Bekijk volle/desktop versie : Maa Shaa Allaah!



31-03-2013, 01:36
Assalamou aleikoum beste broeders en zusters,

Vandaag had ik een grooooooote eye-opener.
Mijn moeder en ik zijn naar een grote markt gegaan om lekker even een dagje te winkelen. We kwamen bij een kraam aan met een verkoper van islamitische spullen zoals hoofddoeken en islamitische boeken etc.
De verkoper was een jonge broeder Maa'Shaa Allah. Hij sprak ons aan met zo een beleefheid en "In Shaa Allah", "Alhamdoulillan", "Ghazaakoum Allahou Khairan" kwamen herhaaldelijk terug in zijn zinnen.

Hij gaf ons per ongeluk teveel kleingeld terug. Toen mijn moeder hierop reageerde zei hij ; Sorry ik ben er niet helemaal bij, ik wil heel graag In Shaa Allah salaatu Dohr gaan bidden eventjes maar het is me nog niet gelukt want telkens komt er iemand binnenlopen Alhamdoullah.

Ik, in een mini dorpje wonende met zeer weinig tot geen moslims te bekennen, was helemaal verbluft van de vrome gedrag van deze broeder maa Shaa Allah. Ik bid wel, maar draag geen hoofddoek, en maak nog fouten die ik graag heel snel weg zou willen werken.

Ik besefte me door deze broeder hoe hartverwarmend het is om zo te spreken en zich zo te gedragen, ik kon het niet helemaal bevatten. Het zou mij echt een grote geschenk mogen zijn om ooit in Shaa Allah zo gezegend te zijn om met zo een broeder te mogen trouwen. Maar ook wil ik mezelf ook zo gedragen en me meer en meer bezighouden met de Islaam. Misschien klinkt dit vreemd voor mensen die in de randstad wonen omdat zij dit gewend zijn, maar voor mij was het echt een mooie ervaring.

Op zulke momenten sta ik er weer even bij stil hoe geweldig onze mooie geloof is Maa Shaa'Allah!


Wassalaam!

31-03-2013, 01:47


Maa Shaa ALLAH Als je altijd je dingen verricht omwille van Hem , zodat Hij tevreden is over jou, je bewust bent van de twee engelen die constant alles wat je zegt en doet opschrijven, dan zul je vast bereiken wat je wilt. Kennis opdoen en zo de weg naar het Paradijs gemakkelijker maken, moge ALLAH subhanahu wa te ale je weg vergemakkelijken, moge je de doornen op die weg aanvaarden- want testen, beproevingen horen erbij- en tevredenheid en dankbaarheid geven voor alles, moge Hij je het beste geven in dit leven en het hiernamaals. Amien.

31-03-2013, 01:57

Citaat door umadam:
Maa Shaa ALLAH Als je altijd je dingen verricht omwille van Hem , zodat Hij tevreden is over jou, je bewust bent van de twee engelen die constant alles wat je zegt en doet opschrijven, dan zul je vast bereiken wat je wilt. Kennis opdoen en zo de weg naar het Paradijs gemakkelijker maken, moge ALLAH subhanahu wa te ale je weg vergemakkelijken, moge je de doornen op die weg aanvaarden- want testen, beproevingen horen erbij- en tevredenheid en dankbaarheid geven voor alles, moge Hij je het beste geven in dit leven en het hiernamaals. Amien.
Gazaaki Allahu khairan voor je reactie umadam, ik kreeg tranen van je dua! Allahoumma ameen

31-03-2013, 12:04
Masha Allah Moge Allah jou standvastig maken in de islam en jou een goede man schenken in shaa Allah

31-03-2013, 17:54


Allahoumma Ameen op je dua muslima82!