Bekijk volle/desktop versie : Wie van jullie naar Belgisch of Hollands huwelijk geweest?



Pagina's : [1] 2

30-03-2013, 20:14
Ladies

hebben jullie wel eens een Belgisch of Hollands huwelijksfeest bijgewoond? Ik ben binnenkort uitgenodigd op een Belgisch huwelijksfeest en het zal een heel protocolair feest worden. Het gaat om een doktersfamilie en de dochter gaat huwen en er wordt geen geld uitgespaard.

Ik ben uitgenodigd op de receptie. Er is ook nog een avondfeest en daar ben ik ook voor uitgenodigd.
Maar het probleem is dat ik niet weet wat ik aan moet...
Dit gezin heeft hun feestkleding bij grote ontwerpers gekocht, kindjes lopen allemaal in dezelfde tenue (ook dure pakjes)
En op de uitnodiging staat als dresscode voor de mannen: SMOKING. Maar voor de vrouwen staat er geen dresscode... Ik weet echt niet wat ik aan moet. Ik kan geen rokje en bloesje aandoen, want ik heb al opgevangen dat het een soort van cocktailjurk moet zijn. Dat heb ik niet eens. Pfff, moet nu op zoek naar iets geschikts om aan t doen.

En ik moet gaan want dit is een zakencontact en ken haar heel goed en ze staat erop dat ik kom.

Maar goed, vertel eens jullie ervaringen met Belgisch/Hollandse huwelijksfeesten.

30-03-2013, 20:20


Maxidress?

Hoop dat het eten te eten is

30-03-2013, 20:22
Daar gaan we weer, eten...Natuurlijk zal het te eten zijn. Als ze toch niet gaan besparen, dan ook niet op de traiteur en dan moet het eten wel verfijnd zijn. Stel je voor, wat zullen de gasten zeggen.

30-03-2013, 20:23

Citaat door Bisou.:
Maxidress?

Hoop dat het eten te eten is
Ik blijf niet eten. Mijn man is ook uitgenodigd maar gaat niet mee omdat hy bij de baby blijft. Ik ben van plan om even naar die receptie te gaan, en niet naar het avondfeest.

30-03-2013, 20:23


Leuk om zoiets mee te maken...
Maar wat kleding betreft lijkt het mij inderdaad moeilijk, dus up voor jou!

30-03-2013, 20:24

Citaat door Sharpy:
Daar gaan we weer, eten...Natuurlijk zal het te eten zijn. Als ze toch niet gaan besparen, dan ook niet op de traiteur en dan moet het eten wel verfijnd zijn. Stel je voor, wat zullen de gasten zeggen.
Ik heb anders meegemaakt. Vergeet niet dat het bepaald eten bereidt wordt met alcohol

30-03-2013, 20:24
Ik vind dat je eigenlijke vraag zou moeten zijn:
"Ik zoek een beetje een bedekte cocktailjurk."


Want ik kan nu wel aankomen met verhalen over bier/ wijn en hossen/polonaise lopen en grappige/melige/schunnige stukjes die worden opgevoerd door vriendinnen of familie, maar daar heb je niks aan, toch?

30-03-2013, 20:25
Een tijd terug was ik gegaan naar een Nederlandse bruiloft.
In dit geval ook 1 van een collega.

Wij waren niet uitgenodigd voor het avond diner, alleen voor de receptie

Ik vond het maar saai, was echt een saaie bruiloft.
Ergens in groepjes met elkaar aan een tafel "hangen" en dan kletsten.
Kregen even gauw wat te drinken en toen moesten we al weer weg

30-03-2013, 20:26

Citaat door Bisou.:
Ik heb anders meegemaakt. Vergeet niet dat het bepaald eten bereidt wordt met alcohol
Dat eten zal vast wel lekker zijn, maar halal is een andere vraag.

Ik heb mij altijd afgevraagd hoe alcohol in het eten kan blijven aangezien het in gewone zuurstof al verdampt, laat staan gekookt. Heeft iemand hier een idee van?

30-03-2013, 20:29

Citaat door Sharpy:
Dat eten zal vast wel lekker zijn, maar halal is een andere vraag.

Ik heb mij altijd afgevraagd hoe alcohol in het eten kan blijven aangezien het in gewone zuurstof al verdampt, laat staan gekookt. Heeft iemand hier een idee van?
Als de alcohol wordt toegevoegd tijdens het bereiden, dan verdampt het. Dan hou je alleen de wijnsmaak over en niet de alcohol.
Zegt men.

30-03-2013, 20:30

Citaat door Sharpy:
Dat eten zal vast wel lekker zijn, maar halal is een andere vraag.

Ik heb mij altijd afgevraagd hoe alcohol in het eten kan blijven aangezien het in gewone zuurstof al verdampt, laat staan gekookt. Heeft iemand hier een idee van?
Of niet. Vlees half doorbakken, kikkers

30-03-2013, 20:31
Hele avond staan en honger lijden op de laatste bruiloft.

30-03-2013, 20:32


Vaak zulke bruiloften bezocht.
Gewoon een cocktaildress met bolero en voor het avondfeest een mooie avondjurk/maxijurk (niet die zomers gekleurde dingen)

30-03-2013, 20:33
Raar dat je man niet meegaat, of spreek ie de taal niet? En een cocktailjurk is toch niet moeilijk om aan te komen.

30-03-2013, 20:35
Kan je niet een oppas regelen en je man mee gaat. is toch veel leuker met je man.?

Pagina's : [1] 2