Bekijk volle/desktop versie : makkelijk goedkoop recepten.



Pagina's : [1] 2

31-03-2013, 20:35
ik moet echt op de zuinigste tour .dames recepten zonder vlees zijn welkom.denk aan aardappel ,rijst , pasta gerechten en deeg gerechten.

31-03-2013, 20:42


ik lees mee

31-03-2013, 20:43

Citaat door ben_serieus:
ik lees mee
dak u schat

31-03-2013, 22:37

Citaat door praktischeblut:
dak u schat
graag gedaan hoor schat

01-04-2013, 12:23


tortilla is zonder vlees .

01-04-2013, 12:28
ik heb deze recept gevonden op skyrock van marokkaans ryst ; gemakkelyk om te maken & je kunt kiezen wat je erby doet ; mensen die niet van paprika houden kunnen dat ook weglaten


Ingredienten:
400 gr rijst
1 grote ui, gesnipperd
1 rode paprika in stukjes
1 groene paprika in stukjes
Handje doperwtjes (diepvries)
(Eventueel wortel of champignons)
1 tl Gember
Snufje Saffraan
1 tl Ras el hanout
Snufje komijn
1 tl peper
Zout
Knoflook
Koriander en peterselie

Bereiding:
Kook de rijst gaar met wat zout. Bak ondertussen in een wok de gesnipperde ui met de paprika, doperwtjes en de kruiden. Voeg de gekookte rijst toe en schep het goed door elkaar. Breng op smaak met zout. Lekker met gebraden vlees of kip.



je kunt vlees ook vervangen door vis ; eigenlyk is ryst veel lekkerder met vis


01-04-2013, 12:30
peulvruchten

linzen
kikkererwten
loubia
Gezonde en goedkope vleesvervangers.

Vriezer wil ook helpen bij groente en fruit wat je goedkoop op de markt koopt en invriest. Wat je niet eet bederft ook niet en je hebt altijd wat bij de hand. Je geeft namelijk ook veel geld uit als voor een ding naar de winkel gaat en met 10 dingen terugkomt.
Ga nooit op een lege maag boodschappen doen

Shop around, elke winkel heeft weer andere artikelen die goed en goedkoop zijn.

01-04-2013, 12:38
spaanse tortillas

hier kun je ook by kiezen wat je erby doet ; doperwten ; diepvriesspinazie ; mais ; kosber ; ui wat je zelf lekker vind!

ik zie wel dat ze op de foto geen eieren hebben bygezet ; je bakt alles in een pan & als de groenten/aardappellen gaar zyn ; giet je over paar geklutste eieren & dan omdraaien & laten bakken aan onderkant


01-04-2013, 12:44
Pasta ovenschotel met spinazie en kaassaus



Ingrediënten: pasta, 40 gram bloem, 40 gram boter, 600 ml bouillon, 50 gram geraspte kaas, 4 eetlepels kookroom, 200 gram spinazie, paneermeel,

Kook de pasta gaar in ruim kokend water met zout, zoals je gewend bent, Al Dente is al voldoende. Maak een kaassaus van 40 gram boter en 40 gram bloem, welke je samen bakt in een steelpan, als het boter/bloem mengsel iets bruin is ga je er voorzichtig de groentenbouillon bijvoegen. Net zoveel tot je een juiste dikte krijgt wat je zelf lekker vind, ik heb zo’n 600 ml gebruikt. De bouillon voeg je beetje bij beetje toe onder voortdurend koken anders krijg je klonten. Op het einde doe je er geraspte kaas door, ongeveer 50 gram, en als het gesmolten is haal je het pannetje van het vuur en roer je er nog 4 eetlepels kookroom light door en breng je het op smaak met zout en peper. Laat 200 gram spinazie ontdooien in een pan of in de magnetron. Giet de pasta af, en doe dit in een ingevette ovenschaal, meng hierdoor de spinazie, en 1 in blokjes gesneden tomaat. Dan nog even de kaassaus er doormengen. Strooi er als laatste wat paneermeel er over en wat geraspte kaas. Dan gaat het zo’n 20 minuten in de voorverwarmde oven op 180 graden. Eet smakelijk!


01-04-2013, 12:48
Je kan ovenschotels maken met verschillend groenten en aardappels.
Erwtensoep,linzensoep/bruine bonen soep.
Macaroni/spaggetie kan je maken met blikje tonijn.
Maaltijdsalades.
Groentesoep/tomatensoep makkelijk te maken.

01-04-2013, 12:56
je kunt ook couscous maken zonder vlees bv & dat je dan ook kunt kiezen welke soort groenten je gebruikt

01-04-2013, 13:03
Je kan tortilla met groentes maken maar ook zonder.

4 aardappels (ong) in blokjes snijden en deze kort frituren. (beetgaa)
in een kom doe je
1 ui in kleine stukjes snijden
2 eieren bij het gesnipperde ui klutsen
dan zout en peper en peterselie erbij gooien de beetgare aardappel blokjes bij toevoegen dit allemaal samen mengen'
dan in een koekenpan aan beide kanten laten bakken. Tussen brood doen ketchup mayo erop en smakkelijk eten, Je kan er ook vissticks bij bakken doe ik altijd wel

01-04-2013, 13:08


je kan za3loek maken, dat zijn aubergines met gegrilde paprika en tomaat+knoflook en daarnaast een salade+friet

niet al het vlees is duur, makkelijke gerechte met kip is meestal ook niet duur

01-04-2013, 13:23
of een simpele pasta ; brood met knoflookboter


01-04-2013, 13:33
Trouwens vind groente dus echt niet goedkoop.

had aubergine 2 voor 2 eur gehaald
en 2 paprika's voor 1 euro 50
en tomaat 1 kilo voor 2,50 eur

alleen wortels en aardappels zijn nog te doen, de rest is toch duur hoor

misschien op de markt, en oud groente die goedkoper is

Pagina's : [1] 2