leuk ik heb een mooie grote bos bloemen gehad en veel cadotjes en lekkernije en 2 suiker dingen
Ik ben hamdoulilah heel gelukkig met mijn schoonfamilie had geen betere kunne wense

01-04-2013, 00:17
Zo leuk allemaal.

01-04-2013, 16:22



Citaat door bruidje2014:
waar ik eigenlijk nu om moet lache hij appte me van sgat wat moet ik doen wat moet ik zegge hahahahhaha maar het was leuk ik heb een mooie grote bos bloemen gehad en veel cadotjes en lekkernije en 2 suiker dingen
Ik ben hamdoulilah heel gelukkig met mijn schoonfamilie had geen betere kunne wense
aaaahhh zo leeeuukk!! hahahaha, ja de zenuwen op zo'n dag wil ik niet eens aan denken.

01-04-2013, 16:23

Citaat door Samm.:
Zo leuk allemaal.
hahaha jaa zulke leuke verhalen, en jij ook al verloofd/getrouwd of nog niet??

01-04-2013, 16:27

Citaat door SaFemme:
aaaahhh zo leeeuukk!! hahahaha, ja de zenuwen op zo'n dag wil ik niet eens aan denken.
heb je het zelf al mee gemaakt

Pagina's : [1] 2 3